SAFETY FIRST

Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eurosport.

Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούσαν ανέκαθεν πεδίο δοκιμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μέσω του ντοκιμαντέρ "Racing Minds", που παρουσιάζεται από το Eurosport και την M-Sport Ford, η βρετανική ομάδα που έχει την ευθύνη συμμετοχής του Blue Oval στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η διαδικασία εξέτασης του τρόπου αξιοποίησης δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, τα γυρίσματα του οποίου έγιναν στην πίστα του Aragon στην Ισπανία, συμμετέχουν δύο εκ των εργοστασιακών οδηγών της M-Sport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο 25χρονος Βρετανός Gus Greensmith και ο 26χρονος Γάλλος Adrien Fourmaux.

Αμφότεροι μπαίνουν στη διαδικασία οδήγησης ενός Ford Puma στην πίστα, ενώ η επιστημονική ομάδα που ηγήθηκε της προσπάθειας, είχε τοποθετήσει αισθητήρες στο κράνος του καθενός.

SF RacingMinds02

Με αυτόν τον τρόπο, επιτεύχθηκε η μέτρηση των σημάτων από τον εγκέφαλο του κάθε οδηγού, ενόσω βρισκόταν στη δράση πίσω από το τιμόνι, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των επιδόσεων.

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς της Ford να πετύχουν καλύτερους χρόνους. Βέβαια, η ανάλυση των δεδομένων θα μπορούσε δυνητικά να επεκταθεί και στη διαδικασία κίνησης στο δρόμο, αυξάνοντας την ασφάλεια.

Οι δύο οδηγοί υποβλήθηκαν σε πρωτοποριακά, όπως χαρακτηρίστηκαν από το Eurosport και την Ford, εντός και εκτός πίστας.
Μεταξύ των επιστημόνων που απασχολήθηκαν με την ανάλυση της ροής εγκεφαλικών δεδομένων ενός οδηγού σε πραγματικό χρόνο, ήταν ο Dr. Ηλίας Μουχλιανίτης, λέκτορας Γνωστικών Νευροεπιστημών.

Ο συμπατριώτης μας, ανέφερε πως η μεγαλύτερη πρόκληση αφορούσε στη μέτρηση εγκεφαλικών λειτουργιών και δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, ενώ δηλαδή ο οδηγός βρισκόταν σε κίνηση με το αυτοκίνητο.

Ο βασικός λόγος για αυτό, είναι πως η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι άγνωστη, αλλά συνήθως συμβαίνει σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον και όχι σε απευθείας χρόνο, ενώ ένας οδηγός βρίσκεται στο αυτοκίνητο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το ντοκιμαντέρ Racing Minds

Περισσότερα Safety First

709 θάνατοι σε 655 ατυχήματα το 2018
Τα στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα κατά τη χρονιά που πέρασε, δείχνουν ελαφριά μείωση που πάντως, δε μπορεί να θεωρηθεί ως σημαντικό βήμα προόδου ...(περισσότερα)
Ουαλία: Θετική εξέλιξη με την μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 20 μίλια/ώρα
Τα πρώτα στατιστικά δεδομένα για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (30 χλμ./ώρα), δείχνουν πως η μέση ταχύτητα εντός αστικών περιοχών έχει μειωθεί, στοιχείο θετικό για την βελτίωση της Ο...(περισσότερα)
Απόσπαση προσοχής: Παραμένει στις κύριες αιτίες τροχαίων σε Ευρώπη και Ελλάδα
Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και...(περισσότερα)
5 συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις
Το καλοκαίρι είναι η περίοδος κατά την οποία πραγματοποιούμε πολλές μετακινήσεις, με την αυξημένη θερμοκρασία να είναι ένας παράγοντας που δεν πρέπει να υποτιμήσουμε. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Ολλανδία: Μείωση ορίων ταχύτητας, για μείωση εκπομπής ρύπων
Σε μια κίνηση που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις, η Ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο μείωσης των ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με πρώτο στόχο τη μείωση της εκπομπής ρύπων και όχι, ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)

S5 Box