SAFETY FIRST

Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Από την έρευνα του TIRF, προέκυψαν ορισμένα στατιστικά ευρήματα που αφορούν στον Καναδά, ωστόσο έχουν ευρύτερο ενδιαφέρον:

  • Το ποσοστό των ανδρών που παραδέχθηκαν ότι οδήγησαν υπό την επήρεια αλκοόλ στις τελευταίες 30 ημέρες του 2018, έφτασε το 26,2%, ενώ αντίστοιχα για τις γυναίκες ήταν 14%
  • Κατά την περίοδο 2011-2015, το επίπεδο συγκέντρωσης οινοπνεύματος σε γυναίκες οδηγούς που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο έχοντας καταναλώσει αλκοόλ, ήταν 0,171, ενώ το αντίστοιχο σε άντρες ήταν 0,173, τη στιγμή που το όριο είναι 0,08. Αντίστοιχα ήταν τα στατιστικά και για γυναίκες πεζούς (0,207) σε σύγκριση με άντρες πεζούς (0,209) που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο
  • Το 1986, 1 στους 13 οδηγούς που συνελήφθησαν υπό την επήρεια αλκοόλ ήταν γυναίκες. Μεταξύ 2005 και 2011, η αναλογία έγινε 1 στους 6, ενώ το 2015 ήταν 1 στους 5. Προφανώς οι γυναίκες που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ παραμένουν λιγότερες από τους άντρες, ωστόσο το ποσοστό τους έχει υπερδιπλασιαστεί, σε διάρκεια σχεδόν 30 ετών (1986-2015)
  • Το 2015, οι γυναίκες που έχασαν τη ζωή τους οδηγώντας υπό την επήρεια αλκοόλ έφτασαν στο 18% των συνολικών θανάτων από αυτή την αιτία, ενώ είναι το 34% όλων των επιβατών που έχασαν τη ζωή τους. Δηλαδή, σχεδόν όσες γυναίκες σκοτώθηκαν ως οδηγοί, σκοτώθηκαν και ως επιβάτες, γεγονός που συνδέεται με αυτό που γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο, ότι εκ φύσεως δυσκολεύονται να αρνηθούν την είσοδο σε αυτοκίνητο με οδηγό που έχει πιεί

Μια ακόμη παράμετρος που πρέπει να λαμβάνουμε υπ' όψιν, σύμφωνα με το TIRF, είναι πως αν και οι κοινωνίες μας έχουν εκσυγχρονιστεί σε επίπεδο αντιλήψεων, παραμένει πολύ πιο δύσκολο για μια γυναίκα να ομολογήσει ότι έχει καταναλώσει υπερβολική ποσότητα αλκοόλ, σε σύγκριση με έναν άντρα.

Υπενθυμίζεται, πως η παραπάνω έρευνα έγινε σε συνεργασία με την Beer Canada, γεγονός που καταδεικνύει και τη λογική των εταιρειών κατανάλωσης ποτών σε χώρες όπως ο Καναδάς.

Αν θέλετε να διαβάσετε αναλυτικά την έκθεση του Traffic Injury Research Foundation, πατήστε εδώ

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Χριστούγεννα: Σημαντικό ποσοστό Βρετανών θα οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν π...(περισσότερα)
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τοποθετείται για την Οδική Ασφάλεια
Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό ...(περισσότερα)
Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνη οδήγηση: Ο νέος ποινικός κώδικας προβλέπει αυστηρές τιμωρίες
Η Βουλή των Ελλήνων προέβη σε αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, με τις τιμωρίες σε περίπτωση επικίνδυνης οδήγησης να γίνονται πιο αυστηρές. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)
Σπουδαστές βραβεύονται για την προσφορά στην Οδική Ασφάλεια της χώρας τους
Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS. ...(περισσότερα)

S5 Box