SAFETY FIRST

H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν.

Αν και τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές ενέργειες στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, τα στατιστικά δεδομένα παραμένουν αμείλικτα. Όπως δείχνουν οι έρευνες, περίπου 500 άνθρωποι χάνουν κάθε εβδομάδα τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, αριθμός που μεταφράζεται σε 2000 νεκρούς ανά μήνα και σχεδόν 25000 ετησίως, στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ακόμη:

37% των θανάτων από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμβαίνει σε δρόμους πόλεων. Από τις περιπτώσεις οχημάτων που έχουν παρατηρηθεί, υπολογίζεται πως (ανάλογα με τη χώρα), υπάρχει παραβίαση ορίου ταχύτητας από 35 έως 75%.

55% των θανάτων από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμβαίνει σε επαρχιακούς δρόμους. Από τις περιπτώσεις οχημάτων που έχουν παρατηρηθεί, υπολογίζεται πως (ανάλογα με τη χώρα), υπάρχει παραβίαση ορίου ταχύτητας από 9 έως 63%.

8% των θανάτων από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συμβαίνει σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας. Από τις περιπτώσεις οχημάτων που έχουν παρατηρηθεί, υπολογίζεται πως (ανάλογα με τη χώρα), υπάρχει παραβίαση ορίου ταχύτητας από 23 έως 59%.

Ακόμη, οι έρευνες έχουν δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων είναι αποτέλεσμα ανθρώπινου λάθους. Σε αυτό το πλαίσιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με οργανισμούς οδικής ασφάλειας και θεσμούς, ώστε να βελτιώσουν την παρεχόμενη ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων. Ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού που χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο, είναι το "Intelligent Speed Assistance".

Πρόκειται για σύστημα που ρυθμίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ανάλογα με το επιτρεπόμενο όριο, χωρίς να επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει περαιτέρω. Το συγκεκριμένο σύστημα, αναμένεται να γίνει υποχρεωτικό σε όλα τα νέα οχήματα έως το 2022.  Σύμφωνα με τα στατιστικά, το ISA θα βοηθήσει στη μείωση των θανάτων κατά 20%, ενώ υπολογίζεται πως μπορεί να εμποδίσει περισσότερους από 25.000 θανάτους, μεταξύ 2022 και 2037.

Ήδη, αρκετές χώρες στην Ευρώπη έχουν μειώσει τα όρια ταχύτητας, με  στόχο την περαιτέρω μείωση των θανάτων. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως χώρες με τα χαμηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία σε επαρχιακούς δρόμους, όπως Νορβηγία, Ελβετία ή Σουηδία, έχουν και τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας.

Όπως αναφέρει το European Transport Safety Council (ETSC), έρευνες έδειξαν πως αν τα όρια ταχύτητας μειώνονταν κατά 1 χλμ./ώρα σε όλους τους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε χρόνο θα μπορούσαν να σωθούν περίπου 2100 ανθρώπινες ζωές...

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Τα μέτρα της Τροχαίας για την εορταστική περίοδο
Η Τροχαία ανακοίνωσε τα έκτακτα μέτρα που θα ληφθούν κατά την χρονική περίοδο 23 Δεκεμβρίου 2022-8 Ιανουαρίου 2023. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
12 σημαντικά στατιστικά για την Οδική Ασφάλεια
Στο πλαίσιο της εκστρατείας "3500 Lives" η FIA παρουσίασε μια σειρά από ενδιαφέρουσες και σε πολλές περιπτώσεις δυσάρεστες στατιστικές, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Στην Ελβετία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του ETSC
Η προσπάθεια βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Ελβετία, αναγνωρίστηκε στην πράξη από το European Transport Safety Council (ETSC). ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)

S5 Box