SAFETY FIRST

Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα.

H μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων από 50 σε 30 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και χαμηλότερης εκπομπής ρύπων, γίνεται ολοένα και πιο συχνό φαινόμενο .

Στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας έγινε ένα βήμα παραπέρα, αφού τους τελευταίους μήνες το όριο ταχύτητας σε ορισμένα σημεία του κέντρου της πόλης, έχει μειωθεί περαιτέρω, στα 20 χλμ./ώρα.

Όπως έγινε γνωστό, το όριο ταχύτητας των 50 χλμ./ώρα δεν έχει καταργηθεί, ωστόσο σε παράπλευρους δρόμους του κέντρου, εμφανίστηκαν οι πρώτες πινακίδες με τον αριθμό 20.

Συνολικά, οι ιθύνοντες του συγκοινωνιακού τομέα της Φρανκφούρτης, θέλουν να μετατρέψουν το κέντρο της πόλης σε περιβάλλον φιλικό για πεζούς και ποδηλάτες, μειώνοντας όσο είναι εφικτό, την ύπαρξη και κίνηση αυτοκινήτων.

Μια ενέργεια προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι η κατάργηση των δωρεάν θέσεων υπαίθριου parking παραπλεύρως των δρόμων, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να πρέπει να χρησιμοποιούν κλειστούς χώρους γκαράζ.

Προφανώς, θέσεις στάθμευσης για ταξί, ΑμεΑ και οι ζώνες φόρτωσης-εκφόρτωσης προϊόντων, διατηρούνται.

Μπορεί το όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα να μην έχει ακόμη πολλούς υποστηρικτές, όμως είναι σαφές πως η τάση μείωσης της ταχύτητας κίνησης εντός πόλεων, αποτελεί κοινό τόπο σε διεθνές επίπεδο, με κοινό παρονομαστή τα 30 χλμ./ώρα ως ταχύτητα κίνησης εντός αστικού ιστού, είναι πια ιδιαίτερα διαδεδομένη.

Ενδεικτικά αναφέρουμε επ’ αυτού, πως ένα αυτοκίνητο που κινείται με 30 χλμ./ώρα, χρειάζεται 13 μέτρα ακινητοποίησης, έναντι 27 σε περίπτωση κίνησης με 50 χλμ./ώρα.

Ακόμη, η πιθανότητα επιβίωσης πεζού σε περίπτωση σύγκρουσης με όχημα το οποίο κινείται με 30 χλμ./ώρα είναι 95%, ενώ και η ηχορύπανση μειώνεται στο μισό.

Με δεδομένο ότι η αντίδραση του μέσου ανθρώπου σε οπτικό ερέθισμα είναι περίπου 1 δευτερόλεπτο, αυτό σημαίνει πως ο μέσος οδηγός δε θα ακινητοποιήσει το όχημά του, αλλά θα έχει την πρώτη αντίδραση (π.χ. πέδησης έκτακτης ανάγκης) έχοντας διανύσει 5,5 μέτρα λιγότερα, δηλαδή το μήκος ενός μεγάλου οχήματος.

Αν σε αυτό προσθέσουμε την μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης κατά 15 μέτρα, λόγω χαμηλότερης ταχύτητας, ο ορισμός κίνησης στα 30 χλμ./ώρα, πολλώ δε μάλλον στα 20 χλμ./ώρα, μπορεί να προσφέρει επιπλέον 20-30 μέτρα αντίδρασης, προστατεύοντας ανθρώπινες ζωές.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unslash - Moritz Spahn

Περισσότερα Safety First

Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)
Νορβηγία: Κανένα νεκρό παιδί από τροχαία το 2019
Η είδηση πως στο Όσλο υπήρξε μόλις ένας νεκρός απο τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου, ωστόσο ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το 2019, κ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 8000 παραβάσεις σε δύο εβδομάδες
Τη σειρά ελέγχων υπό τη γενικότερη ονομασία "παράβαση της εβδομάδας" συνέχισε η Τροχαία τις περασμένες εβδομάδες, εστιάζοντας αρχικά στη μη χρήση κράνους και έπειτα, σε υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση...(περισσότερα)
Euro NCAP: Σημαντικές αλλαγές προ των πυλών
Τη νέα χρονιά, ο Euro NCAP θα προχωρήσει στις σημαντικότερες αλλαγές του πρωτοκόλλου διεξαγωγής των δοκιμών πρόσκρουσης από το 2009, όταν και έθεσε σε ισχύ την αξιολόγηση νέων αυτοκινήτων στον τομέα τ...(περισσότερα)
Αυτό φαίνεται ότι σκέφτονται οι περισσότεροι οδηγοί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας από το Vinci Autoroute και το Ινστιτούτο Ipsos. ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων
Κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)

S5 Box