SAFETY FIRST

Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eurosport.

Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούσαν ανέκαθεν πεδίο δοκιμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μέσω του ντοκιμαντέρ "Racing Minds", που παρουσιάζεται από το Eurosport και την M-Sport Ford, η βρετανική ομάδα που έχει την ευθύνη συμμετοχής του Blue Oval στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η διαδικασία εξέτασης του τρόπου αξιοποίησης δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, τα γυρίσματα του οποίου έγιναν στην πίστα του Aragon στην Ισπανία, συμμετέχουν δύο εκ των εργοστασιακών οδηγών της M-Sport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο 25χρονος Βρετανός Gus Greensmith και ο 26χρονος Γάλλος Adrien Fourmaux.

Αμφότεροι μπαίνουν στη διαδικασία οδήγησης ενός Ford Puma στην πίστα, ενώ η επιστημονική ομάδα που ηγήθηκε της προσπάθειας, είχε τοποθετήσει αισθητήρες στο κράνος του καθενός.

SF RacingMinds02

Με αυτόν τον τρόπο, επιτεύχθηκε η μέτρηση των σημάτων από τον εγκέφαλο του κάθε οδηγού, ενόσω βρισκόταν στη δράση πίσω από το τιμόνι, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των επιδόσεων.

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς της Ford να πετύχουν καλύτερους χρόνους. Βέβαια, η ανάλυση των δεδομένων θα μπορούσε δυνητικά να επεκταθεί και στη διαδικασία κίνησης στο δρόμο, αυξάνοντας την ασφάλεια.

Οι δύο οδηγοί υποβλήθηκαν σε πρωτοποριακά, όπως χαρακτηρίστηκαν από το Eurosport και την Ford, εντός και εκτός πίστας.
Μεταξύ των επιστημόνων που απασχολήθηκαν με την ανάλυση της ροής εγκεφαλικών δεδομένων ενός οδηγού σε πραγματικό χρόνο, ήταν ο Dr. Ηλίας Μουχλιανίτης, λέκτορας Γνωστικών Νευροεπιστημών.

Ο συμπατριώτης μας, ανέφερε πως η μεγαλύτερη πρόκληση αφορούσε στη μέτρηση εγκεφαλικών λειτουργιών και δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, ενώ δηλαδή ο οδηγός βρισκόταν σε κίνηση με το αυτοκίνητο.

Ο βασικός λόγος για αυτό, είναι πως η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι άγνωστη, αλλά συνήθως συμβαίνει σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον και όχι σε απευθείας χρόνο, ενώ ένας οδηγός βρίσκεται στο αυτοκίνητο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το ντοκιμαντέρ Racing Minds

Περισσότερα Safety First

Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Όριο ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα στο κέντρο του Λονδίνου
Όπως αναφέρουν τα μεγαλύτερα ΜΜΕ της Αγγλίας, έως το 2020 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία περαιτέρω μείωσης των ορίων ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα, σε οδούς-κλειδιά του Κεντρικού Λονδίνου. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Δεν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα οι Βρετανοί
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί δεν αισθάνονται έτοιμοι να... παραδώσουν το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα. ...(περισσότερα)
O Άφθαρτος!
H TAC (Transport Accident Commission) παρουσίασε τον Graham, ένα γλυπτό ομοίωμα ανθρώπου, που με βάση την κατασκευή του θα μπορούσε να αντέξει τα τροχαία ατυχήματα και να βγαίνει δίχως τραυματισμό από...(περισσότερα)
Κρήτη: Ένα spot οδικής ασφάλειας που αξίζει να δούμε
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι βασική αιτία των τροχαίων ατυχημάτων, όπως φαίνεται και από το δυνατό video που παρουσίασε η Περιφέρεια Κρήτης ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Σχεδόν τα μισά νεαρά θύματα τροχαίων δε φορούν ζώνη ασφαλείας
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως το 43% των νεαρών ατόμων ηλικίας 17-29 ετών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα κατά τη διάρκεια των τελευταίων 5 ετών, δεν φορούσαν ζώνη ασφαλε...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Έξοδος από το δρόμο, η βασική αιτία θανάτων στην Victoria της Αυστραλίας
Δημοσίευμα του ιδιαίτερα δραστήριου οργανισμού οδικής ασφάλειας της Αυστραλίας, Transport Accident Commission, αναφέρει πως οι έξοδοι από το δρόμο παραμένουν η σημαντικότερη αιτία θανάτων και τραυματι...(περισσότερα)
Έλεγχοι από την Τροχαία σε σχολικά λεωφορεία
Η Τροχαία Αττικής έκανε ελέγχους σε σχολικά λεωφορεία, ενώ αστυνομικοί μοίρασαν σε γονείς και μαθητές, ενημερωτικά φυλλάδια σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια. ...(περισσότερα)

S5 Box