SAFETY FIRST

Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η επανάληψη ορισμένων επικίνδυνων παραβάσεων, θα επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 5 χρόνια.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε μια νομοθετική πρωτοβουλία υπό τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών», η οποία τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως τις 28 Φεβρουαρίου.

Μεταξύ όσων αναφέρονται σε αυτή την πρωτοβουλία, περιλαμβάνονται και οι επιπλέον επιπτώσεις που θα έχει ένας οδηγός, σε περίπτωση επανάληψης ορισμένων παραβάσεων που θεωρούνται εξόχως επικίνδυνες, αφού μπορεί να προκαλέσουν απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 61 του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, οι παραβάσεις που εντάσσονται σε αυτόν τον βαθμό επικινδυνότητας, είναι οι εξής:

- Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ

- Παράβαση πινακίδας P2 (Stop)

- Παράβαση ερυθρού σηματοδότη

- Επίδειξη ικανότητας, δημιουργία εντυπώσεων ή τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων

- Παράτυπο προσπέρασμα

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο, σε περίπτωση που ο οδηγός υποπέσει για τρίτη φορά εντός χρονικού διαστήματος 5 ετών, σε κάποια από τις προαναφερθείσες παραβάσεις, θα υποστεί αφαίρεση άδειας οδήγησης για 5 χρόνια. Αμέσως μετά, εφόσον θελήσει να λάβει ξανά δίπλωμα, θα πρέπει να περάσει εκ νέου από εκπαίδευση και εξετάσεις.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το άρθρο 61:

«Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ2 και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για πέντε έτη και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της, κατά εφαρμογή της απόφασης που εκδίδεται κατά εξουσιοδότηση του άρθρου 107. Η κύρωση του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται και για τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Λονδίνο: Η μείωση των ορίων ταχύτητας έφερε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Η καθιέρωση ορίων ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα σε κεντρικές οδούς του Λονδίνου, έχει επιφέρει σημαντική μείωση των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην πρωτεύουσα της Αγγλίας. ...(περισσότερα)
Συμβουλές για την αποφυγή οδήγησης υπό υπνηλία
Η υπνηλία στο τιμόνι αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και ο γνωστός Αμερικανικός Οργανισμός National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), εξέδωσε έναν "κατάλογο" με...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)
Όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα στο κέντρο του Λονδίνου
Όπως αναφέρουν τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Αγγλίας, έως το 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία περαιτέρω μείωσης των ορίων ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, σε οδούς-κλειδιά του Κεντρικού Λονδίνου. ...(περισσότερα)
Αίτια και είδη θανατηφόρων τροχαίων το 2018
Στα στατιστικά της Τροχαίας για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν το 2018, έχουν καταγραφεί τα αίτια, καθώς και τα είδη τους. Διαβάστε ποια είναι αυτά. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Μέτρα για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ευρώπη
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) παρουσίασε μια έκθεση με αντικείμενο την Οδική Ασφάλεια και πιο συγκεκριμένα, την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμ...(περισσότερα)
Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)
Η.Π.Α.: Όσο αυξάνεται η τιμή ενός αυτοκινήτου, μειώνεται η πιθανότητα παραχώρησης προτεραιότητας σε πεζό από τους οδηγούς
Η εν λόγω έρευνα, αφορούσε στη συμπεριφορά των Αμερικανών οδηγών σε διαβάσεις πεζών, αλλά και σε παράγοντες που μπορεί να την επηρεάζουν, όπως το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου, ή το χρώμα και φύλο του...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)

S5 Box