SAFETY FIRST

Τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας προσφέρουν μεταξύ άλλων, δεδομένα σχετικά με την ηλικία, την ώρα, καθώς και το οδικό δίκτυο που συνέβησαν τα θανατηφόρα τροχαία κατά τη χρονιά που πέρασε.

Σε προηγούμενο άρθρο, αναφέραμε πως κατά τη διάρκεια του 2019 έχασαν τη ζωή τους 701 άνθρωποι, σε 665 θανατηφόρα τροχαία στη χώρα μας.  ενώ, οι παραβάσεις που καταγράφηκαν το 2019, ήταν αυξημένες σε σύγκριση με το 2018

Έχουμε ήδη αναφερθεί στα είδη θανατηφόρων τροχαίων, καθώς και τα οχήματα που ενεπλάκησαν σε αυτά την περσινή χρονιά, οπότε σήμερα παίρνουν σειρά 3 ακόμη σημαντικές κατηγορίες. Ο λόγος για τις ηλικίες των θυμάτων, τις ώρες και το εκάστοτε οδικό δίκτυο, που σημειώθηκαν θανατηφόρα τροχαία.

Όσον αφορά στις ηλικίες, τα περισσότερα θύματα τροχαίων ατυχημάτων ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 55+, με 243 ανθρώπους (34,7%) να χάνουν τη ζωή τους. Από εκεί και έπειτα, στην ηλικιακή ομάδα 26-35 ετών, καταγράφηκαν 121 θάνατοι (17,3%), ενώ μεταξύ 46-55 ετών, θανάσιμο τραυματισμό υπέστησαν 111 άνθρωποι (15,8%). Στις ηλικίες 36-45 και 18-25, υπήρξαν 102 (14,6%) και 100 (14,3%) νεκροί αντίστοιχα, ενώ τη ζωή τους έχασαν και 24 ανήλικοι (3,4%), ηλικίας έως 17 ετών.

Από πλευράς ώρας, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφηκαν μεταξύ 00:00-07:00 (155, 23,3%), ενώ 147 ατυχήματα (22,1%) συνέβησαν μεταξύ 09:00-13:00. Ακόμη, 119 θανατηφόρα (17,9%) έγιναν μεταξύ 13:00-17:00 και 107 εξ αυτών, μεταξύ 17:00-21:00 (16,1%). Τα λιγότερα θανατηφόρα τροχαία, συνέβησαν μεταξύ 21:00-24:00 (72, 10,8%) και 07:00-09:00 (65, 9,8%).

Σχετικά με το οδικό δίκτυο, τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα συνέβησαν στο Λοιπό Εθνικό Οδικό Δίκτυο (276, 41,5%), ενώ ακολούθησαν τα 238 θανατηφόρα σε κατοικημένες περιοχές (35,8%). Στο Λοιπό Οδικό Δίκτυο σημειώθηκαν 74 θανατηφόρα ατυχήματα (11,1%), ενώ σαφώς λιγότερα ήταν το τροχαία που κόστισαν ανθρώπινες ζωές, σε άλλα δίκτυα. Συγκεκριμένα, τα θανατηφόρα τροχαία σε Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, Εγνατία και ΒΟΑ ήταν 19 (2,9%), 16 (2,4%) και 14 (2,1%). Σε άλλο οδικό δίκτυο υπήρξαν 10 θανατηφόρα τροχαία (1,5%), ενώ στην Νέο Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών υπήρξαν 6 τροχαία (0,9%) με θανατηφόρο ή θανατηφόρους τραυματισμούς.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
Πάσχα 2023: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και οχήματα που εξαιρούνται
Η Τροχαία ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Τρίτη 18 Απριλίου. ...(περισσότερα)
Παιχνίδι Οδικής Ασφάλειας για παιδιά!
Η πρώτη εφαρμογή που επιτρέπει στα παιδιά να εξοικειωθούν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και την έννοια της Οδικής Ασφάλειας συνολικά, είναι γεγονός. ...(περισσότερα)
Παραλιακή Αθηνών-Σουνίου: Παραβάσεων συνέχεια
Η παραλιακή λεωφόρος Αθηνών-Σουνίου παραμένει πεδίο επικίνδυνης οδήγησης και η καταμέτρηση των παραβάσεων που καταγράφηκαν στο τελευταίο τρίμηνο, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά του λόγου το αληθές. ...(περισσότερα)
Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Χάρη στη ζώνη απέφυγε τα χειρότερα ο Sergio Aguero
Το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα ενός εκ των κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, Sergio Aguero, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μεγάλη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας εντός του αυτοκινήτου. ...(περισσότερα)
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Στο πλαίσιο περαιτέρω μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει στη θέσπιση κανόνων, με βάση τους οποίους πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού σε αυτοκίνητα και φορτηγά, γίνοντα...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)

S5 Box