SAFETY FIRST

Ο σημαντικότερος οργανισμός οδικής ασφάλειας στην Ευρώπη, παρουσίασε τον Road Map 2025, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών για τα νέα, αυτόματα συστήματα ασφαλείας που εισέρχονται με ταχύ ρυθμό στη ζωή μας.

 

Έχοντας ιδρυθεί το 1997, το Euro NCAP έχει διαδραματίσει σε συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Με βάση τα στατιστικά, υπολογίζεται πως χάρη στα crash tests και την αξιολόγηση των αυτοκινήτων σε συστήματα ασφαλείας, έχουν σωθεί περίπου 76.000. Ο Οδικής Χάρτης 2025 εκδόθηκε φέτος, στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων του Euro NCAP, θέτοντας για πρώτη φορά τις προτεραιότητες αναφορικά με την τεχνολογική επανάσταση που συντελείται στην αυτοκίνηση το τελευταίο διάστημα και αφορά στα αυτοματοποιημένα οχήματα.

Στόχος του οργανισμού, είναι να ενημερώσει επαρκώς τους καταναλωτές για τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας. Να σημειωθεί, πως το "Road Map 2025" θα εγκαινιαστεί επισήμως από τον Kris Peeters, Αντιπρόεδρο και Υπουργό Εργασίας, Οικονομίας και Κατανάλωσης του Βελγίου, με τη συνεργασία ανθρώπων από την αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικών στην οδική ασφάλεια και φορέων χάραξης πολιτικής. Το παραπάνω, δείχνει επαρκώς τη μεγάλη έμφαση που δίνεται στον νευραλγικό τομέα της οδικής ασφάλειας, στο Βέλγιο και την Κεντρική Ευρώπη συνολικά.

Όπως κάνει σαφές, το Euro NCAP θέλει μέσω του "Road Map 2025", να ωθήσει τους κατασκευαστές να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν πιο ασφαλή αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία και χώρα, προστατεύοντας όχι μόνο τους επιβάτες των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας, αλλά και τις υπόλοιπες ευπαθείς ομάδες χρηστών των δρόμων, όπως οι μοτοσικλετιστές, οι ποδηλάτες και οι πεζοί. Εκτός από τα πρωτεύοντα και δευτερεύοντα συστήματα ασφαλείας, για πρώτη φορά γίνεται λόγος και για τριτεύοντα συστήματα, ώστε να προκύψει μια ολιστική αντίληψη σχετικά με την ασφάλεια που θα παρέχουν τα αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, οι τομείς και τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας χωρίζονται σύμφωνα με τον οργανισμό ως εξής (σε παρένθεση παρατίθεται το έτος προτεινόμενης εφαρμογής):
Πρωτογενής Ασφάλεια: Παρακολούθηση οδηγού (2020), αυτόματη πηδαλιούχηση έκτακτης ανάγκης (2020, 2022), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (2020, 2022), ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ οχημάτων και υποδομών (2024)
Δευτερογενής Ασφάλεια: Προστασία σπονδυλικής στήλης/Προσκρούσεων στο πίσω μέρος (2020), ασφάλεια πεζών και δικυκλιστών (2022)
Τριτογενής Ασφάλεια: Διάσωση, απεγλωβισμός και ασφάλεια (2020), Ανίχνευση παρουσίας παιδιών (2022)

Ο Πρόεδρος του Euro NCAP, Pierre Castaing, δήλωσε: "Η ασφάλεια των αυτοκινήτων έχει βελτιωθεί πολύ από τότε που ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε αυτοκίνητα, πριν από 20 χρόνια και πλέον, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν τα crash tests σαν ένα σημαντικό κομμάτι σχετικά με τη λήψη της τελικής τους απόφασης. Πολλοί προβλέπουν πως η αυτοκίνηση θα μεταβληθεί κατά τα επόμενα 10 χρόνια, περισσότερο από όσο έχει συμβεί τα τελευταία 100 χρόνια. Σε αυτή τη διαδικασία, ένας από τους κύριους ρόλους του Euro NCAP είναι να παρέχει καθαρή και αμερόληπτη καθοδήγηση σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που διαθέτει πολλούς αυτοματισμούς, καθώς επίσης και να βοηθήσει στην αναγνώριση των πλεονεκτημάτων που αυτά προσφέρουν αναφορικά με τη διάσωση περισσότερων ανθρώπινων ζωών."

Ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε με τη σειρά του: "Τα οφέλη από την αυτοματοποιημένη οδήγηση είναι τεράστια. Αν καταφέρουμε να εξαλείψουμε τα ανθρώπινα λάθη, θα δούμε τις απώλειες στους δρόμους να μειώνονται κατά πολύ. Παρόλα αυτά, υπάρχει σημαντική έλλειψη κατανόησης, δημιουργία υπερβολικών προσδοκιών και σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και καχυποψία, για έναν κόσμο με αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους. Ο ρόλος μας είναι να παρέχουμε σαφείς πληροφορίες στους καταναλωτές για το βαθμό αυτοματισμού στα αυτοκίνητα, καθώς και πόσο ασφαλής αυτός θα είναι. Πρόκειται για μια σημαντική πρόσκληση, η οποία όμως είναι βασική ώστε το Euro NCAP να συνεχίσει να πιέζει αυτούς που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, αλλά και να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες σε εκείνους που τα αγοράζουν."

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 2ο bebefest
Καθώς οι βάσεις για τη σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων μπαίνουν σε πολύ μικρή ηλικία, η Σχολή μας συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικίας bebefest, που...(περισσότερα)
Αυστραλία: Δράση για την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση
Η αυστραλιανή Transport Accident Commission (TAC) δημιούργησε τη δράση "Pause Stop", για ευαισθητοποίηση σχετικά με την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Εκστρατεία εναντίον της χρήσης τηλεφώνου κατά την οδήγηση στην Αγγλία
Μεγάλη έκταση έχει πάρει η εκστρατεία ενάντια στη χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην Αγγλία, με την Theresa May να συμμετέχει προσωπικά σε αυτήν. ...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Υποχρεωτικό το eCall στα νέα αυτοκίνητα
Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων και van.Όπως ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η εφαρμογή eCall είναι πια υποχρεωτική στ...(περισσότερα)
Αγγλία: Το κόστος είναι ο βασικός λόγος που οι νέοι δεν οδηγούν
Έρευνα στην Αγγλία έδειξε πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι νέοι δεν αποφασίζουν να οδηγήσουν, είναι το αυξημένο κόστος. ...(περισσότερα)
Άδειες οδήγησης: Διεύρυνση ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Όπως έγινε γνωστό, οι πολίτες στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου, θα μπορούν να υποβάλλουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγη...(περισσότερα)
Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)

S5 Box