SAFETY FIRST

Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάνονται, έχοντας φτάσει στους 1,35 εκατομμύρια συνανθρώπους μας ετησίως.

Ακόμη πιο απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα πάντοτε με τα στατιστικά δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν πλέον την κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ηλικίας 5-29 ετών στον πλανήτη.

Από το παγκόσμιο report του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, έχουν προκύψει τα παρακάτω στατιστικά και συμπεράσματα:
• Κάθε 24 δευτερόλεπτα, ένας συνάνθρωπός μας χάνει τη ζωή του σε τροχαίο
• 8η αιτία θανάτων παγκοσμίως
• 54% των θυμάτων από τροχαία στον κόσμο είναι πεζοί, μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες
• 26% των θυμάτων είναι πεζοί και ποδηλάτες, οι οποίοι φτάνουν το 44% στην Αφρική και το 36% στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου εντάσσεται και η Ελλάδα
• 28% των θυμάτων από τροχαία είναι μοτοσικλετιστές
• Παρά την αύξηση στο συνολικό αριθμό θανάτων, έχει σταθεροποιηθεί ο αριθμός των θανάτων αναλογικά με τον παγκόσμιο πληθυσμό. Αυτό σημαίνει ότι οι προσπάθειες σε χώρες μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος, έχουν μετριάσει την κατάσταση.
• Στα σημεία που έχει προκύψει πρόοδος, αυτή οφείλεται κυρίως στην καλύτερη νομοθεσία αναφορικά για σημαντικές παραβάσεις (υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, οδήγηση χωρίς ζώνη, κράνος ή δίχως χρήση παιδικών καθισμάτων), στις καλύτερες υποδομές (ειδικές λωρίδες για μοτοσικλετιστές, ποδηλάτες και πεζούς), στα καλύτερα επίπεδα ασφάλειας των αυτοκινήτων (προηγμένα τεχνολογικά συστήματα) και στη φροντίδα μετά το ατύχημα
• Τα μέτρα σε τομείς που προαναφέρθηκαν, έχουν οδηγήσει σε μείωση των θανάτων στις 48 χώρες υψηλού και μεσαίου εισοδήματος, όμως καμία από τις χώρες χαμηλού εισοδήματος δεν έχει επιδείξει μείωση στους θανάτους, κυρίως εξαιτίας της έλλειψης αυτών των μέτρων
• Η πιθανότητα θανάτου από τροχαία ατύχημα σε χώρες χαμηλού εισοδήματος παραμένει 3 φορές μεγαλύτερη από ότι σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
• Τα μεγαλύτερα ποσοστά θανάτων εμφανίζονται στην Αφρική (26,6 ανά 100.000 άνθρωποι) και τα χαμηλότερα στην Ευρώπη (9,3 ανά 100.000 άνθρωποι)

Ο Γενικός Διευθυντής του Διεθνούς Οργανισμού Υγείας, Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus δήλωσε: "Αυτοί οι θάνατοι είναι ένα απαράδεκτο νόμισμα για την πληρωμή της κινητικότητας. Δεν υπάρχει δικαιολογία για τη μη δράση. Αυτό είναι ένα πρόβλημα με αποδεδειγμένες λύσεις. Αυτή η αναφορά είναι ένα κάλεσμα προς όλες τις κυβερνήσεις και τους συνεργάτες τους, ώστε να δράσουν ακόμη περισσότερο, εφαρμόζοντας τα απαραίτητα μέτρα."

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Περί απαγόρευσης της οδήγησης στους ηλικιωμένους...
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες, σχετικά με την διαχείριση της άδειας οδήγησης των ηλικιωμένων. ...(περισσότερα)
Η αύξηση στις τιμές καυσίμων οδηγεί σε πιο οικολογικές μορφές μετακίνησης
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία καταδεικνύει πως η νέα αύξηση στην τιμή των καυσίμων, έχει φέρει στο προσκήνιο πιο "πράσινους" τρόπους μετακίνησης. ...(περισσότερα)
Ελαστικά για όλες τις καιρικές συνθήκες
Καθώς τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε άμεση επαφή με το δρόμο, είναι σημαντικό να διατηρούν κορυφαίες επιδόσεις σε επίπεδο ασφάλειας ανεξαρτήτως καιρικών συνθ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Αύξηση νεκρών και τροχαίων ατυχημάτων το 2022
Οι στατιστικές αποκαλύπτουν πως τα τροχαία ατυχήματα, καθώς και οι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους κατά τη διάρκεια του 2022, παρουσίασαν αριθμητική άνοδο σε σύγκριση με το 2021. ...(περισσότερα)
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η ανάγκη βελτίωσης των οδικών υποδομών
Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης επιβάλλει την περαιτέρω βελτίωση των οδικών υποδομών, αφού μελέτες στις ΗΠΑ έχει δείξει πως οι προστατευτικές μπαριέρες δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα, αυξημένου βάρους, η...(περισσότερα)
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι από τους νέους...
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC. ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Προσωρινή άδεια οδήγησης αυτοκινήτου από ηλικία 17 ετών
Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Στο «μικροσκόπιο» τα βαρέα οχήματα
Ο Οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρόγραμμα αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα βαριά οχήματα μεταφοράς αγαθών. ...(περισσότερα)

S5 Box