SAFETY FIRST

Οι μετρήσεις για το 2015 έδειξαν πως 2.348 περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από ατυχήματα στους Αμερικανικούς δρόμους, σε σύγκριση με το 2014.


Το 2015 επεφύλαξε μια δυσάρεστη εξέλιξη για τις Η.Π.Α., αφού ήταν το πρώτο μετά από 5 χρόνια, που οι θάνατοι από τροχαία αυτοκίνητα αυξήθηκαν. Συγκεκριμένα, 35.092 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, αριθμός που αποτελεί αύξηση κατά 7,2% ή κατά 2.348 ανθρώπους, σε σύγκριση με το 2014. Τα τελικά δεδομένα ανακοινώθηκαν πρόσφατα από το Αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών, καταδεικνύοντας παράλληλα αύξηση των θανάτων σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα, γεγονός που μόνο ως συμπτωματικό δε μπορεί να εκληφθεί.

Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Οδικής Ασφάλειας (National Highway Traffic Safety - NHTSA) αυτή είναι η πρώτη χρονιά τέτοιας αύξησης, από το μακρινό 1966 όταν η αύξηση των θανάτων είχε αυξηθεί κατά 8,1%% σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Σημειώνεται, πως πριν από 10 χρόνια ο αριθμός των θανάτων ήταν κατά 25% υψηλότερος, αφού το 2005 έχασαν τη ζωή τους στην Αμερικανική άσφαλτο 42.708 άνθρωποι. Από τότε όμως, τα προγράμματα Οδικής Ασφάλειας εντάθηκαν, η χρήση ζώνης ασφαλείας αυξήθηκε, ενώ και τα αυτοκίνητα εξοπλίστηκαν με συστήματα ασφαλείας όπως το σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας (Electronic Stability Control), με αποτέλεσμα τη μείωση των θανάτων.

Αντιδρώντας άμεσα στην αύξηση των θανάτων στους Αμερικανικούς δρόμους ο Λευκός Οίκος, το Υπουργείο Μεταφορών και η NHTSA εξέδωσαν ήδη κάλεσμα για δράση, ώστε να εξακριβωθούν τα αίτια της αύξησης των θανάτων. Η NHTSA θα μοιραστεί το Σύστημα Ανάλυσης Θανάτων (Fatality Analysis Reporting System) με συνεργάτες τόσο από τον Δημόσιο Τομέα όπως είναι Κρατικοί λειτουργοί ή εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όσο και από τον Ιδιωτικό Τομέα. Επιπλέον, θα συνεργαστεί με επιστήμονες, αναλυτές και εμπειρογνώμονες. Παράλληλα, οι νέες τεχνολογίες θα προσφέρουν πρόσβαση σε νέα δεδομένα και θα προσφέρουν νέα εργαλεία έρευνας, σχετικά με τη αίτια της αύξησης των θανάτων στους Αμερικανικούς δρόμους κατά τη διάρκεια του 2015.

Σύμφωνα με τη NHTSA, η ανάπτυξη των θέσεων εργασίας και η μείωση της τιμής στη βενζίνη ήταν δύο παράγοντες που συνετέλεσαν στην αύξηση της οδήγησης, ιδιαίτερα της οδήγησης κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου ή της αύξησης των νέων οδηγών. Είναι λογικό, πως όσο περισσότερη οδήγηση περιλαμβάνεται στις μετρήσεις, τόσο περισσότεροι θα είναι και οι θάνατοι που θα προκύψουν και αυτό επιβεβαιώνεται για το 2015, καθώς η αύξηση στα Μίλια που πραγματοποιήθηκαν αυξήθηκε κατά 3,5% σε σύγκριση με το 2014, αποτελώντας την μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων 25 ετών. Παράλληλα, το 2015 αυξήθηκε ο αριθμών των θανάτων για πεζούς και ποδηλάτες, σε επίπεδο που δεν είχε ξανασυμβεί τα τελευταία 20 χρόνια, ενώ οι θάνατοι των μοτοσικλετιστών αυξήθηκαν κατά 8%. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων, το ανθρώπινο λάθος συνεχίζει να αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα στα ατυχήματα, αφού ενδεικτικά αναφέρουμε πως σχεδόν οι μισοί επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους δε φορούσαν ζώνη ασφαλείας, 1 στους 3 θανάτους αφορούσε οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή υπερβολική ταχύτητα και 1 στους 10 θανάτους αφορούσε απόσπαση προσοχής.

Ο Διοικητής της NHTSA Dr. Mark Rosekind δήλωσε σχετικά: "Τα δεδομένα μας δείχνει ότι οι άνθρωποι σκοτώνονται όταν οδηγούν μεθυσμένοι, όταν αποσπάται η προσοχή τους, όταν βρίσκονται σε κατάσταση υπνηλίας, όταν οδηγούν με υπερβολική ταχύτητα ή όταν δε φορούν τη ζώνη ασφαλείας. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρχει εξαιρετικές βελτιώσεις σε πολλούς από τους παραπάνω τομείς, πρέπει να βρούμε νέες λύσεις για να σταματήσουμε τις απώλειες στους δρόμους."

Αυτό που πρέπει να προσθέσουμε, είναι ότι μπορεί η εξέλιξη αυτή να είναι δυσάρεστη, όμως οι σημαντικότεροι φορείς στις Η.Π.Α. όπως ο Λευκός Οίκος, το Τμήμα Μεταφορών της αμερικανικής κυβέρνησης και ο σημαντικότερος Οργανισμός που ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια στις Η.Π.Α. αντέδρασαν αμεσότατα για την κατανόηση και μετέπειτα επίλυση του σημαντικού προβλήματος των θανάτων στους δρόμους. Κάτι που δυστυχώς στη χώρα μας δεν έχει συμβεί και συνεχίζει, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, να συμβαίνει σε επίπεδο Κράτους.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Συμβουλές για την αποφυγή οδήγησης υπό υπνηλία
Η υπνηλία στο τιμόνι αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και ο γνωστός Αμερικανικός Οργανισμός National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), εξέδωσε έναν "κατάλογο" με...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των SUV επηρεάζει αρνητικά τον διαθέσιμο χώρο και την οδική ασφάλεια εντός πόλεων
Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη, όμως αρκετές είναι οι ενστάσεις αναφορικά με τον όγκο τους και τη μειωμένη ασφάλεια όσον αφορά στους υπόλοιπους χρήσ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών αποσπάται κατά την οδήγηση
Η απώλεια συγκέντρωσης λόγω κούρασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα θανάτων από τροχαία ατυχήματα φτάνοντας στο 62%, ενώ μετά τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Exchange and Mar...(περισσότερα)
730 νεκροί σε 679 ατυχήματα το 2017
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε πρόσφατα τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, αναφορικά με τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν στους ελληνικούς δρόμους τη χρονιά που μας πέρασε. ...(περισσότερα)
Σπουδαστές βραβεύονται για την προσφορά στην Οδική Ασφάλεια της χώρας τους
Η προσπάθεια 8 σπουδαστών από Ιταλία, Λιθουανία και Πολωνία σχετικά με τη βελτίωση επικίνδυνων οδικών υποδομών στην περιοχή τους, αναγνωρίστηκε μέσα από τα φετινά βραβεία YEARS. ...(περισσότερα)
Η αυτόνομη οδήγηση απαιτεί την ανάλογη εκπαίδευση
Μπορεί η τεχνολογία των μετακινήσεων οχημάτων δίχως την ανάγκη οδηγού να εξελίσσεται διαρκώς, ωστόσο αυτό δε συνεπάγεται τον αυτόματο εκμηδενισμό των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)

S5 Box