SAFETY FIRST

Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 665 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους 701 άνθρωποι.

Με βάση τα στατιστικά δεδομένα που δημοσίευσε η Ελληνική Αστυνομία, καταγράφηκαν 5 διαφορετικά είδη συγκρούσεων, από τις οποίες υπήρξε θανάσιμος τραυματισμός. Τη μερίδα του λέοντος σε αυτά, έχουν η εκτροπή πορείας και η σύγκρουση, που βεβαιώθηκαν 217 και 214 φορές, αντιπροσωπεύοντας το 32,6% και 32,2% των συνολικών θανατηφόρων τροχαίων, αντίστοιχα. Από εκεί και έπειτα, σε 155 περιπτώσεις (23,3%) υπήρξε παράσυρση πεζού, ενώ συγκρούσεις που περιλάμβαναν πρόσκρουση ή ανατροπή, σημειώθηκαν σε 58 (8,7%) και 21 (3,2%) περιπτώσεις, αντίστοιχα.

Όσον αφορά στα οχήματα που ενεπλάκησαν στα 665 θανατηφόρα τροχαία, η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεις αφορά σε Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικά οχήματα και δίκυκλα. Συγκεκριμένα, τα Ι.Χ.Ε. εμπλέκονταν σε 288 θανατηφόρα τροχαία, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 43,3%, ενώ τα δίκυκλα σε 264 θανατηφόρα ατυχήματα, δηλαδή σε ποσοστό 39,7%. Τα φορτηγά βάρους κάτω των 3,5 τόνων έχουν συμμετοχή σε 69 ατυχήματα (10,4%), ενώ σε 11 περιπτώσεις (1,7%), ο θανάσιμος τραυματισμός αφορούσε σε ποδηλάτη. Ακόμη, καταγράφηκαν από 10 θανατηφόρα τροχαία (1,5%) όπου εμπλέκονταν γεωργικό μηχάνημα, Δημόσιας Χρήσης επιβατικό ή άλλο όχημα, ενώ σε 2 θανατηφόρα τροχαία (0,3%) συμμετείχαν φορτηγά βάρους άνω των 3,5 τόνων. Επιπλέον, μία περίπτωση έχει παραμείνει άγνωστη.

Τέλος, 480 από τα 701 θύματα (68,5%) ήταν οδηγοί, ενώ τη ζωή τους έχασαν ακόμη 148 πεζοί (21,1%) και 73 επιβάτες (10,4%) οχημάτων.

Για τις παραβάσεις που σημειώθηκαν το 2019, μπορείτε να διαβάσετε εδώ

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Euro NCAP Advanced (Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας)
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των προχωρημένων τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας, που συμπληρώνουν την υπάρχουσα αξιολόγηση του EuroNCAP. ...(περισσότερα)
Δεκέμβριος 2021: Τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις στην Αττική
Κατά τον τελευταίο μήνα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε, σημειώθηκαν 588 τροχαία ατυχήματα με 14 νεκρούς, καθώς και 17.384 παραβάσεις συνολικά. ...(περισσότερα)
Ορκίστηκε ως Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης
Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η Τελετή Ορκωμοσίας του νέου Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκου Χαρδαλιά και του περιφερειακού συμβουλίου, στο οποίο εκλέχθηκε ο Κωνσταντίνος «Ιαβέρης» Μαρκουΐζος ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Αύξηση των εφήβων που κινούνται στο δρόμο χωρίς ασφάλιση
Ο αριθμός των νέων που χρησιμοποιούν ανασφάλιστα οχήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζει διαρκή αύξηση, με το πρόβλημα να εστιάζεται κυρίως στα ηλεκτρικά scooters. ...(περισσότερα)
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι επερχόμενες αλλαγές
Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά της κατανάλωσης αλκοόλ από άντρες και γυναίκες
Σε προηγούμενο  άρθρο, είχαμε αναφερθεί στην έρευνα που παρουσίασε το ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Traffic Injury Research Foundation (TIRF), με αντικείμενο τη διαφορετική αντιμετώπιση του φαινομέ...(περισσότερα)
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Οι οδηγοί-dummies!
Οι κούκλες Hybrid III και ES-2 είναι πολύ σημαντικές καθώς αποτελούν τον οδηγό και τον επιβάτη στα ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Η επιλογή αυτοκινήτων
Ένα σύνηθες ερώτημα που τίθεται σχετικά με τη διαδικασία των Crash Tests που διενεργούνται από το Euro NCAP, είναι ο τρόπος με τον οποίο επιλέγονται τα αυτοκίνητα. ...(περισσότερα)
Έρευνα στις Η.Π.Α. για τη χρήση πίσω ζώνης ασφαλείας
Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των αυτοκινήτων.Όπως προέκυψε από έρευνα στις Η.Π.Α., οι ενήλικες δε φορούν πάντοτε ζώνη στο πίσω κάθισμα των ...(περισσότερα)

S5 Box