SAFETY FIRST

Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες ή ακόμη και πεζοί. 

Το Euro NCAP ιδρύθηκε το 1997 και έκτοτε υπολογίζονται πως περισσότερες από 78.000 ζωές έχουν σωθεί, χάρη στη δράση του που έχει ως επακόλουθο την διαρκώς αυξανόμενη ασφάλεια που παρέχουν τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Σύμφωνα με το Euro NCAP, σε αυτά τα 20 χρόνια έχουν δημοσιευτεί τα αποτελέσματα από 630 δοκιμές ασφαλείας, ενώ 1800 αυτοκίνητα έχουν περάσει από διαδικασία crash test τη στιγμή που σύμφωνα με τους υπολογισμούς, έχουν δαπανηθεί περί τα 160 εκατομμύρια ευρώ, στην προσπάθεια βελτίωσης της ασφάλειας των αυτοκινήτων.

Όταν διενεργήθηκαν τα πρώτα crash test το 1997, ακόμη και κορυφαία οικογενειακά αυτοκίνητα δεν περνούσαν τις προδιαγραφές ασφαλείας, γεγονός που άλλαξε τον τρόπο σκέψης και αντίληψης του σχεδιασμού και της κατασκευής οχημάτων, με απώτερο στόχο την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Σήμερα, 9 στα 10 αυτοκίνητα που διατίθενται στην Ευρωπαϊκή αγορά έχουν περάσει από διαδικασία crash test και διαθέτουν τη βαθμολογία τους, στοιχείο που καταδεικνύει αφενός την απήχηση που έχει το Euro NCAP και αφετέρου, τη στήριξη που δείχνουν σε αυτό οι κατασκευαστές. Η διαφορά που προκύπτει, αν κοιτάξει κάποιος τα αποτελέσματα των crash tests το 1997 και σήμερα, δείχνει και την πρόοδο που έχει συντελεστεί στον τομέα, καθώς εξοπλισμός ασφαλείας όπως αερόσακοι και συστήματα όπως το ESP που τότε ήταν προαιρετικά σε μερικά μόνο αυτοκίνητα, αυτή τη στιγμή θεωρούνται δεδομένα για τα σύγχρονα οχήματα. 

Όταν ξεκίνησε η διενέργεια των Crash Tests, έχοντας φυσικά την αιγίδα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), οι κατασκευαστές αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό τη διαδικασία, ειδικά από τη στιγμή που πολλά αυτοκίνητα έπαιρναν 1 ή 2 αστέρια, όταν το "Άριστα" συμβολιζόταν με 4 αστέρια, καθώς οι μετρήσεις για την προστασία πεζών ή τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει ένα αυτοκίνητο, προστέθηκαν στη συνέχεια. Το Euro NCAP ήταν η πρώτη ανεξάρτητη προσπάθεια στον τομέα και με τον καιρό, όταν οι κατασκευαστές που αρχικά κατηγορούσαν τη βαθμολόγηση ως πολύ αυστηρή, διαπίστωσαν πως εντέλει οι στόχοι που έθετε ήταν εφικτοί, άλλαξαν την αντιμετώπισή τους έχοντας πλέον, 20 χρόνια μετά, το θεσμό ως προμετωπίδα για την ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητά τους. 

SafetyFirst EuroNCAP 20Ratingen

Ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen δήλωσε: "Είμαστε πολύ περήφανοι, καθώς συμπληρώνουμε 20 χρόνια στην πρώτη γραμμή της Οδικής Ασφάλειας, που το Euro NCAP έχει πετύχει πολύ σημαντικές βελτιώσεις στην ασφάλεια των αυτοκινήτων και έχει βοηθήσει την Ευρώπη να πετύχει το χαμηλότερο ποσοστό θνησιμότητα από κάθε άλλη Ήπειρο. Το Euro NCAP έχει προσφέρει σε εκατομμύρια καταναλωτές τη γνώση και πεποίθηση, ώστε να διαλέξουν τα ασφαλέστερα δυνατά αυτοκίνητα. Παρόλα αυτά, η πορεία των τελευταίων ετών έχει δείξει μία μείωση στο βαθμό προόδου όσον αφορά στην Οδική Ασφάλεια και για αυτό το λόγο, δεν πρέπει να σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι. Θέλουμε να σιγουρευτούμε πως οι Ευρωπαϊκοί δρόμοι θα γίνουν ακόμη πιο ασφαλείας στα επόμενα 20 χρόνια και μάλιστα, όχι μόνο για τους κατόχους αυτοκινήτων, αλλά για όλους όσοι κινούνται στους δρόμους. Ήδη δοκιμάζονται πολύ περισσότερες πτυχές των αυτοκινήτων από όσες δοκιμάζονταν το 1997 και αυτό θα συνεχιστεί. Την επόμενη χρονιά, θα δοκιμάσουμε συστήματα που αναγνωρίζουν και αποφεύγουν ατυχήματα με δικυκλιστές και ετοιμαζόμαστε για μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο από το 2020 έως το 2025".

