SAFETY FIRST

Μια ενδιαφέρουσα περιβαλλοντική είδηση έφτασε από την Ολλανδία, όπου 3 εταιρείες-κολοσσοί θα συνεργαστούν σε ένα καινοτόμο εγχείρημα.

Μπορεί να μην έχει άμεση σχέση με την Οδική Ασφάλεια, ωστόσο οποιαδήποτε προσπάθεια σχετίζεται με την αυτοκίνηση και την προστασία του περιβάλλοντος, παρουσιάζει το δικό της ενδιαφέρον. Βέβαια το μέλλον μπορεί να δείξει πως υπάρχει και άμεση σύνδεση με την Οδική Ασφάλεια, εφόσον η έρευνα οδηγήσει σε βελτίωση της ποιότητας των δρόμων.

Ο "PlasticRoad", δηλαδή ένας δρόμος από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό του ωκεανού, θα γίνει πραγματικότητα χάρη στη σύμπραξη των εταιρειών KWS (η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Ολλανδίας), Wavin (παγκόσμιος ηγέτης στα συστήματα ανακυκλωμένων πλαστικών σωληνώσεων) και Total (εταιρεία πετρελαιοειδών). Το πρώτο, πιλοτικό σχέδιο, περιλάμβανε ένα κυκλικό ποδηλατικό μονοπάτι 30 μέτρων, κατασκευασμένο από κοίλα προκατασκευασμένα στοιχεία που επιτρέπουν την αποστράγγιση του νερού, ταυτόχρονα με την τοποθέτηση καλωδίων και σωλήνων.

Οι εταιρείες που συνεργάστηκαν, έδωσαν έμφαση στην εξέλιξη της συγκεκριμένης ιδέας, με στόχο την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος σε τομείς όπως η ικανότητα φόρτωσης των αρθρωτών στοιχείων, η κατάλληλη σύσταση του ανακυκλωμένου πλαστικού καθώς και ο σωστός, τρισδιάστατος σχεδιασμός του δρόμου καθαυτού. Επιπροσθέτως, υπήρξε επιπλέον έρευνα για την επίτευξη των μικρότερων δυνατών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τα θετικά αποτελέσματα, έφεραν την έγκριση για την πραγματοποίηση του έργου.

Η επιλογή της χρήσης πλαστικών μόνο τυχαία δεν ήταν. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των εταιρειών, περίπου 8 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι πλαστικού καταλήγουν κάθε χρόνο στους ωκεανούς, ενώ 54% του πλαστικού εξακολουθεί να αποτεφρώνεται ή να καταλήγει σε χώρους υγειονομικής ταφής, τη στιγμή που μόλις το 14% του πλαστικού υπόκειται σε διαδικασία ανακύκλωσης.

Με τον "PlasticRoad" τα απόβλητα πλαστικού θα επιστρέψουν στην αλυσίδα παραγωγής, αφού οι περιβαλλοντικές συνέπειες της δημιουργίας και διατήρησης ενός νέου, ασφάλτινου, δρόμου, θα μειωθούν. Όσον αφορά στη διαδικασία παραγωγής, το πλαστικό από τον ωκεανό θα ανακυκλωθεί και θα μετατραπεί σε προκατασκευασμένα τμήματα δρόμου, τα οποία εγκαθίστανται σε ένα κομμάτι, γεγονός που κάνει την εγκατάσταση πιο εύκολη, γρήγορη και ελαφριά. Επίσης, θεωρείται ότι θα μειώσει σε σημαντικό βαθμό διαχρονικά προβλήματα που παρουσιάζονται στους δρόμους όπως διάβρωση, λακκούβες, επιφανειακές πλημμύρες, επιφανειακή θέρμανση, θόρυβος κ.α.

Ο δρόμος από πλαστικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση, εγκαθίσταται ταχύτερα κατά 70%, αναμένεται να διαρκέσει 3 φορές περισσότερο και έχει το μισό κόστος κατασκευής από τους παραδοσιακούς δρόμους. Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στον κόσμο υπάρχουν 40 εκατομμύρια χιλιόμετρα δρόμων, δείχνει πως η προοπτική της δημιουργίας δρόμων από πλαστικό είναι, αν όχι μεγάλη, τουλάχιστον ενδιαφέρουσα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
Ηλικίες, ώρες και οδικά δίκτυα των θανατηφόρων τροχαίων του 2019
Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
3 βασικές ενέργειες συντήρησης του αυτοκινήτου μας στην καραντίνα
Η καραντίνα που επιβλήθηκε λόγω του κορονοϊού, έχει μειώσει πάρα πολύ τα χιλιόμετρα που πραγματοποιούμε με το αυτοκίνητο. Διαβάστε ποιες είναι οι βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, για την συντή...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ψηφιακές υπηρεσίες  για άδειες οδήγησης σε όλη τη χώρα από το gov.gr
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναφορικά με τις άδειες οδήγησης είναι πια διαθέσιμες μέσω του gov.gr σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. ...(περισσότερα)
Λιθουανία – Σουηδία: Συνεργασία με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Στην προσπάθεια βελτίωσης του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας, η Λιθουανία θα αναδιαμορφώσει μια κομβική διαδρομή με βάση την τεχνογνωσία που απέκτησε από την Σουηδία. ...(περισσότερα)
Λονδίνο: Αύξηση εσόδων σε μια πενταετία λόγω περισσότερων προστίμων
Οι εισπράξεις από πρόστιμα για οδικές παραβάσεις στο Λονδίνο κατά την χρονική περίοδο 2023-2024 φτάνουν στα 89 εκατομμύρια λίρες. ...(περισσότερα)

S5 Box