SAFETY FIRST

Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες ή ακόμη και πεζοί. 

Το Euro NCAP ιδρύθηκε το 1997 και έκτοτε υπολογίζονται πως περισσότερες από 78.000 ζωές έχουν σωθεί, χάρη στη δράση του που έχει ως επακόλουθο την διαρκώς αυξανόμενη ασφάλεια που παρέχουν τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Σύμφωνα με το Euro NCAP, σε αυτά τα 20 χρόνια έχουν δημοσιευτεί τα αποτελέσματα από 630 δοκιμές ασφαλείας, ενώ 1800 αυτοκίνητα έχουν περάσει από διαδικασία crash test τη στιγμή που σύμφωνα με τους υπολογισμούς, έχουν δαπανηθεί περί τα 160 εκατομμύρια ευρώ, στην προσπάθεια βελτίωσης της ασφάλειας των αυτοκινήτων.

Όταν διενεργήθηκαν τα πρώτα crash test το 1997, ακόμη και κορυφαία οικογενειακά αυτοκίνητα δεν περνούσαν τις προδιαγραφές ασφαλείας, γεγονός που άλλαξε τον τρόπο σκέψης και αντίληψης του σχεδιασμού και της κατασκευής οχημάτων, με απώτερο στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Σήμερα, 9 στα 10 αυτοκίνητα που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή αγορά έχουν περάσει από διαδικασία crash test και διαθέτουν τη βαθμολογία τους, στοιχείο που καταδεικνύει αφενός την απήχηση που έχει το Euro NCAP και αφετέρου, τη στήριξη που δείχνουν σε αυτό οι κατασκευαστές. Η διαφορά που προκύπτει, αν κοιτάξει κάποιος τα αποτελέσματα των crash tests το 1997 και σήμερα, δείχνει και την πρόοδο που έχει συντελεστεί στον τομέα, καθώς εξοπλισμός ασφαλείας όπως αερόσακοι και συστήματα όπως το ESP που τότε ήταν προαιρετικά σε μερικά μόνο αυτοκίνητα, αυτή τη στιγμή θεωρούνται δεδομένα για τα σύγχρονα οχήματα. 

Όταν ξεκίνησε η διενέργεια των Crash Tests, έχοντας φυσικά την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), οι κατασκευαστές αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό τη διαδικασία, ειδικά από τη στιγμή που πολλά αυτοκίνητα έπαιρναν 1 ή 2 αστέρια, όταν το "Άριστα" συμβολιζόταν με 4 αστέρια, καθώς οι μετρήσεις για την προστασία πεζών ή τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει ένα αυτοκίνητο, προστέθηκαν στη συνέχεια. Το Euro NCAP ήταν η πρώτη ανεξάρτητη προσπάθεια στον τομέα και με τον καιρό, όταν οι κατασκευαστές που αρχικά κατηγορούσαν τη βαθμολόγηση ως πολύ αυστηρή, διαπίστωσαν πως εντέλει οι στόχοι που έθετε ήταν εφικτοί, άλλαξαν την αντιμετώπισή τους έχοντας πλέον, 20 χρόνια μετά, το θεσμό ως προμετωπίδα για την ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητά τους. 

SafetyFirst EuroNCAP 20Ratingen

Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen δήλωσε: "Είμαστε πολύ περήφανοι, καθώς συμπληρώνουμε 20 χρόνια στην πρώτη γραμμή της Οδικής Ασφάλειας, που το Euro NCAP έχει πετύχει πολύ σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια των αυτοκινήτων και έχει βοηθήσει την Ευρώπη να πετύχει το χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητα από κάθε άλλη Ήπειρο. Το Euro NCAP έχει προσφέρει σε εκατομμύρια καταναλωτές τη γνώση και πεποίθηση, ώστε να διαλέξουν τα ασφαλέστερα δυνατά αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, η πορεία των τελευταίων ετών έχει δείξει μία μείωση στο βαθμό προόδου όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια και για αυτό το λόγο, δεν πρέπει να σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι. Θέλουμε να σιγουρευτούμε πως οι Ευρωπαϊκοί δρόμοι θα γίνουν ακόμη πιο ασφαλείας στα επόμενα 20 χρόνια και μάλιστα, όχι μόνο για τους κατόχους αυτοκινήτων, αλλά για όλους όσοι κινούνται στους δρόμους. Ήδη δοκιμάζονται πολύ περισσότερες πτυχές των αυτοκινήτων από όσες δοκιμάζονταν το 1997 και αυτό θα συνεχιστεί. Την επόμενη χρονιά, θα δοκιμάσουμε συστήματα που αναγνωρίζουν και αποφεύγουν ατυχήματα με δικυκλιστές και ετοιμαζόμαστε για μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο από το 2020 έως το 2025".

