SAFETY FIRST

Η Τροχαία ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων σε όλη τη χώρα για το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, στα οποία εντάσσεται και η απαγόρευση κίνησης φορτηγών με βάρος άνω των 3,5 τόνων.

Τα αυξημένα μέτρα της Ελληνικής Αστυνομίας, όσον αφορά στην αστυνόμευση των οδών με στόχο την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, ισχύουν για το χρονικό διάστημα 27-30 Οκτωβρίου 2022.

Δεδομένη σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων.

Η συγκεκριμένη απαγόρευση θα ισχύσει στα παρακάτω τμήματα αυτοκινητοδρόμων και οδών:

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου (16:00-22:00) και Παρασκευή 28 Οκτωβρίου (08:00-13:00) στο ρεύμα εξόδου:

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660).

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) και από τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359).

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης-Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης έως τον κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ).

Αυτοκινητόδρομος Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωση με αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).

Εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550).

Αυτοκινητόδρομος Α5 (Ιόνια Οδός) από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000) έως το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991).

Αυτοκινητόδρομος Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου) στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδ Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας).

Αυτοκινητόδρομοw Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000).

Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Αντίρριο.

Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από την αερογέφυρα Θέρμης έως τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας).

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022 (16:00-23:00), στο ρεύμα εισόδου:

Αυτοκινητόδρομος Α8 (Αθήνα-Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).

Αυτοκινητόδρομος Α1 (Αθήνα- Θεσσαλονίκη Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι κόμβο τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960)

Εθνική Οδός Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από κόμβο Ν. Μουδανιών (61,5 χλμ.) έως την αερογέφυρα Θέρμης.

Αυτοκινητόδρομος Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), στο ρεύμα προς Σχηματάρι, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωση με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820).

Εθνική Οδός Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής.

Αυτοκινητόδρομος Α5 (Ιόνια Οδός), στο ρεύμα προς Αντίρριο, από το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000).

Αυτοκινητόδρομος Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου) στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).

Αυτοκινητόδρομος Α71 (Λεύκτρο-Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000).

Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Άρτας – Αντιρρίου στην κατεύθυνση προς Ιωάννινα.

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (Ε.Ο.16), από τα όρια της Π.Ε. Θεσσαλονίκης (κόμβος Αγίας Αναστασίας) έως την αερογέφυρα Θέρμης.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης:

Οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα, όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ, (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της υπ’ αρ. 50786/3319/2014 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

Βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

Φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

Φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

Φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ, ΟΤΕ, Φυσικό Αέριο, κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

Βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

Φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

Φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.

Μηχανήματα έργου των ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

Οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Φορτηγά οχήματα και μηχανήματα έργου των εταιρειών παραχώρησης που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους και των υπεργολάβων τους προκειμένου να εκτελούν απρόσκοπτα το έργο που τους έχει ανατεθεί.

Φορτηγά οχήματα του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Τα βασικά σημεία στο πλαίσιο κυρώσεων του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
O νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση – Διαβάστε ποιοι είναι οι βασικοί άξονές του όσον αφορά στον τομέα των παραβιάσεων. ...(περισσότερα)
Τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν στα επόμενα βήματα για την Οδική Ασφάλεια
Η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα στον κόσμο και για αυτό, οι κυβερνήσεις κατέληξαν σε συγκεκριμένα βήματα που θα γίνουν, με στόχο την μείωση των θανάτων παγκοσμίως. ...(περισσότερα)
Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
12 σημαντικά στατιστικά για την Οδική Ασφάλεια
Στο πλαίσιο της εκστρατείας "3500 Lives" η FIA παρουσίασε μια σειρά από ενδιαφέρουσες και σε πολλές περιπτώσεις δυσάρεστες στατιστικές, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Αύξηση των θανάτων από τροχαία στις Η.Π.Α. για το 2015
Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014. ...(περισσότερα)
Όταν διαβάζουμε ή στέλνουμε SMS, κινούμαστε στα τυφλά για 123 μέτρα
Η φράση του τίτλου και άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, προέκυψαν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αυστρία. ...(περισσότερα)

S5 Box