SAFETY FIRST

Οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να ψηφίσουν αύξηση στο κόστος για μια θέση parking ενός SUV στην Πόλη του Φωτός, αφού μεταξύ άλλων, ο όγκος των συγκεκριμένων αυτοκινήτων προκαλεί κίνδυνο για άλλους χρήστες των δρόμων και μειώνει τον ζωτικό χώρο πεζών και δικυκλιστών.

Η αύξηση στις διαστάσεις των αυτοκινήτων (μεγαλύτερο πλάτος κατά 2,5 εκατοστά την τελευταία πενταετία και πλέον αντίστοιχο πλάτος με λεωφορεία και φορτηγά), καθώς και η διαρκώς ανοδική πορεία στις πωλήσεις των SUV, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά, αλλά και στην καθημερινότητα της αυτοκίνησης.

Έρευνα του οργανισμού για τις μεταφορές και το περιβάλλον, T&E (Transport & Environment), έχει δείξει πως σχεδόν το 50% των νέων οχημάτων που πωλούνται στην αγορά, είναι πολύ φαρδιά για τις θέσεις Parking που υπάρχουν στις πόλεις των περισσότερων χωρών.

Αυτό επηρεάζει άμεσα δικυκλιστές και πεζούς, οι οποίοι βλέπουν το ζωτικό τους χώρο να μειώνεται συνεχώς.

Σχετικά με την αναπόφευκτη αύξηση και στο ύψος των νέων αυτοκινήτων (ιδιαίτερα των SUV), έρευνες του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου VIAS κατά την περίοδο 2017-2021, έδειξαν πως μια αύξηση 10 εκατοστών στο ύψος του εμπρός μέρους, μεγεθύνει τον κίνδυνο θανατηφόρων συγκρούσεων με πεζούς και δικυκλιστές, κατά 30%.

Επιπλέον, σε περίπτωση σύγκρουσης κατά την οποία ένα όχημα έχει τουλάχιστον διπλάσιο βάρος από το άλλο, οι επιβάτες του ελαφρύτερου οχήματος έχουν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με περίπτωση ατυχήματος μεταξύ δύο ισοβαρών αυτοκινήτων.

Τα παραπάνω, έχουν στρέψει την κουβέντα γύρω από τη διαφοροποίηση που επιφέρουν οι αυξημένες διαστάσεις των νέων αυτοκινήτων, στο δημόσιο χώρο κυρίως εντός των πόλεων.

Όπως δυστυχώς συμβαίνει σχεδόν στα πάντα πλέον, ο πρώτος παράγοντας που εξετάζεται δεν αφορά τις ζωές καθαυτές, αλλά είναι οικονομικός.

Συγκεκριμένα, οι κάτοικοι του Παρισιού αναμένεται να συμμετάσχουν σε δημοψήφισμα, με σκοπό την αύξηση του κόστους για μια θέση parking εντός της πόλης, στα οχήματα SUV.

Με αφορμή το επερχόμενο δημοψήφισμα, ο Οργανισμός Καθαρές Πόλεις (Clean Cities) διεξήγαγε δημοσκόπηση, βάσει της οποίας το 61% των κατοίκων του Παρισιού υποστηρίζει την ιδέα υιοθέτησης κόστους στάθμευσης, ανάλογα με το βάρος των οχημάτων.

Ακόμη, το 56% των κατοίκων της πόλης δεν έχει καλή γνώμη για τα οχήματα SUV, με βασικό γνώμονα το γεγονός ότι καλύπτουν υπερβολικά πολύ χώρο.

Πάντως, μόνο το 40% εξ όσων ρωτήθηκαν γνωρίζει πως τα SUV εμπλέκονται σε περισσότερες σοβαρές (44%) ή πιο συχνές (38%) συγκρούσεις εντός πόλης συγκριτικά με τα άλλα οχήματα.

Τέλος, 67% όσων ρωτήθηκαν υποστηρίζει πως πρέπει να ληφθούν μέτρα, ώστε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να αυξήσουν την αναλογία μικρότερων οχημάτων που παράγουν.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash – Gabriele Rocha

Περισσότερα Safety First

Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση διπλασιάζει τον κίνδυνο ατυχήματος...
... αναφέρει νέα έρευνα που έγινε από το Virginia Tech Transportation Institute, το Ινστιτούτο που ασχολείται με τον τομέα των μεταφορών σε ένα από τα πιο γνωστά Αμερικανικά Πανεπιστήμια, που έχει παγ...(περισσότερα)
Τα θανατηφόρα τροχαία με αριθμούς
Το 2016 πλησιάζει στο τέλος του και παρουσιάζουμε ορισμένα αριθμητικά στοιχεία από τα ατυχήματα στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2014, όπως αυτά έχουν καταγραφεί από την Ελληνική Αστυνομ...(περισσότερα)
Δακτύλιος: Πότε τίθεται σε ισχύ - ποιοι εξαιρούνται
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε σε επαναφορά του Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
Euro NCAP: Οι οδηγοί-dummies!
Οι κούκλες Hybrid III και ES-2 είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν τον οδηγό και τον επιβάτη στα ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Φινλανδία: Βραβείο για τις επιδόσεις στην Οδική Ασφάλεια
Η Φινλανδία πέτυχε για ακόμη μια φορά καλές επιδόσεις στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατακτώντας μάλιστα και το ομώνυμο βραβείο. ...(περισσότερα)
Περισσότερες από 20.000 παραβάσεις την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
Η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου χαρακτηρίζεται συνήθως από χαλάρωση, όμως αυτό δε συμβαίνει στην περίπτωση των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα σε όλη την Επικράτεια. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Υπνηλία στο τιμόνι: Συμβουλές για την αποφυγή της
Είναι γνωστό πως η κούραση αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, πολλές φορές με ολέθριες συνέπειες. Ο Βρετανικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας "IAM RoadSmart", που έχει μεγάλη δρά...(περισσότερα)

S5 Box