SAFETY FIRST

Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής τα τροχαία ατυχήματα και οι παραβάσεις στην Αττική κατά τον περασμένο Μάρτιο, όπου δυστυχώς ξεχωρίζουν οι 15 νεκροί σε ισάριθμα θανατηφόρα τροχαία

Η Ελλάδα πέτυχε μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από το 2010 έως το 2018 κατά 45%, όμως μέχρι τον μηδενισμό των θανάτων στους δρόμους δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Όπως δείχνουν τα στατιστικά των τροχαίων και των παραβάσεων -οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να προκαλέσουν τροχαίο ατύχημα,- ο δρόμος που πρέπει να διανύσουμε είναι ακόμη μακρύς.

Σύμφωνα με τους αριθμούς της Τροχαίας Αττικής, κατά της διάρκεια του Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή δικαιοδοσίας της 460 τροχαία με 556 παθόντες, ενώ καταγράφηκαν 618 παραβάσεις. Στα 15 από αυτά υπήρξαν ισάριθμοι νεκροί, ενώ σε 13 τροχαία συνέβησαν 14 σοβαροί τραυματισμοί. Τα περισσότερα τροχαία (432) ήταν ελαφριάς μορφής, με 527 ελαφριούς τραυματισμούς. Αντίστοιχα, τον περασμένο Φεβρουάριο είχαν σημειωθεί 393 τροχαία με 459 παθόντες. Δυστυχώς θρηνήσαμε επιπλέον 14 νεκρούς σε ισάριθμα τροχαία, τη στιγμή που σε 7 ατυχήματα είχαμε 9 σοβαρούς τραυματισμούς. Τη μερίδα του λέοντος είχαν ξανά τα πιο ελαφριά τροχαία, που ήταν 372 και είχαν 436 ελαφρά τραυματίες.

Κύριες αιτίες των ατυχημάτων Μαρτίου θεωρήθηκαν κατά την Τροχαία η έλλειψη προσοχής κατά την οδήγηση και η παραβίαση πινακίδων ή κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς. Επιπλέον, η μη χρήση κράνους από αναβάτες αύξησε τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.

Επιπλέον, το Μάρτιο καταγράφηκαν 17.299 παραβάσεις, με τις 594 από αυτές να θεωρούνται ως πλημμέλημα. Αναλυτικά οι παραβάσεις ανά περίπτωση:
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: 618 (54 θεωρήθηκαν πλημμέλημα)
Παραβίαση ορίου ταχύτητας: 2.335
Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: 234
Χρήση κινητού κατά την οδήγηση: 380
Μη χρήση ζώνης: 566
Μη χρήση κράνους: 751

Η μικρή αύξηση των τροχαίων κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο, μπορεί να οφείλεται σε δύο επιμέρους παράγοντες. Ο πρώτος είναι πως ο Μάρτιος έχει 3 περισσότερες ημέρες από το Φεβρουάριο, ενώ περιλάμβανε και δύο τριήμερα (Καθαρά Δευτέρα, 25η Μαρτίου). Όμως, δικαιολογίες στο κομμάτι της Οδικής Ασφάλειας δεν πρέπει να υφίστανται, αφού στόχος μας οφείλει να είναι ο μηδενισμός των θανάτων στους δρόμους...

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε πως το πρώτο τηλεφώνημα που κάνουν οι οδηγοί εφόσον εμπλακούν σε μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα, δεν είναι αυτό που πιθανώς θα περιμέναμε. ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
H Ford εξελίσσει τεχνολογία προβολέων για πιο ασφαλή οδήγηση τη νύχτα (+video)
Μια νέα τεχνολογία προβολέων υψηλής ανάλυσης, που στοχεύει να διασφαλίσει πως οι οδηγοί θα έχουν το βλέμμα τους στραμμένο αποκλειστικά στο δρόμο τη νύχτα, παρουσιάζει η Ford. ...(περισσότερα)
Οι φωνητικοί βοηθοί μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συγκρούσεων λόγω υπνηλίας
Πρόσφατη επιστημονική μελέτη έδειξε πως η ύπαρξη φωνητικών βοηθών στα σύγχρονα αυτοκίνητα, μπορεί να αποδειχθεί θετικός παράγοντας στην πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με την υπνηλία κατά τη διάρκε...(περισσότερα)
Ουαλία: Θετική εξέλιξη με την μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 20 μίλια/ώρα
Τα πρώτα στατιστικά δεδομένα για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (30 χλμ./ώρα), δείχνουν πως η μέση ταχύτητα εντός αστικών περιοχών έχει μειωθεί, στοιχείο θετικό για την βελτίωση της Ο...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Άδειες οδήγησης: Παράταση ισχύος έως το τέλος Ιανουαρίου
Όπως έγινε γνωστό, περίοδος ισχύος αδειών οδήγησης, που έληγαν παρατείνεται μέχρι τουλάχιστον τις 31 Ιανουαρίου - Διαβάστε ποιες κατηγορίες αδειών αφορά η παράταση. ...(περισσότερα)
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τοποθετείται για την Οδική Ασφάλεια
Με αφορμή την 4η Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) στις 8-14 Μαΐου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (W.H.O.) τοποθετήθηκε αναφορικά με αυτό ...(περισσότερα)
Σχεδόν 2 στους 3 Βρετανούς δε γνωρίζουν την απόσταση ασφαλείας για προσπέραση ποδηλάτη
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)

S5 Box