SAFETY FIRST

Η Τροχαία ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων σε όλη τη χώρα για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στα οποία εντάσσεται και η απαγόρευση κίνησης φορτηγών με βάρος άνω των 3,5 τόνων.

Τα αυξημένα μέτρα της Ελληνικής Αστυνομίας, όσον αφορά στην αστυνόμευση των οδών με στόχο την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, ισχύουν για το χρονικό διάστημα 27-30 Οκτωβρίου 2022.

Δεδομένη σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

Η συγκεκριμένη απαγόρευση θα ισχύσει στα παρακάτω τμήματα αυτοκινητοδρόμων και οδών:

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου (16:00-22:00) και Παρασκευή 28 Οκτωβρίου (08:00-13:00) στο ρεύμα εξόδου:

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660).

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) και από τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359).

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ).

Αυτοκινητόδρομος Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωση με αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).

Εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550).

Αυτοκινητόδρομος Α5 (Ιόνια Οδός) από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000) έως το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991).

Αυτοκινητόδρομος Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου) στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδ Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας).

Αυτοκινητόδρομοw Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000).

Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Αντίρριο.

Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από την αερογέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας).

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022 (16:00-23:00), στο ρεύμα εισόδου:

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα- Θεσσαλονίκη Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι κόμβο τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960)

Εθνική Οδός Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ.) έως την αερογέφυρα Θέρμης.

Αυτοκινητόδρομος Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), στο ρεύμα προς Σχηματάρι, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωση με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820).

Εθνική Οδός Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής.

Αυτοκινητόδρομος Α5 (Ιόνια Οδός), στο ρεύμα προς Αντίρριο, από το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000).

Αυτοκινητόδρομος Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου) στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).

Αυτοκινητόδρομος Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000).

Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) έως την αερογέφυρα Θέρμης.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης:

Οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα, όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της υπ’ αρ. 50786/3319/2014 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

Βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

Φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

Φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

Φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

Βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

Φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

Φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.

Μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

Οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.

Φορτηγά οχήματα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ανησυχητικά αποτελέσματα για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή φαρμάκων
Η οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή χαπιών είναι ένα ζήτημα που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, γεγονός που αποδεικνύεται στην περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας. ...(περισσότερα)
Υψηλά τα επίπεδα ασφάλειας στο WRC!
Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ ...(περισσότερα)
Κρήτη: Ένα spot οδικής ασφάλειας που αξίζει να δούμε
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων, όπως φαίνεται και από το δυνατό video που παρουσίασε η Περιφέρεια Κρήτης ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του European Transport Safety Council
Η Νορβηγία που θα παραλάβει το ετήσιο βραβείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, σημειώνοντας σαφή πρόοδο στην μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαί...(περισσότερα)
Κοινή γραμμή των Ευρωπαίων υπουργών Μεταφορών για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε τα πρόσφατα συμπεράσματα και τις προτάσεις του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, όσον αφορά στις συλλογικές ενέργειες που απαιτούνται για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σ...(περισσότερα)
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τοποθετείται για την Οδική Ασφάλεια
Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό ...(περισσότερα)
Αγγλία: Ενέργειες για μείωση του ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα. ...(περισσότερα)
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι πιο επικίνδυνοι από τους νέους...
Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Swansea στη Μεγάλη Βρετανία, οι ηλικιωμένοι οδηγοί δε θεωρούνται περισσότερο επικίνδυνοι από τους νέους, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του BBC. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)

S5 Box