SAFETY FIRST

Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου.

Η συγκεκριμένη κίνηση, αποτέλεσε προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού της Γαλλίας, Emmanuel Macron τον περασμένο Ιανουάριο, στο πλαίσιο της συντονισμένης προσπάθειας για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το 2016 έχασαν τη ζωή τους 3500 άτομα, ενώ το 55% των θανατηφόρων ατυχημάτων συμβαίνουν σε δρόμους με όρια ταχύτητας 90 χλμ./ώρα, που δεν έχουν διαχωριστική νησίδα. Η γαλλική κυβέρνηση ευελπιστεί πως η μείωση του ορίου ταχύτητας στο 80 χλμ./ώρα, θα αποσοβήσει το θάνατο 350-400 ατόμων το χρόνο. Το παραπάνω μέτρο θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 2 ετών, ώστε να υπάρξουν και απτά συμπεράσματα αναφορικά με την αποτελεσματικότητά του.

Όπως προαναφέραμε, τα όρια ταχύτητας θα αλλάξουν σε συνολικό μήκος 400.000 χιλιομέτρων του γαλλικού οδικού δικτύου και θα αφορούν σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης χωρίς διαχωριστική νησίδα στη μέση. Υπολογίζεται πως για την λειτουργία του μέτρου, χρειάστηκε η αντικατάσταση 11.000 σημάτων.

Αν η μείωση των ορίων ταχύτητας κατά 10 χλμ./ώρα φαντάζει μικρή και ίσως ασήμαντη, ενδεικτικά αναφέρουμε πως τα αυτοκίνητα θα χρειάζονται 13 μέτρα λιγότερα για ακινητοποίηση σε περίπτωση κινδύνου, δηλαδή το μήκος 2 μεγάλων αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα το μέτρο θα προσφέρει μείωση 30% στην εκπομπή ρύπων.

Πάντως, η μείωση των ορίων ταχύτητας προκάλεσε και αντιδράσεις στη Γαλλία, αφού πολλοί επικριτές θεωρούν πως αυτό είναι απλά ένα εισπρακτικό μέτρο, το οποίο στην πραγματικότητα θα κάνει τη ζωή δύσκολη για τους οδηγούς της περιφέρειας. Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν από την πλήρη λειτουργία του μέτρου, υπήρξε έως και συγκέντρωση διαμαρτυρίας από αναβάτες, στο Παρίσι.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ανησυχητικός ο αριθμός των θανάτων σε ατυχήματα μεμονωμένων οχημάτων
Περίπου το 1/3 των θανάτων στους δρόμους της Ευρώπης οφείλεται σε ατυχήματα που συμβαίνει με αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες που ενεπλάκησαν μόνα τους σε κάποιο ατύχημα (π.χ. πτώση μοτοσικλέτας ή έξοδος από...(περισσότερα)
Ηλικίες, ώρες και οδικά δίκτυα των θανατηφόρων τροχαίων του 2019
Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασ...(περισσότερα)
Safe system approach, από τα Ηνωμένα Έθνη
Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Ro...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)
Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Αύξηση 25% στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα
Οι απώλειες από τροχαία ατυχήματα δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, όπως πιστοποιεί η αύξηση των θανάτων στους Ολλανδικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2023: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και οχήματα που εξαιρούνται
Η Τροχαία ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Τρίτη 18 Απριλίου. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)

S5 Box