SAFETY FIRST

Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως τα επίπεδα οδικής επιμόρφωσης των Βρετανών παραμένουν χαμηλά, αφού το 58% των αυτοκινητιστών δε γνωρίζουν την ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση από ποδήλατο, κατά τη διάρκεια προσπέρασης.

Τα στατιστικά δεδομένα που παρουσιάζει ο βρετανικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός Οδικής Ασφάλειας “IAM Roadsmart” σε συνεργασία με την φιλανθρωπική Οργάνωση “Cycling UK”, καταδεικνύουν πως η γνώση των Βρετανών ως προς βασικούς κανόνες Οδικής Ασφαλείας, παραμένει ανεπαρκής.

Σύμφωνα με την τροποποίηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της Μ. Βρετανίας το 2022, η ενδεικνυόμενη πλευρική απόσταση ασφαλείας, όταν ένα όχημα πραγματοποιεί προσπέραση με ταχύτητα έως 30 μίλια/ώρα (48 χλμ./ώρα) σε ποδήλατο, είναι τουλάχιστον 1,5 μέτρο και αυξάνεται, κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο.

Σε έρευνα που έγινε από τους ανθρώπους του “IAM Roadsmart”, το 58% των οδηγών που ερωτήθηκαν, δε γνώριζε την απάντηση, ενώ το 18% εκ αυτών ανέφερε λανθασμένα ως απάντηση το ένα μέτρο.

Αυτό, συνδέεται άμεσα με την αύξηση των κρουσμάτων επικίνδυνων προσπεράσεων στους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας, γεγονός που έχει προκαλέσει διπλασιασμό των πλάνων video με επικίνδυνες προσπεράσεις που αποστέλλουν οι ποδηλάτες στην αστυνομία (από 7.249 το 2021 σε 15.779 το 2024).

Ο βασικός λόγος που η απόσταση του 1,5 μέτρου θεωρείται η ελάχιστη για ασφαλή προσπεράσματα από τετράτροχα οχήματα σε δίκυκλα, είναι πως οι δικυκλιστές χρειάζεται να έχουν ζωτικό χώρο ώστε να αποφύγουν τρύπες ή θραύσματα στο οδόστρωμα, ενώ επίσης είναι σημαντικό να υπάρχει αρκετός χώρος για το σώμα τους, σε περίπτωση πτώσης, συνήθως προς το πλάι.

Από εκεί και έπειτα, να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τον Βρετανικό ΚΟΚ, η προσπέραση σε απόσταση μικρότερη αυτής που αναφέραμε, μπορεί να επιφέρει στους απρόσεκτους οδηγούς, κυρώσεις όπως πρόστιμο, παραπομπή άδειας οδήγησης ή ακόμη και φυλάκιση.

Αναλύοντας περαιτέρω τα στατιστικά της έρευνας, προκύπτει πως 1 στους 3 (34%) ποδηλάτες αναφέρει ότι βλέπει συχνά άλλους οδηγούς ή μοτοσικλετιστές να πραγματοποιούν επικίνδυνη προσπέραση, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του ποδηλάτη.

Ακόμη, σχεδόν το 17% (σχεδόν 1 στους 5) δηλώνει ότι βλέπει συχνά οδηγούς ή μοτοσικλετιστές να προσπερνούν ποδηλάτες σε στροφές με περιορισμένη ορατότητα, ρισκάροντας τη δική τους ζωή αλλά και των άλλων.

Η έρευνα δείχνει ότι οι κίνδυνοι για τους ποδηλάτες αποτρέπουν πολλούς από το να κάνουν ποδήλατο: το ένα τρίτο (34%) δεν κάνει ποδήλατο γιατί το θεωρεί πολύ επικίνδυνο, ενώ άλλο ένα 15% πιστεύει ότι οι οδηγοί είναι υπερβολικά επιθετικοί.Επιπρόσθετα, σύμφωνα

με το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών, 87 ποδηλάτες σκοτώθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ 3.942 αναφέρθηκαν ως σοβαρά τραυματίες και 10.970 ως ελαφρά τραυματίες το 2023.

Αξίζει να σημειωθεί, πως οι ποδηλάτες συνεχίζουν να θεωρούνται από τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, ενώ κατά την περίοδο 2019-2023, οι περισσότερες θανατηφόρες συγκρούσεις με ποδήλατο συνέβησαν σε τροχαία με δύο οχήματα, όπου το ένα ήταν αυτοκίνητο.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

MobileKids 2017
Η ευαισθησία της Daimler και κατά συνέπεια της Mercedes-Benz σχετικά με την Οδική Ασφάλεια είναι δεδομένη, γεγονός που πιστοποιείται και από την πρωτοβουλία "MobileKids" που πραγματοποιείται στη Γερμα...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Ηχητική προειδοποίηση για τους πεζούς θα εκπέμπουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό, ωστόσο ανησυχία έχει προκαλέσει το γεγονός ότι επειδή είναι αθόρυβα, θα μπορούσαν να αποτελέσουν κίνδυνο για τους πεζούς στις πόλεις. ...(περισσότερα)
Δυτική Μακεδονία: Μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα τον Ιούνιο
Η στατιστική καταγραφή στην Δυτική Μακεδονία επιφύλαξε ευχάριστα νέα, αφού κατά την διάρκεια του Ιουνίου 2024 δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος από τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. ...(περισσότερα)
Περί ασφάλειας των πεζών
Οι πεζοί αποτελούν μια από τις πιο "ευπαθείς" ομάδες ατόμων που κινούνται στους δρόμους και δυστυχώς τα στατιστικά δεδομένα δείχνουν πως οι θάνατοί τους έχουν αυξηθεί πολύ τα τελευταία χρόνια. ...(περισσότερα)
Οδική ασφάλεια και κοινωνικές ανισότητες
Πρόσφατη διεθνής μελέτη δείχνει ότι σε χώρες με αυξημένο μέσο εισόδημα, όπως είναι οι Ευρωπαϊκές, τα άτομα που ζουν σε λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές έχουν αυξημένες πιθανότητες να χάσουν τη ζωή τους ...(περισσότερα)
Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
4 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το κινητό ενώ οδηγούν
Για ακόμη μια φορά, έρευνα καταδεικνύει πως χρειάζεται πολλή δουλειά συνειδητοποίηση ακόμη, ώστε η Οδική Ασφάλεια να φτάσει στα επιθυμητά επίπεδα στη χώρα μας. ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα του τριημέρου από την Τροχαία
Διαβάστε τι περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της Ελληνικής Αστυνομίας, ενόψει του τριημέρου των Αποκριών και της Καθαράς Δευτέρας. ...(περισσότερα)

S5 Box