SAFETY FIRST

Η πρόσφατη, μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ της Formula 1 και της γνωστής ζυθοποιίας "Heineken" δεν έχει γίνει δεκτή με καλό μάτι από τους Οργανισμούς που ασχολούνται με την καμπάνια ενάντια στο αλκοόλ κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

 

Όπως έχει αναφερθεί σε άλλο άρθρο, η Heineken ανακοίνωσε μια πολυετή χορηγική συμφωνία με την Formula 1, με αρχή το πρόσφατο GP Καναδά. Η συμφωνία περιλαμβάνει την παρουσία του λογοτύπου της εταιρείας στις πινακίδες αρκετών αγώνων του Πρωταθλήματος Formula 1, ενώ ανταποδοτικά η Heineken θα επενδύσει ένα σεβαστό ποσό σε καμπάνιες προώθησης, για την περαιτέρω βελτίωση του προφίλ της F1.

Η συμφωνία και οι μετέπειτα προωθητικές ενέργειες που έχουν ανακοινωθεί, έχουν όμως προκαλέσει και αντιδράσεις, με τον Διεθνή Οργανισμό για την Ευρωπαϊκή Πολιτική σχετικά με το Αλκοόλ (European Alcohol Policy Alliance) να αποστέλλει ανοικτή επιστολή προς τον Πρόεδρο της FIA Jean Todt, απευθύνοντας συγκεκριμένα ερωτήματα και ζητώντας, να απαγορευτεί η διαφήμιση αλκοόλ στη Formula 1!

Παρακάτω, σας παραθέτουμε την επιστολή που απέστειλε η Γενική Γραμματέας του European Alcohol Policy Alliance στη FIA, με αποδέκτη τον Jean Todt:
"Αγαπητέ κύριε Todt

Αντίδραση στην Χορηγική Συμφωνία μεταξύ F1 και Heineken

Η Heineken πρόσφατα παρουσίασε την χορηγική της συμφωνία με την F1, που έχει διάρκεια 5 ετών και αξία 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Μέσω αυτής, η Heineken θα αποτελέσει έναν από τους πιο σημαντικούς χορηγούς του σπορ, είτε ως Χορηγός Ονομασίας αγώνων, είτε μέσω διαφημιστικών σποτ και άλλων δραστηριοτήτων προώθησης.

Αυτή η εξέλιξη μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία, καθώς το αλκοόλ και η οδήγηση δε θα έπρεπε να αναμιγνύονται. Οι εταιρείες παραγωγής αλκοόλ κυριαρχούν στις χορηγίες της Formula 1 αυτή την περίοδο, συνδέοντας έτσι ένα δημοφιλές σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού με έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες θανάτων στους δρόμους, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

SafetyFirst HeinekenReactions02

 

Το marketing στον τομέα του αλκοόλ έχει σημαντική επίδραση στην κοινωνία και ιδιαίτερα στους νέους ανθρώπους. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, η Formula 1 είναι ένα σπορ που χορηγούνταν ευρέως από τους παραγωγούς αλκοόλ, ακόμη και πριν τη συμφωνία με την Heineken. Μια αναφορά σχετικά με την έκθεση σε εταιρείες παραγωγής αλκοόλ στο περσινό GP Μονακό, έδειξε πως υπήρχαν κατά μέσο όρο 11 αναφορές σε εταιρείες αλκοόλ ανά λεπτό, δηλαδή 1 αναφορά κάθε 5 δευτερόλεπτα. Η προώθηση του αλκοόλ και μάλιστα σε θρυλικούς αγώνες, ενισχύει και υπερβαίνει τους κοινωνικούς κανόνες pro-alcohol. Το GP Μονακό έχει ένα παγκόσμιο κοινό περίπου 500 εκατομμυρίων ανθρώπων και αν προσθέσουμε στις προγενέστερες χορηγικές συμφωνίες την τελευταία, η F1 τείνει να μετατραπεί από ένα αθλητικό γεγονός σε μια εκδήλωση που εγγυάται την παγκόσμια προβολή των εταιρειών παραγωγής αλκοολούχων ποτών.
Σας έχουμε ξαναγράψει τους προβληματισμούς μας επ' αυτού και στην απάντησή σας, δηλώσατε την δέσμευση, τόσο προσωπικά όσο και ως FIA στην Οδική Ασφάλεια, αναφερόμενος στην δουλειά που έχει γίνει με το πρόγραμμα "Action for Road Safety", σε συνδυασμό με τη δική σας παρουσία ως Ειδικός επιτετραμμένος για την Οδική Ασφάλεια στα Ηνωμένα Έθνη.

Θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες θανάτων στους δρόμους. Ως εκ τούτου, είναι ανησυχητικό το γεγονός ότι η F1 αποτελεί πια συνδετικό κρίκο μεταξύ των εταιρειών παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να πάρετε πολύ σοβαρά το θέμα και να σκεφτείτε την απομάκρυνση από αυτές τις χορηγικές συμφωνίες, όπως συνέβη παλαιότερα με τις χορηγίες των καπνοβιομηχανιών. Η FIA δεν στερείται υπευθυνοτήτων, από τη στιγμή μάλιστα που αποτελεί το κυβερνητικό σώμα της F1 και ταυτόχρονα έναν από τους βασικούς μετόχους της."

Όπως γίνεται αντιληπτό, ένας μικρός "πόλεμος" έχει ξεκινήσει και απομένει να δούμε ποια θα είναι η εξέλιξη, υπενθυμίζοντας πως σε μια αντίστοιχη περίπτωση κατά την περίοδο του 2000, οι χορηγίες των καπνοβιομηχανιών σταμάτησαν να υφίστανται και τυπικά από το 2008, με τη Ferrari να είναι η τελευταία που είχε χορηγική συμφωνία με την Marlboro.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Τι ισχύει για εξετάσεις οδήγησης και ΚΤΕΟ έως 30 Νοεμβρίου
Λόγω των μέτρων για την πανδημία, μέχρι το τέλος του μήνα έχει ανασταλεί η διαδικασία εξετάσεων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, όχι όμως για απόκτηση επαγγελματικών αδειών ή Πιστοποιητικού Επαγγελματ...(περισσότερα)
Μεγάλος ο αριθμός θανάτων από οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στη Μ. Βρετανία
Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πως 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία ατυχήματα όπου εμπλεκόταν  τουλάχιστον ένας οδηγός που βρισκόταν πάνω από το όριο κατανάλωσης αλκοόλ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)
Χριστούγεννα: Σημαντικό ποσοστό Βρετανών θα οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν π...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Νέοι κανόνες τιμωρίας οδηγών για τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προχώρησε σε ψήφισμα για την θεσμοθέτηση νέων κανόνων, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν την τιμωρία οδηγών που διαπράττουν τροχαίες παραβάσεις εκτός της χώρας τους. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια επιθυμούν οι οδηγοί άνω των 60 ετών
Η πλειοψηφία των οδηγών ηλικίας άνω των 60 ετών, συμφωνεί με την επανεξέταση ικανοτήτων κάθε 5 χρόνια μετά από την ανανέωση της άδειας οδήγησης, όπως αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμέν...(περισσότερα)

S5 Box