SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν πρέπει να θεωρείται.

Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων πλησιάζει και η προετοιμασία μεγάλης μερίδας των πολιτών, εν προκειμένω του Ηνωμένου Βασιλείου, εντείνεται.

Δυστυχώς, η συγκεκριμένη χρονική περίοδος χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από συνδυασμό εκτεταμένης κατανάλωσης αλκοόλ ή/και παράνομων ναρκωτικών ουσιών, με οδήγηση.

Σύμφωνα με έρευνα του IAM Roadsmart, γνωστού μη κερδοσκοπικού οργανισμού Οδικής Ασφάλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι προαναφερθείσες συνήθειες δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν φέτος.

Εστιάζοντας στα αριθμητικά δεδομένα, 77% (παραπάνω από 3 στους 4) των ερωτηθέντων ανέφερε πως κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, θα παραβρεθεί σε κάποιο πάρτι ή συγκέντρωση.

Το 27% εξ αυτών (παραπάνω από 1 στους 4) δήλωσε πως υπάρχουν περιστάσεις που δεν είναι κακό να οδηγεί κάποιος υπό επήρεια αλκοόλ ή παράνομων ναρκωτικών και το 49% (σχεδόν 1 στους 2) σχολίασε πως δε θα αισθανόταν ωραία να προσπαθήσει να εμποδίσει τους γονείς του να οδηγήσουν σε κατάσταση μέθης.

Επιπλέον, το 29% (παραπάνω από 1 στους 4) θα ένιωθε άβολα να κάνει το ίδιο με τους συντρόφους του.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το «εργασιακό» στατιστικό, από το οποίο προκύπτει πως το 31% των ερωτηθέντων δε θα δυσκολευόταν να αναφέρει στον συνάδελφο -οδηγό για την περίσταση,- να μην βρεθεί πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, ποσοστό που μειώνεται στο 22% στις περιπτώσεις που ο συνάδελφος είναι το αφεντικό ή προϊστάμενος.

Εντύπωση προκαλεί ακόμη το γεγονός, ότι παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων αναγνωρίζει πως η οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ ή ουσιών είναι μια κακή ιδέα, το 11% (παραπάνω από 1 στους 10) θεωρεί πως η πρωινή οδήγηση, έπειτα από μια βραδιά εκτεταμένης κατανάλωσης αλκοόλ ή ουσιών, είναι μια ασφαλής διαδικασία.

Τέλος, το 15% και 6% υποστηρίζει πως δεν είναι κακό να οδηγεί κάποιος υπό επήρεια, σε περίπτωση που χρειάζεται να μεταφέρει έναν δικό του άνθρωπο σε νοσοκομείο και δεν υπάρχουν διαθέσιμα ασθενοφόρα, ή αν θέλει να επιστρέψει στο σπίτι του και δεν υπάρχουν διαθέσιμα ταξί, αντίστοιχα.

«Η IAM RoadSmart υπενθυμίζει στους ανθρώπους ότι η κατανάλωση αλκοόλ ή η λήψη παράνομων ναρκωτικών και η οδήγηση δεν συνδυάζονται και καταστρέφουν ζωές», δήλωσε ο Nicholas Lyes, Διευθυντής Πολιτικής και Προτύπων της IAM RoadSmart. «Όσοι παρευρίσκονται σε μια γιορτή ή συγκέντρωση όπου σκοπεύουν να πιούν, θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις για τη μετακίνησή τους, όπως ο ορισμός ενός καθορισμένου οδηγού, η χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς, όπου είναι δυνατόν, και η κοινή χρήση ταξί».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Freepik

Περισσότερα Safety First

Το σήμα του Ράλλυ Ακρόπολις πέρασε στο Υφυπουργείο Αθλητισμού
Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής για την τροπολογία σχετικά με τη μεταβίβαση εμπορικού σήματος για τη διενέργεια αγώνων του μηχανοκίνητ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνοι ελιγμοί προς αποφυγή της αυξημένης κίνησης
Για να αποφύγουν την αυξημένη κίνηση των εθνικών οδών, οι Βρετανοί στρέφονται πολλές φορές με επικίνδυνους ελιγμούς, σε μικρότερους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίοι όμως παρουσιάζουν αυξημένη...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Ιταλία: Αντιδράσεις για το όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα
Η υιοθέτηση ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές συνεχίζεται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Μπολόνια της Ιταλίας, όπου πάντως δεν έλειψαν οι αντιδράσεις. ...(περισσότερα)
701 νεκροί σε 10.740 τροχαία το 2019
Σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2018 κινήθηκαν ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και των θυμάτων στους δρόμους της χώρας μας κατά το 2019, δείχνοντας πως επί της ουσίας, δεν έχει υπάρξει κάποια σημ...(περισσότερα)
Στην Πολωνία το διεθνές βραβείο Οδικής Ασφάλειας 2023
Η Πολωνία πέτυχε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 47% σε μια δεκαετία, επίδοση που δεν πέρασε απαρατήρητη στην Ευρώπη και της απέφερε το διεθνές βραβείο PIN. ...(περισσότερα)
Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των SUV επηρεάζει αρνητικά τον διαθέσιμο χώρο και την οδική ασφάλεια εντός πόλεων
Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη, όμως αρκετές είναι οι ενστάσεις αναφορικά με τον όγκο τους και τη μειωμένη ασφάλεια όσον αφορά στους υπόλοιπους χρήσ...(περισσότερα)
Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)

S5 Box