SafetyFirst EuroNCAP 20MaxMosley

Δηλώσεις σχετικά με τη σημαντική αυτή επέτειο έκανε και ο πρώτος Πρόεδρος του Euro NCAP και Πρόεδρος του Παγκόσμιου Euro NCAP, Max Mosley: "20 χρόνια από τότε που ξεκίνησε ένα πρόγραμμα που θεωρήθηκε αμφιλεγόμενο, απορριπτέο από τους κατασκευαστές και που υποτίθεται πως στόχευε σε μη ρεαλιστικά πρότυπα ασφαλείας, το Euro NCAP είναι πλέον κομμάτι του αυτοκινητιστικού γίγνεσθαι. Μέσω αυτού έχουν αποφευχθεί χιλιάδες ανθρώπινες απώλειες, ενώ παράλληλα το αίτημα των καταναλωτών για ασφάλεια είναι μεγάλο, την ώρα που οι κατασκευαστές συναγωνίζονται με βάση αποτελέσματα ασφαλείας, δεδομένα που θα οδηγήσουν σε διαρκή βελτίωση των προδιαγραφών ασφαλείας. Το Euro NCAP άλλαξε τόσο πολύ την Ευρωπαϊκή αγορά, που αποτέλεσε καταλύτη και για άλλα NCAP σε όλο τον κόσμο, σε χώρες με μεσαία ή χαμηλά εισοδήματα. Η πίεση που ασκούν οι καταναλωτές οι οποίοι πληροφορούνται από τα crash tests βοηθά να γίνουν γρήγορες αλλαγές στα επίπεδα ασφάλειας σε περιοχές όπως η Ινδία, η Λατινική Αμερική ή τη Νοτιοανατολική Ασία. Το Euro NCAP έχει πραγματικά παγκόσμια επίδραση και αποτελεί μια υπερήφανη κληρονομιά στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, που έχει σώσει αμέτρητες ζωές". 

Ο Πρόεδρος του Euro NCAP Andrew Miller σχολίασε: "Η επίδραση αυτών των τεστ δεν είναι υπερβολική. Μέχρι τότε, οι καταναλωτές είχαν μόνο την οπτική των κατασκευαστών αναφορικά με ένα αυτοκίνητο. Τώρα παρέχονται τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ και τα επίπεδα ασφαλείας του κάθε αυτοκινήτου είναι δημοσιοποιημένα για όλους. Η επιτυχία μπόρεσε να επιτευχθεί μόνο χάρη στη συνεργασία και στην πρόθεση που υπήρξε εντός Ευρώπης, για συνέχιση της επένδυσης στην βελτίωση της ασφάλειας". 

Τέλος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής του European Transport Safety Council, Antonio Avenoso δήλωσε: "Το Euro NCAP αποτέλεσε την δύναμη πυρός αναφορικά με τις βελτιώσεις στην ασφάλεια των οχημάτων στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες. Σε μια εποχή αυξανόμενης αυτοματοποίησης και τεχνολογικής αλλαγής, ο ρόλος μιας ανεξάρτητης αρχής δοκιμών ασφαλείας είναι πολύ σημαντική. Ευελπιστούμε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή όσον αφορά στην Ασφάλεια που παρέχουν τα αυτοκίνητα, για αρκετά χρόνια στο μέλλον".

Η διαρκής βελτίωση της ασφάλειας που παρέχουν τα αυτοκίνητα σε επιβαίνοντες και πεζούς, είναι το ζητούμενο και σε αυτό το πλαίσιο, το Euro NCAP έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργία. Σήμερα, τα 5 αστέρια που αποτελούν την μεγαλύτερη επίδοση που μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητα στα crash tests, δεν αφορούν μόνο στην προστασία των επιβατών, αλλά και σε εκείνη των πεζών κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος, ενώ τα τελευταία χρόνια αξιολογείται και η δυνατότητα που έχουν τα αυτοκίνητα, μέσω των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας που διαθέτουν, να αποφύγουν ή έστω να περιορίσουν ένα τροχαίο ατύχημα. 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

Περισσότερα Safety First

Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
Τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν στα επόμενα βήματα για την Οδική Ασφάλεια
Η Οδική Ασφάλεια αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα στον κόσμο και για αυτό, οι κυβερνήσεις κατέληξαν σε συγκεκριμένα βήματα που θα γίνουν, με στόχο την μείωση των θανάτων παγκοσμίως. ...(περισσότερα)
Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)
Οι νέοι κανόνες ασφάλειας θα επιφέρουν μείωση στις οθόνες αφής
Η αλλαγή των κανονισμών στη διαδικασία αξιολόγησης του Euro NCAP, με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, συνδέεται με την αύξηση στα κουμπιά ή τους διακόπτες και την αντίστοιχη μείωση στις οθόνες ...(περισσότερα)
H Ford εξελίσσει τεχνολογία προβολέων για πιο ασφαλή οδήγηση τη νύχτα (+video)
Μια νέα τεχνολογία προβολέων υψηλής ανάλυσης, που στοχεύει να διασφαλίσει πως οι οδηγοί θα έχουν το βλέμμα τους στραμμένο αποκλειστικά στο δρόμο τη νύχτα, παρουσιάζει η Ford. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 1 στους 3 οδηγούς δεν χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης
Μπορεί τα σύγχρονα αυτοκίνητα να διαθέτουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όμως οι Βρετανοί οδηγοί δεν τα αξιοποιούν σε ικανοποιητικό βαθμό. ...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές
Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη. ...(περισσότερα)

S5 Box