SAFETY FIRST

Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως οι νέοι της χώρας θα μπορούν να λαμβάνουν άδεια οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών.

Σε μια απόφαση που ήδη συζητιέται και δέχεται επικρίσεις στην Ευρώπη αλλά και εντός της χώρας, προχώρησε η κυβέρνηση της Γαλλίας, χαμηλώνοντας το κατώτατο ηλικιακό όριο για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, στα 17 έτη.

Η συγκεκριμένη κίνηση συνάντησε αρκετούς επικριτές, όπως μεταξύ άλλων το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (ETSC), οι οποίοι θεωρούν πως κάτι τέτοιο θα μειώσει περαιτέρω το επίπεδο της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα.

Το βασικό επιχείρημα απέναντι σε αυτή την απόφαση, είναι πως οι νέοι (15-30 ετών) αποτελούν την πλέον «επικίνδυνη» ηλικιακή ομάδα για θανάτους και τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι στατιστικές δείχνουν πως στη Γαλλία χάνουν τη ζωή τους 82 άνθρωποι ηλικίας 15-30 ετών ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αυτός ο αριθμός, είναι διπλάσιος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο για τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες της χώρας.

Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη επίδοση είναι από τις χειρότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού πίσω από τη Γαλλία βρίσκονται μόνο οι Ρουμανία, Πολωνία, Κροατία, Βουλγαρία και –αναμενόμενο- Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις έρευνες που έχουν διεξαχθεί τα τελευταία χρόνια επί ευρωπαϊκού εδάφους, όσο πιο νέος ξεκινά ένας οδηγός να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι δίχως τη συνοδεία ενός πιο έμπειρου ατόμου, ιδιαίτερα στις ηλικίες περί τα 18 έτη, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να εμπλακεί σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα.

Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η πλειονότητα των νέων μπορεί να οδηγεί άνευ συνοδείας πιο έμπειρου ατόμου από ηλικία 18 ετών.

Εξαίρεση σε αυτό αποτελούν, η Φινλανδία όπου οι νέοι οδηγοί μπορούν να δώσουν εξετάσεις για απόκτηση άδειας οδήγησης από την ηλικία των 17 ετών και χώρες όπως Αυστρία, Δανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, όπου οι 17χρονοι επιτρέπεται να οδηγούν, κατ’ εξαίρεση, δίχως συνοδεία.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Nhi Dam

Περισσότερα Safety First

Πώς επηρεάζεται η πίεση των ελαστικών μας από τη ζέστη
Η κατάλληλη πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια, με την εξωτερική θερμοκρασία να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Νορβηγία: Κανένα νεκρό παιδί από τροχαία το 2019
Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κ...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Σε λειτουργία από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου τα ΚΤΕΟ
Τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων θα ανοίξουν τις πόρτες τους από τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, με τη λειτουργία τους να διέπεται από αυστηρούς κανόνες υγειονομικής ασφάλειας, στο πλαίσιο προστασίας από...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Εκτόξευση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2030
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη σελίδα της σύγχρονης αυτοκίνησης και οι εταιρείες κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, διεξάγοντας ήδη έρευνες αναφορικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Ανησυχητική έλλειψη πολιτικής Οδικής Ασφάλειας στους εταιρικούς στόλους
Οι Βρετανικές εταιρείες δεν έχουν την Οδική Ασφάλεια σε πρώτη προτεραιότητα, γεγονός που πιστοποιείται όχι μόνο θεωρητικά, αλλά και με στατιστικά δεδομένα. ...(περισσότερα)
Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ελλειμματική χρηματοδότηση στην Οδική Ασφάλεια
Η χρηματοδότηση για έρευνα στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, παρουσιάζει σαφή μείωση σε όλη την Ευρώπη, με τους ερευνητές να κρούουν κώδωνα κινδύνου. ...(περισσότερα)

S5 Box