SAFETY FIRST

Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eurosport.

Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούσαν ανέκαθεν πεδίο δοκιμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μέσω του ντοκιμαντέρ "Racing Minds", που παρουσιάζεται από το Eurosport και την M-Sport Ford, η βρετανική ομάδα που έχει την ευθύνη συμμετοχής του Blue Oval στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα.

Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η διαδικασία εξέτασης του τρόπου αξιοποίησης δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Σε αυτό το ντοκιμαντέρ, τα γυρίσματα του οποίου έγιναν στην πίστα του Aragon στην Ισπανία, συμμετέχουν δύο εκ των εργοστασιακών οδηγών της M-Sport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο 25χρονος Βρετανός Gus Greensmith και ο 26χρονος Γάλλος Adrien Fourmaux.

Αμφότεροι μπαίνουν στη διαδικασία οδήγησης ενός Ford Puma στην πίστα, ενώ η επιστημονική ομάδα που ηγήθηκε της προσπάθειας, είχε τοποθετήσει αισθητήρες στο κράνος του καθενός.

SF RacingMinds02

Με αυτόν τον τρόπο, επιτεύχθηκε η μέτρηση των σημάτων από τον εγκέφαλο του κάθε οδηγού, ενόσω βρισκόταν στη δράση πίσω από το τιμόνι, με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των επιδόσεων.

Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς της Ford να πετύχουν καλύτερους χρόνους. Βέβαια, η ανάλυση των δεδομένων θα μπορούσε δυνητικά να επεκταθεί και στη διαδικασία κίνησης στο δρόμο, αυξάνοντας την ασφάλεια.

Οι δύο οδηγοί υποβλήθηκαν σε πρωτοποριακά, όπως χαρακτηρίστηκαν από το Eurosport και την Ford, εντός και εκτός πίστας.
Μεταξύ των επιστημόνων που απασχολήθηκαν με την ανάλυση της ροής εγκεφαλικών δεδομένων ενός οδηγού σε πραγματικό χρόνο, ήταν ο Dr. Ηλίας Μουχλιανίτης, λέκτορας Γνωστικών Νευροεπιστημών.

Ο συμπατριώτης μας, ανέφερε πως η μεγαλύτερη πρόκληση αφορούσε στη μέτρηση εγκεφαλικών λειτουργιών και δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, ενώ δηλαδή ο οδηγός βρισκόταν σε κίνηση με το αυτοκίνητο.

Ο βασικός λόγος για αυτό, είναι πως η συγκεκριμένη διαδικασία δεν είναι άγνωστη, αλλά συνήθως συμβαίνει σε απόλυτα ελεγχόμενο περιβάλλον και όχι σε απευθείας χρόνο, ενώ ένας οδηγός βρίσκεται στο αυτοκίνητο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Δείτε το ντοκιμαντέρ Racing Minds

Περισσότερα Safety First

Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 20.000 παραβάσεις την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
Η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου χαρακτηρίζεται συνήθως από χαλάρωση, όμως αυτό δε συμβαίνει στην περίπτωση των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα σε όλη την Επικράτεια. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)
0 αστέρια σε Crash Test
Μια είδηση που δε συνηθίζουμε να διαβάζουμε τον τελευταίο καιρό έφτασε από το Δελχί της Ινδίας, όπου αυτές τις ημέρες περνούν από Crash Test, υπό την αιγίδα του Global NCAP, αφού 5 μοντέλα που παράγον...(περισσότερα)
Μείωση της αστυνόμευσης και αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη
Σύμφωνα με δύο έρευνες που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (European Transport Safety Council) η μείωση της αστυνόμευσης στους Ευρωπαϊκούς δρόμους έχει ο...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Πώς επηρεάζουν τα ελαστικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου;
Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου.  ...(περισσότερα)
Η Ευρώπη κινείται με ρυθμούς... ασφαλείας!
Μπορεί να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει απόλυτα, όμως σύντομα η αυτοκίνηση θα αλλάξει πολύ σε σχέση με ότι γνωρίζαμε. Αυτή ακριβώς η αλλαγή ήταν το αντικείμενο του φετινού World Mobile Congress που π...(περισσότερα)

S5 Box