SAFETY FIRST

Ο Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας ANCAP δημιούργησε ανθρώπινα ομοιώματα με γυναικείο σωματότυπο, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας συλλογής δεδομένων έπειτα από δοκιμές πρόσκρουσης.

Το «αδελφάκι» του EuroNCAP που δραστηριοποιείται σε Αυστραλία και Ασία (Australasian New Car Assessment Program – ANCAP), έχει εμπλουλίσει τον «στόλο» των ανθρώπινων ομοιωμάτων (dummies) που διαθέτει για τη διενέργεια crash test, με γυναικείους σωματότυπους.

Τα τελευταία χρόνια, αρκετές ήταν οι φωνές αντίδρασης για το γεγονός ότι η πλειονότητα των ανθρώπινων ομοιωμάτων που χρησιμοποιούνται στα crash tests, διαθέτουν ανδρικά χαρακτηριστικά, γεγονός που τα καθιστούσε αταίριαστα στα περισσότερα γυναικεία σώματα.

Ταυτόχρονα, οι στατιστικές δείχνουν ότι παρόλο που οι άνδρες είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα, οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού, καθώς είναι πιο ευάλωτες στον αυχένα, κάθονται πιο κοντά στο τιμόνι όταν οδηγούν και τα οστά τους έχουν μικρότερη πυκνότητα.

Επιπλέον, η δομή οστών, μυών και η κατανομή λίπους, σε συνδυασμό με τους διαφορετικούς μέσους όρους ύψους και βάρους, διαμορφώνουν μια σωματική συνθήκη που διαφέρει σε μεγάλο βαθμό, από εκείνη των ανδρών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η προσθήκη γυναικείων ομοιωμάτων, ήρθε ως λογική συνέχεια. Το θηλυκό ομοίωμα του ANCAP έχει ύψος 1.50, βάρος 47,5 κιλών και εφοδιάζεται με 150 αισθητήρες, οι οποίοι καταγράφουν τα σημεία όπου οι γυναίκες είναι πραγματικά ευάλωτες.

Αυτή τη στιγμή, ο ANCAP διαθέτει δύο dummies γυναικείων χαρακτηριστικών, που ζυγίζουν λιγότερο από το 95% των γυναικών κατά μέσο όρο και χρησιμοποιούνται για τη δοκιμή της αποτελεσματικότητας στη χρήση αερόσακων και ζωνών ασφαλείας, ανάλογα με τη θέση που κάθεται η εκάστοτε οδηγός ή επιβάτης, με βάση το σωματότυπό της.

Αξίζει να σημειωθεί, πως η ανάπτυξη των όντων που χρησιμοποιούνται για τα crash tests έχει περάσει από πολλά στάδια. Στις αρχές των διαδικασιών έρευνας για τα αποτελέσματα των συγκρούσεων, είχαν χρησιμοποιηθεί από εθελοντές και ανθρώπινα πτώματα, μέχρι χιμπατζήδες, αρκούδες και γουρούνια.

Για διαφορετικούς λόγους σε κάθε περίπτωση, κυρίως με βάση τους κανόνες ηθικής, αυτές οι διαδικασίες καταργήθηκαν έως τη δεκαετία του ’90, ενώ τα δεδομένα που είχαν ληφθεί χρησιμοποιήθηκαν για το σχεδιασμό των ανθρώπινων ομοιωμάτων, τα οποία εξελίσσονται διαρκώς ως τις ημέρες μας.

Πέραν των αρσενικών και θηλυκών ομοιωμάτων, ο ANCAP διαθέτει δύο dummies παιδιών, που αντιστοιχούν σε ηλικίας 6 και 10 ετών, ενώ άλλα ομοιώματα χρησιμοποιούνται ως πεζοί, ποδηλάτες ή μοτοσικλετιστές.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: ANCAP 

Περισσότερα Safety First

Δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στο Μεσολόγγι
Tο επόμενο δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς από την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης "Ιαβέρης", θα διεξαχθεί στο Μεσολόγγι την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019. ...(περισσότερα)
Αλλαγές στο δίπλωμα οδήγησης - από 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευσή τους οι υποψήφιοι οδηγοί
Νομοσχέδιο με στόχο την αναμόρφωση του πλαισίου εκπαίδευσης, θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων νέων οδηγών, ετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικού στο δρόμο
Η ποιότητα κατασκευής των σύγχρονων ελαστικών από μεγάλους κατασκευαστές βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ωστόσο αυτό δε σημαίνει πως το φαινόμενο του κλαταρίσματος, έχει αποφευχθεί εντελώς. ...(περισσότερα)
Video: Φρενάροντας σε βροχή και χιόνι
Η απόσταση ακινητοποίησης κατά την πέδηση στο χιόνι με αρχική ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, είναι κατά 11,5 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη σε βρεγμένο οδόστρωμα. ...(περισσότερα)
Παγκόσμια πρώτη: Δυνατότητα αυτόνομου παρκαρίσματος στο μουσείο της Mercedes-Benz
Σε μια στιγμή-ορόσημο για την πορεία της αυτόνομης αυτοκίνησης, εγκρίθηκε στη Γερμανία το Automated Valet Parking, που επιτρέπει για πρώτη φορά το αυτόνομο παρκάρισμα οχήματος, χωρίς την παρουσία οδηγ...(περισσότερα)
Αύξηση στους θανάτους από τροχαία σε Ευρώπη και Ελλάδα
Τα στατιστικά στοιχεία των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2021 δείχνουν αύξηση συγκριτικά με το 2020, αλλά μείωση σε σχέση με την περίοδο προ της πανδημίας. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά τον Απρίλιο
Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε α...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)

S5 Box