SAFETY FIRST

Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασε.

Σε προηγούμενο άρθρο, αναφέραμε πως κατά τη διάρκεια του 2019 έχασαν τη ζωή τους 701 άνθρωποι, σε 665 θανατηφόρα τροχαία στη χώρα μας.  ενώ, οι παραβάσεις που καταγράφηκαν το 2019, ήταν αυξημένες σε σύγκριση με το 2018

Έχουμε ήδη αναφερθεί στα είδη θανατηφόρων τροχαίων, καθώς και τα οχήματα που ενεπλάκησαν σε αυτά την περσινή χρονιά, οπότε σήμερα παίρνουν σειρά 3 ακόμη σημαντικές κατηγορίες. Ο λόγος για τις ηλικίες των θυμάτων, τις ώρες και το εκάστοτε οδικό δίκτυο, που σημειώθηκαν θανατηφόρα τροχαία.

Όσον αφορά στις ηλικίες, τα περισσότερα θύματα τροχαίων ατυχημάτων ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 55+, με 243 ανθρώπους (34,7%) να χάνουν τη ζωή τους. Από εκεί και έπειτα, στην ηλικιακή ομάδα 26-35 ετών, καταγράφηκαν 121 θάνατοι (17,3%), ενώ μεταξύ 46-55 ετών, θανάσιμο τραυματισμό υπέστησαν 111 άνθρωποι (15,8%). Στις ηλικίες 36-45 και 18-25, υπήρξαν 102 (14,6%) και 100 (14,3%) νεκροί αντίστοιχα, ενώ τη ζωή τους έχασαν και 24 ανήλικοι (3,4%), ηλικίας έως 17 ετών.

Από πλευράς ώρας, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφηκαν μεταξύ 00:00-07:00 (155, 23,3%), ενώ 147 ατυχήματα (22,1%) συνέβησαν μεταξύ 09:00-13:00. Ακόμη, 119 θανατηφόρα (17,9%) έγιναν μεταξύ 13:00-17:00 και 107 εξ αυτών, μεταξύ 17:00-21:00 (16,1%). Τα λιγότερα θανατηφόρα τροχαία, συνέβησαν μεταξύ 21:00-24:00 (72, 10,8%) και 07:00-09:00 (65, 9,8%).

Σχετικά με το οδικό δίκτυο, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα συνέβησαν στο Λοιπό Εθνικό Οδικό Δίκτυο (276, 41,5%), ενώ ακολούθησαν τα 238 θανατηφόρα σε κατοικημένες περιοχές (35,8%). Στο Λοιπό Οδικό Δίκτυο σημειώθηκαν 74 θανατηφόρα ατυχήματα (11,1%), ενώ σαφώς λιγότερα ήταν το τροχαία που κόστισαν ανθρώπινες ζωές, σε άλλα δίκτυα. Συγκεκριμένα, τα θανατηφόρα τροχαία σε Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, Εγνατία και ΒΟΑ ήταν 19 (2,9%), 16 (2,4%) και 14 (2,1%). Σε άλλο οδικό δίκτυο υπήρξαν 10 θανατηφόρα τροχαία (1,5%), ενώ στην Νέο Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών υπήρξαν 6 τροχαία (0,9%) με θανατηφόρο ή θανατηφόρους τραυματισμούς.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Οι βασικοί λόγοι για αντικατάσταση των ελαστικών
Η επιλογή που θα κάνουμε όταν έρθει η στιγμή αντικατάστασης των ελαστικών είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αφορά σε ένα από τα θεμελιώδη σημεία του αυτοκινήτου μας. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ: 482 παραβάσεις σε 3 ημέρες
Οι έλεγχοι της Τροχαίας συνεχίζονται και κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, διενεργήθηκαν αλκοτέστ σε 12.774 οδηγούς, από τα οποία προέκυψαν 482 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
Ακόμη και το Hands Free αποσπά την προσοχή...
Όπως αναφέρεται σε άρθρο της ιστοσελίδας του European Transport Safety Council (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), η χρήση hands-free κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποσπά την προσοχή σε αντίστο...(περισσότερα)
Ελλάδα: 61 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων από τροχαία ατυχήματα το 2023
Με βάση τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, η χώρα μας σημείωσε την 5η χειρότερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσον αφορά στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα το 2023. ...(περισσότερα)
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά τον Απρίλιο
Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε α...(περισσότερα)
Γερμανία: Αμφιβολίες για το επίπεδο Οδικής Ασφάλειας κατά την πρόσβαση μαθητών στο σχολείο
Με βάση τον Δείκτη Σχολικής Διαδρομής ACE 2025, προκύπτει ότι οι σχολικές διαδρομές σε πολλές περιοχές της Γερμανίας δεν παρέχουν στα παιδιά την ενδεικνυόμενη ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Αλλαγή ελαστικών: Ένα πρωταρχικό θέμα
Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της συντήρησης ενός αυτοκινήτου, είναι η συντήρηση και αλλαγή των ελαστικών, καθώς η σωστή κατάσταση των ελαστικών είναι κρίσιμος παράγοντας όσον αφορά στην ασφάλειά ...(περισσότερα)
Μέχρι 82 ετών στοχεύουν να οδηγούν οι Βρετανοί
Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής. ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)

S5 Box