SAFETY FIRST

Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία για τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους.

Κατά τη διάρκεια της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, εξήγγειλε τη δημιουργία Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας.

Ταυτόχρονα, δήλωσε πως κατά το προσεχές χρονικό διάστημα, προτίθεται να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για την Οδική Ασφάλεια, η οποία θα έχει ως βάση το σχετικό, Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο.

Τα τελευταία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση κινείται σε ρυθμούς «Vision Zero», μιας προσέγγισης βάσει της οποίας, στόχος είναι να μην υπάρχουν θύματα από τροχαία ατυχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους ως το 2050.

Παράλληλα, ο στόχος της μείωσης των θανάτων κατά το ήμισυ έως το 2030, παραμένει στην ημερήσια διάταξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Βέβαια, για να επιτευχθούν τα παραπάνω χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια, υπομονή και επιμονή, αφού τα στατιστικά στοιχεία δεν είναι με το μέρος μας.

SF AlexopoulouChristina

Σε αυτό το πλαίσιο, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ορισμένα εξ αυτών, τα οποία αν και δυσάρεστα, παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Πιο συγκεκριμένα:

Τα επιβατικά οχήματα ηλικίας άνω των 20 ετών παρουσιάζουν κατά 4 φορές μεγαλύτερη επικινδυνότητα σε σύγκριση με τα νεότερα επιβατικά οχήματα.

Οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν 4,6 φορές υψηλότερο δείκτη επικινδυνότητες από τις γυναίκες οδηγούς.

Το χαμηλότερο ποσοστό οχημάτων που κινούνται εντός των ορίων ταχύτητας, συναντάται εντός αστικού ιστού.

Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα απόσπασης προσοχής. Εντός πόλης, αυτό παρατηρείται κατά 8,3%, ενώ σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομους, μειώνεται σε 5,9 και 6,9% αντίστοιχα.

Οι πίσω επιβάτες χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 55,8%, ενώ οδηγός και συνοδηγός σε ποσοστό 65%.

Το ποσοστό χρήσης ζώνης ασφαλείας εμπρός (65%) και πίσω(55,8%)  στη χώρα μας είναι πολύ χαμηλότερο από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση   (92% και 75% αντίστοιχα).

Η χρήση κράνους  από οδηγούς μοτοσικλετών στη χώρα μας είναι 80,3%, ποσοστό που μειώνεται όταν πρόκειται για άλλους επιβάτες (65,5%).

Και σε αυτήν την περίπτωση, το ποσοστό χρήσης κράνους είναι σαφώς χαμηλότερο από το αντίστοιχο του μέσου όρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (96,9% και 94,7% αντίστοιχα).

Πέραν των προαναφερθέντων, η κ. Αλεξοπούλου εξήγγειλε μια σειρά από δράσεις, όπως:

Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων (πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr)

Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (χαμηλά πρόστιμα – συχνοί έλεγχοι, υπότροποι)

Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας (Προϋπολογισμός, Παρατηρητήριο, Επικοινωνία)

Εντατικοποίηση και παρακολούθηση αστυνόμευσης

Επεμβάσεις στις Πόλεις (30 χλμ./ώρα όριο ταχύτητας, ΣΒΑΚ και ασφάλεια)

Βελτιώσεις στο Υπεραστικό Δίκτυο (Συντήρηση, μέτρα χαμηλού κόστους)

Συστηματική Παρακολούθηση Δράσεων και Επιδόσεων (Λογοδοσία)

Τέλος, σύμφωνα με την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων και την αξιολόγηση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας με βάση τα παρακάτω:

Παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων οδικής ασφάλειας, όπως ορίζονται στο Στρατηγικό Σχέδιο (προϋπολογισμός, χρονοδιάγραμμα, κτλ.).

Παρακολούθηση της επίδοσης της οδικής ασφάλειας ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο.

Ορισμός μακροπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων για τη μείωση των παθόντων σε οδικά ατυχήματα.

Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων οδικής ασφάλειας συγκρίνοντας τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας πριν και μετά την εφαρμογή τους.

IaverisKonstantinos01

Ο Κωνσταντίνος (Ιαβέρης) Μαρκουίζος, σχολίασε σχετικά: «Είναι αρχή μας να βρισκόμαστε πάντοτε δίπλα σε οποιαδήποτε ενέργεια αφορά στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας. Είναι σημαντικό, ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας να υποστηριχθεί καταλλήλως και να έχει την απαιτούμενη διάρκεια, προκειμένου τα μέτρα που θα εξαγγελθούν, να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Markus Spiske – Unsplash, Χριστίνα Αλεξοπούλου Social Media

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Ετοιμάζεται νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτροκίνηση
Μιλώντας στο πλαίσιο του Συνεδρίου "Energy Dialogues", ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση, βρίσκεται προ των πυλών τ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Νέα αυτοκίνητα: Υποχρεωτικά με Intelligent Speed Limiter και
Στο εξής, κάθε νέο αυτοκίνητο θα εφοδιάζεται υποχρεωτικά με το έξυπνο σύστημα "Intelligent Speed Limiter" και με μαύρο κουτί. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται τα αυτοκίνητα με 5 αστέρια στο Euro NCAP
Το Euro NCAP ανακοίνωσε τα μηνιαία αποτελέσματα ασφαλείας για 4 νέα αυτοκίνητα, τα Kia Niro, Renault Scenic, Subaru Levorg και Toyota Hilux. ...(περισσότερα)
Αγγλία: Ενέργειες για μείωση του ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα. ...(περισσότερα)
Πρόοδος στον έλεγχο παραβάσεων στο εξωτερικό
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στις παραβάσεις που συντελούνται από χρήστες του δρόμου εκτός της χώρας καταγωγής τους, είχε θετικό αντίκτυπο. ...(περισσότερα)
Σημαντική μείωση των θανάτων στο Βέλγιο
Σαφή βελτίωση παρουσιάζουν οι αριθμοί όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα του Βελγίου, καθώς υπολογίστηκε ότι οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016 είναι κατά 8%...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)

S5 Box