SAFETY FIRST

Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό.

Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 665 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους 701 άνθρωποι.

Με βάση τα στατιστικά δεδομένα που δημοσίευσε η Ελληνική Αστυνομία, καταγράφηκαν 5 διαφορετικά είδη συγκρούσεων, από τις οποίες υπήρξε θανάσιμος τραυματισμός. Τη μερίδα του λέοντος σε αυτά, έχουν η εκτροπή πορείας και η σύγκρουση, που βεβαιώθηκαν 217 και 214 φορές, αντιπροσωπεύοντας το 32,6% και 32,2% των συνολικών θανατηφόρων τροχαίων, αντίστοιχα. Από εκεί και έπειτα, σε 155 περιπτώσεις (23,3%) υπήρξε παράσυρση πεζού, ενώ συγκρούσεις που περιλάμβαναν πρόσκρουση ή ανατροπή, σημειώθηκαν σε 58 (8,7%) και 21 (3,2%) περιπτώσεις, αντίστοιχα.

Όσον αφορά στα οχήματα που ενεπλάκησαν στα 665 θανατηφόρα τροχαία, η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεις αφορά σε Ιδιωτικής Χρήσης Επιβατικά οχήματα και δίκυκλα. Συγκεκριμένα, τα Ι.Χ.Ε. εμπλέκονταν σε 288 θανατηφόρα τροχαία, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 43,3%, ενώ τα δίκυκλα σε 264 θανατηφόρα ατυχήματα, δηλαδή σε ποσοστό 39,7%. Τα φορτηγά βάρους κάτω των 3,5 τόνων έχουν συμμετοχή σε 69 ατυχήματα (10,4%), ενώ σε 11 περιπτώσεις (1,7%), ο θανάσιμος τραυματισμός αφορούσε σε ποδηλάτη. Ακόμη, καταγράφηκαν από 10 θανατηφόρα τροχαία (1,5%) όπου εμπλέκονταν γεωργικό μηχάνημα, Δημόσιας Χρήσης επιβατικό ή άλλο όχημα, ενώ σε 2 θανατηφόρα τροχαία (0,3%) συμμετείχαν φορτηγά βάρους άνω των 3,5 τόνων. Επιπλέον, μία περίπτωση έχει παραμείνει άγνωστη.

Τέλος, 480 από τα 701 θύματα (68,5%) ήταν οδηγοί, ενώ τη ζωή τους έχασαν ακόμη 148 πεζοί (21,1%) και 73 επιβάτες (10,4%) οχημάτων.

Για τις παραβάσεις που σημειώθηκαν το 2019, μπορείτε να διαβάσετε εδώ

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

FIA Action for Road Safety
Μια από τις σημαντικότερες εκστρατείες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) τα τελευταία χρόνια, είναι το "FIA Action for Road Safety" που αφορά στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Έρχονται αυστηρότερες ποινές
Σύντομα θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που αναμένεται πιο αυστηρός σε επίπεδο ποινών, χρηματικών και μη. ...(περισσότερα)
Επικίνδυνες υποσυνείδητες προκαταλήψεις για την οδήγηση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέδειξε πως η πλειονότητα των ανθρώπων έχουν υποσυνείδητες προκαταλήψεις για τη διαδικασία της οδήγησης, οι οποίες μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για την υγεία και την ασ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Παράταση κυκλοφοριακών μέτρων στο κέντρο της Αθήνας έως 21 Νοεμβρίου
Την παράταση των κυκλοφοριακών μέτρων που ισχύουν στο κέντρο της για 3 μήνες Αθήνας λόγω του κορονοϊού, ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ Heineken και Formula 1
H FOM (Formula One Management) σε πολυετή χορηγική συμφωνία με τη γνωστή ζυθοποιία Heineken, η οποία θα είναι από τον αγώνα της Μόντσα, που θα μετονομαστεί σε Formula 1 Gran Premio Heineken D' Italia ...(περισσότερα)
Επικίνδυνη οδήγηση: Ο νέος ποινικός κώδικας προβλέπει αυστηρές τιμωρίες
Η Βουλή των Ελλήνων προέβη σε αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα, με τις τιμωρίες σε περίπτωση επικίνδυνης οδήγησης να γίνονται πιο αυστηρές. ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)

S5 Box