SAFETY FIRST

Οι γιορτινές ημέρες πλησιάζουν και είναι η κατάλληλη στιγμή να θυμηθούμε ορισμένες βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουν όσοι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν μικρότερης ή μεγαλύτερης απόστασης, ταξίδια.

Τα Χριστούγεννα, η μεγαλύτερη γιορτή στον κόσμο, πλησιάζουν και άπαντες ετοιμάζονται για ολιγοήμερες αποδράσεις. Οι οργανισμοί που ασχολούνται με την Οδική Ασφάλεια διεθνώς, έχουν ήδη ετοιμάσει σποτάκια και μηνύματα, ώστε άπαντες να επιστρέψουν στα σπίτια τους υγιείς. Όπως δημοσίευσε και ο οργανισμός TAC, που δραστηριοποιείται στον τομέα στην Αυστραλία, επιδεικνύοντας διαρκές έργο, ορισμένες ενέργειες όπως οι παρακάτω είναι απαραίτητες.

Καταρχάς, ξεκινάμε με έλεγχο του αυτοκινήτου ειδικά σε σημεία-κλειδιά όπως η πίεση των ελαστικών, το λάδι του κινητήρα ή τα υγρά για καθαρισμό του παρμπρίζ. Επίσης, είναι ιδιαίτερα σημαντικές, ειδικά στα μεγάλα ταξίδι, οι στάσεις για ξεκούραση και δεν είναι τυχαίο ότι πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν μηχανισμό που συνιστά στον οδηγό να σταματήσει για λίγο, έχοντας ανιχνεύσει πιθανή έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης μέσω του τρόπου οδήγησης (ακούσιες αλλαγές λωρίδας, αυξομείωση ταχύτητας χωρίς ορατό λόγο κλπ.). Επιπρόσθετα, είναι σημαντικό οι οδηγοί να έχουν κοιμηθεί 7-8 ώρες και να φροντίσουν, όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, να μην οδηγούν σε ώρες που κανονικά ο οργανισμός υπολειτουργεί, όπως το βράδυ που κανονικά κοιμόμαστε.

Η ταχύτητα παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, καθώς εξαιτίας της αυξημένης κίνησης, υπάρχει περίπτωση να προκύψουν καθυστερήσεις στη διαδρομή. Είναι καλό να το θυμόμαστε και να έχουμε φροντίσει να ξεκινήσουμε το ταξίδι τέτοια ώρα, ώστε πιθανές καθυστερήσεις να μη μας αγχώσουν, με αποτέλεσμα να κινηθούμε με ταχύτητα άνω των ορίων, που μπορεί να κάνει την οδήγηση επικίνδυνη. Εξυπακούεται πως ποτό και οδήγηση δε συνδυάζονται, κάτι που ισχύει ακόμη και για μικρές αποστάσεις, ενώ οι αποσκευές στο αυτοκίνητο πρέπει να έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι σταθερά, να μην εμποδίζουν την ορατότητα του οδηγού και να μην αλλάζουν την ισορροπία του αυτοκινήτου (για παράδειγμα σε περίπτωση χρήσης σχάρας στην οροφή, τα πράγματα πρέπει να έχουν συγκεκριμένες αναλογίες βάρους και ύψους, ώστε να μην μεταβληθεί το κέντρο βάρους).

Τέλος, μπορεί να γίνεται έως και κουραστικό, όμως η χρήση κράνους στις μοτοσικλέτες και ζώνης στα αυτοκίνητα για όλους τους επιβάτες, ακόμη και για τα κατοικίδια, όπως και η αποφυγή ομιλίας στο κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης, θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφερθούμε στο βίντεο από το Royal Hospital της Μελβούρνης, όπου γιατροί έστειλαν το εορταστικό μήνυμα ότι "Ελπίζουμε να μην προσβληθείτε, αλλά δε θέλουμε να σας δούμε αυτά τα Χριστούγεννα", όπως θα δείτε και στο βίντεο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 


 

Περισσότερα Safety First

Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Νέα αυτοκίνητα: Υποχρεωτικά με Intelligent Speed Limiter και
Στο εξής, κάθε νέο αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται υποχρεωτικά με το έξυπνο σύστημα "Intelligent Speed Limiter" και με μαύρο κουτί. ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
Τι είναι η τεχνολογία γεωεντοπισμού; (+video)
Η τεχνολογία γεωεντοπισμού (geofencing) που δοκιμάζεται από την Ford, αφορά στην αυτόματη μείωση ταχύτητας οχημάτων σε αστικές περιοχές. ...(περισσότερα)
Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)
Η μείωση των ορίων ταχύτητας κάνει τους ανθρώπους πιο ευγενικούς
Αυτή την ενδιαφέρουσα άποψη ανέπτυξε κάτοικος σε χωριό της Ουαλίας, όπου δοκιμάστηκε το όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (32 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών στην Ισλανδία
Ένας πρωτότυπος τρόπος βρέθηκε στη μακρινή Ισλανδία, ώστε οι οδηγοί να μειώνουν ταχύτητα και να προσέχουν ακόμη περισσότερο τους πεζούς, όταν εισέρχονται σε μια μικρή παραθαλάσσια πόλη. ...(περισσότερα)
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Τι περιλαμβάνουν και ποιος είναι ο σκοπός τους
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν. ...(περισσότερα)

S5 Box