SafetyFirst EuroNCAP 20MaxMosley

Δηλώσεις σχετικά με τη σημαντική αυτή επέτειο έκανε και ο πρώτος Πρόεδρος του Euro NCAP και Πρόεδρος του Παγκόσμιου Euro NCAP, Max Mosley: "20 χρόνια από τότε που ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που θεωρήθηκε αμφιλεγόμενο, απορριπτέο από τους κατασκευαστές και που υποτίθεται πως στόχευε σε μη ρεαλιστικά πρότυπα ασφαλείας, το Euro NCAP είναι πλέον κομμάτι του αυτοκινητιστικού γίγνεσθαι. Μέσω αυτού έχουν αποφευχθεί χιλιάδες ανθρώπινες απώλειες, ενώ παράλληλα το αίτημα των καταναλωτών για ασφάλεια είναι μεγάλο, την ώρα που οι κατασκευαστές συναγωνίζονται με βάση αποτελέσματα ασφαλείας, δεδομένα που θα οδηγήσουν σε διαρκή βελτίωση των προδιαγραφών ασφαλείας. Το Euro NCAP άλλαξε τόσο πολύ την Ευρωπαϊκή αγορά, που αποτέλεσε καταλύτη και για άλλα NCAP σε όλο τον κόσμο, σε χώρες με μεσαία ή χαμηλά εισοδήματα. Η πίεση που ασκούν οι καταναλωτές οι οποίοι πληροφορούνται από τα crash tests βοηθά να γίνουν γρήγορες αλλαγές στα επίπεδα ασφάλειας σε περιοχές όπως η Ινδία, η Λατινική Αμερική ή τη Νοτιοανατολική Ασία. Το Euro NCAP έχει πραγματικά παγκόσμια επίδραση και αποτελεί μια υπερήφανη κληρονομιά στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, που έχει σώσει αμέτρητες ζωές". 

Ο Πρόεδρος του Euro NCAP Andrew Miller σχολίασε: "Η επίδραση αυτών των τεστ δεν είναι υπερβολική. Μέχρι τότε, οι καταναλωτές είχαν μόνο την οπτική των κατασκευαστών αναφορικά με ένα αυτοκίνητο. Τώρα παρέχονται τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ και τα επίπεδα ασφαλείας του κάθε αυτοκινήτου είναι δημοσιοποιημένα για όλους. Η επιτυχία μπόρεσε να επιτευχθεί μόνο χάρη στη συνεργασία και στην πρόθεση που υπήρξε εντός Ευρώπης, για συνέχιση της επένδυσης στην βελτίωση της ασφάλειας". 

Τέλος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του European Transport Safety Council, Antonio Avenoso δήλωσε: "Το Euro NCAP αποτέλεσε την δύναμη πυρός αναφορικά με τις βελτιώσεις στην ασφάλεια των οχημάτων στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες. Σε μια εποχή αυξανόμενης αυτοματοποίησης και τεχνολογικής αλλαγής, ο ρόλος μιας ανεξάρτητης αρχής δοκιμών ασφαλείας είναι πολύ σημαντική. Ευελπιστούμε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή όσον αφορά στην Ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητα, για αρκετά χρόνια στο μέλλον".

Η διαρκής βελτίωση της ασφάλειας που παρέχουν τα αυτοκίνητα σε επιβαίνοντες και πεζούς, είναι το ζητούμενο και σε αυτό το πλαίσιο, το Euro NCAP έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργία. Σήμερα, τα 5 αστέρια που αποτελούν την μεγαλύτερη επίδοση που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητα στα crash tests, δεν αφορούν μόνο στην προστασία των επιβατών, αλλά και σε εκείνη των πεζών κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, ενώ τα τελευταία χρόνια αξιολογείται και η δυνατότητα που έχουν τα αυτοκίνητα, μέσω των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας που διαθέτουν, να αποφύγουν ή έστω να περιορίσουν ένα τροχαίο ατύχημα. 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Ανησυχητικός ο αριθμός των θανάτων σε ατυχήματα μεμονωμένων οχημάτων
Περίπου το 1/3 των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης οφείλεται σε ατυχήματα που συμβαίνει με αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες που ενεπλάκησαν μόνα τους σε κάποιο ατύχημα (π.χ. πτώση μοτοσικλέτας ή έξοδος από...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Αγγλία: Ενέργειες για μείωση του ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα. ...(περισσότερα)
Υπερβολική ταχύτητα: Η αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσιοποίησε τον αριθμό και το είδος παραβάσεων που καταγράφηκαν από την Τροχαία το 2018, με την υπερβολική ταχύτητα να κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ψηφιακή ανανέωση άδειας οδήγησης
Όπως έγινε επισήμως γνωστό, η ανανέωση της άδειας οδήγησης καθώς και η απόκτηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας, θα μπορούν να πραγματοποιηθούν από το gov.gr. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ στις Η.Π.Α.
Η προσπάθεια εξάλειψης του φαινομένου της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, συνεχίζεται με αμείωτη ένταση στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Άνω των 55 ετών τα περισσότερα θύματα από τροχαία το 2018
Η στατιστική της Ελληνικής Αστυνομίας για τους νεκρούς από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας το 2018, δείχνει τον αριθμό των θανάτων ανά ηλικιακή κατηγορία. ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)

S5 Box