SAFETY FIRST

Η Βουλή των Ελλήνων προέβη σε αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, με τις τιμωρίες σε περίπτωση επικίνδυνης οδήγησης να γίνονται πιο αυστηρές.

Η επικίνδυνη οδήγηση και η πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, θα τιμωρούνται πιο αυστηρά από την 1η Ιουλίου. Η πρόσφατη αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα (Ν 4619/2019 -ΕΚ Α΄ 95/11.6.2019) από τη Βουλή των Ελλήνων, θα επηρεάσει και τον τομέα της οδήγησης.

Όπως αναφέρθηκε στη σχετική ανακοίνωση, στόχος των μέτρων είναι μεταξύ άλλων, να προτρέψουν τους πολίτες να λάβουν πιο σοβαρά ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως η οδική συμπεριφορά. Η αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, ο οποίος θα έχει ισχύ με τη νέα του μορφή από την 1η Ιουλίου, αντικαθιστά εκείνη που ίσχυσε το 1951.

Στο Άρθρο 290Α του Κεφαλαίου 14, ορίζονται τα παραπτώματα και οι αντίστοιχες ποινές, τα οποία παρατίθενται αναλυτικά παρακάτω.

Παραπτώματα κατά την κίνηση σε δρόμου ή πλατείες

- Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών

- Οδήγηση υπό σωματική ή πνευματική εξάντληση

- Οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια, πλατείες

- Οδήγηση τεχνικά ανασφαλούς οχήματος, ή οχήματος που είναι φορτωμένο με ανασφαλή τρόπο

- Επικίνδυνοι ελιγμοί ή αυτοσχέδιοι αγώνες στους δρόμους

Προβλεπόμενες ποινές:

- Φυλάκιση έως 3 χρόνια ή χρηματική ποινή, αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος σε ξένα πράγματα

- Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο

- Κάθειρξη έως δέκα έτη αν στην περίπτωση οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ, ναρκωτικών, σωματική ή πνευματική εξάντληση, η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις

- Κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση κίνησης σε αντίθετη λωρίδα, πεζοδρόμους, πεζοδρόμια, πλατείες, ή με τεχνικά ανασφαλές ή ανασφαλώς φορτωμένο όχημα, προκλήθηκε ο θάνατος άλλου ατόμου

- Ταυτόχρονα, αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Αν υπάρξει επικίνδυνη οδήγηση από αμέλεια, ενώ από αυτή την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, προβλέπεται φυλάκιση διάρκειας έως δύο ετών ή χρηματική ποινή.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Euro NCAP: Αλλαγές στις δοκιμές πρόσκρουσης για το 2020
Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος. ...(περισσότερα)
Οι νεαροί οδηγοί προτιμούν μηνύματα που προωθούν υπεύθυνη οδική συμπεριφορά παρά  φόβο
Έρευνα που πραγματοποίησαν από κοινού Πανεπιστήμια σε Βέλγιο και Αγγλία, έδειξε πως οι νέοι οδηγοί προτιμούν να βλέπουν σποτ που αναδεικνύουν την υπεύθυνη οδική συμπεριφορά, παρά το φόβο ενός ατυχήματ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Αύξηση νεκρών και τροχαίων ατυχημάτων το 2022
Οι στατιστικές αποκαλύπτουν πως τα τροχαία ατυχήματα, καθώς και οι νεκροί στους ελληνικούς δρόμους κατά τη διάρκεια του 2022, παρουσίασαν αριθμητική άνοδο σε σύγκριση με το 2021. ...(περισσότερα)
Μπολόνια: Θετικά αποτελέσματα από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα
Έναν χρόνο μετά από την υιοθέτηση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 30 χλμ./ώρα στην Μπολόνια, διαπιστώθηκε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ια πρώτη φορά στην ιστορία καταγραφή...(περισσότερα)
Μια σκληρή τιμωρία επεφύλαξε Γερμανός αστυνομικός, προς τους περίεργους οδηγούς οι οποίοι σταματούσαν σε σημείο που έγινε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, για να φωτογραφίσουν το "θέαμα". ...(περισσότερα)
Μπορεί η αύξηση στις τιμές καυσίμων να φέρει βελτίωση στην Οδική Ασφάλεια;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως η κατακόρυφη αύξηση της τιμής στα καύσιμα, έχει δημιουργήσει καλύτερες οδηγικές συνήθειες στους δρόμους της χώρας. ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Μεταφορά ποινών για οδικά παραπτώματα σε κάθε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία σχετικά με νέα νομοθεσία που θα απαιτεί την αμοιβαία αναγνώριση ποινών για παραπτώματα οδηγών σε όλες τις χώρες της ...(περισσότερα)

S5 Box