SAFETY FIRST

Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 665 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους 701 άνθρωποι.

Με βάση τα στατιστικά δεδομένα που δημοσίευσε η Ελληνική Αστυνομία, καταγράφηκαν 5 διαφορετικά είδη συγκρούσεων, από τις οποίες υπήρξε θανάσιμος τραυματισμός. Τη μερίδα του λέοντος σε αυτά, έχουν η εκτροπή πορείας και η σύγκρουση, που βεβαιώθηκαν 217 και 214 φορές, αντιπροσωπεύοντας το 32,6% και 32,2% των συνολικών θανατηφόρων τροχαίων, αντίστοιχα. Από εκεί και έπειτα, σε 155 περιπτώσεις (23,3%) υπήρξε παράσυρση πεζού, ενώ συγκρούσεις που περιλάμβαναν πρόσκρουση ή ανατροπή, σημειώθηκαν σε 58 (8,7%) και 21 (3,2%) περιπτώσεις, αντίστοιχα.

Όσον αφορά στα οχήματα που ενεπλάκησαν στα 665 θανατηφόρα τροχαία, η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεις αφορά σε Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικά οχήματα και δίκυκλα. Συγκεκριμένα, τα Ι.Χ.Ε. εμπλέκονταν σε 288 θανατηφόρα τροχαία, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 43,3%, ενώ τα δίκυκλα σε 264 θανατηφόρα ατυχήματα, δηλαδή σε ποσοστό 39,7%. Τα φορτηγά βάρους κάτω των 3,5 τόνων έχουν συμμετοχή σε 69 ατυχήματα (10,4%), ενώ σε 11 περιπτώσεις (1,7%), ο θανάσιμος τραυματισμός αφορούσε σε ποδηλάτη. Ακόμη, καταγράφηκαν από 10 θανατηφόρα τροχαία (1,5%) όπου εμπλέκονταν γεωργικό μηχάνημα, Δημόσιας Χρήσης επιβατικό ή άλλο όχημα, ενώ σε 2 θανατηφόρα τροχαία (0,3%) συμμετείχαν φορτηγά βάρους άνω των 3,5 τόνων. Επιπλέον, μία περίπτωση έχει παραμείνει άγνωστη.

Τέλος, 480 από τα 701 θύματα (68,5%) ήταν οδηγοί, ενώ τη ζωή τους έχασαν ακόμη 148 πεζοί (21,1%) και 73 επιβάτες (10,4%) οχημάτων.

Για τις παραβάσεις που σημειώθηκαν το 2019, μπορείτε να διαβάσετε εδώ

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Video: Φρενάροντας σε βροχή και χιόνι
Η απόσταση ακινητοποίησης κατά την πέδηση στο χιόνι με αρχική ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, είναι κατά 11,5 φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη σε βρεγμένο οδόστρωμα. ...(περισσότερα)
Το κράνος έσωσε μικρό ποδηλάτη στην Αυστραλία
Ένα μικρό αγόρι που χτυπήθηκε με το ποδήλατό του από αυτοκίνητο στο Σίδνει, απέφυγε τα χειρότερα επειδή φορούσε κράνος. ...(περισσότερα)
Οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ουσιών: Ραγδαία αύξηση θανάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο
Τα στατιστικά στοιχεία στο Ηνωμένο Βασίλειο καταδεικνύουν μια διαρκώς αυξανόμενη τάση οδήγησης υπό επήρεια ναρκωτικών ουσιών, η οποία έχει επιφέρει και μεγαλύτερο αριθμό θανάτων στους δρόμους. ...(περισσότερα)
Παραβάσεις που
Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η επανάληψη ορισμένων επικίνδυνων παραβάσεων, θα επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 5 χρόνια. ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Αξιοποίηση δεδομένων από τον ανθρώπινο εγκέφαλο κατά την οδήγηση
Η M-Sport Ford αναζητά τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων του ανθρώπινου εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, όπως φαίνεται και στο ντοκιμαντέρ "Racing Minds" που δημιούργησε σε συνεργασία με το Eu...(περισσότερα)
Ένα πρωτότυπο με τεχνολογίες ασφαλείας από το μέλλον
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξερευνούν μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας και το νέο πειραματικό όχημα οδικής ασφάλειας της Mercedes-Benz, ESF 2019, είναι ένα τέτοιο δείγμα. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Στο «μικροσκόπιο» τα βαρέα οχήματα
Ο Οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρόγραμμα αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα βαριά οχήματα μεταφοράς αγαθών. ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)

S5 Box