SAFETY FIRST

Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η επανάληψη ορισμένων επικίνδυνων παραβάσεων, θα επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 5 χρόνια.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε μια νομοθετική πρωτοβουλία υπό τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών», η οποία τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση έως τις 28 Φεβρουαρίου.

Μεταξύ όσων αναφέρονται σε αυτή την πρωτοβουλία, περιλαμβάνονται και οι επιπλέον επιπτώσεις που θα έχει ένας οδηγός, σε περίπτωση επανάληψης ορισμένων παραβάσεων που θεωρούνται εξόχως επικίνδυνες, αφού μπορεί να προκαλέσουν απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 61 του νομοσχεδίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, οι παραβάσεις που εντάσσονται σε αυτόν τον βαθμό επικινδυνότητας, είναι οι εξής:

- Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ

- Παράβαση πινακίδας P2 (Stop)

- Παράβαση ερυθρού σηματοδότη

- Επίδειξη ικανότητας, δημιουργία εντυπώσεων ή τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων

- Παράτυπο προσπέρασμα

Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο εν λόγω άρθρο, σε περίπτωση που ο οδηγός υποπέσει για τρίτη φορά εντός χρονικού διαστήματος 5 ετών, σε κάποια από τις προαναφερθείσες παραβάσεις, θα υποστεί αφαίρεση άδειας οδήγησης για 5 χρόνια. Αμέσως μετά, εφόσον θελήσει να λάβει ξανά δίπλωμα, θα πρέπει να περάσει εκ νέου από εκπαίδευση και εξετάσεις.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το άρθρο 61:

«Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ2 και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για πέντε έτη και ο παραβάτης υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της, κατά εφαρμογή της απόφασης που εκδίδεται κατά εξουσιοδότηση του άρθρου 107. Η κύρωση του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται και για τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
Άδειες οδήγησης: Παράταση ισχύος έως το τέλος Ιανουαρίου
Όπως έγινε γνωστό, περίοδος ισχύος αδειών οδήγησης, που έληγαν παρατείνεται μέχρι τουλάχιστον τις 31 Ιανουαρίου - Διαβάστε ποιες κατηγορίες αδειών αφορά η παράταση. ...(περισσότερα)
Μειώνεται διαρκώς η συγκέντρωση των οδηγών στο δρόμο
Έρευνα από το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, δείχνει πως η απόσπαση της προσοχής, η υπνηλία και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραμένουν σε υψηλό επίπεδο. ...(περισσότερα)
12.749 παραβάσεις σε ένα τριήμερο
Η νέα χρονιά δεν φαίνεται να διαφοροποιεί τις άσχημες συνήθειες των συμπολιτών μας, αναφορικά με τις παραβάσεις που αυτοί διαπράττουν στους ελληνικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Με 237 χλμ./ώρα πήγαινε ο Reyes τη στιγμή του μοιραίου ατυχήματος
Ο παγκοσμίου φήμης ποδοσφαιριστής Jose Antonio Reyes έφυγε από τη ζωή, μαζί με δυο ξαδέλφια του, μετά από τροχαίο ατύχημα στην Ισπανία ενώ κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)

S5 Box