Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναφορικά με τις άδειες οδήγησης είναι πια διαθέσιμες μέσω του gov.gr σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.
Όπως επιβεβαιώθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται για τις άδειες οδήγησης μέσω του gov.gr, είναι πια διαθέσιμες σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας.
Έπειτα από διαπιστωτική πράξη του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, οι πολίτες που ανήκουν στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας, θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών για αντικατάσταση και έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, σε περιπτώσεις απώλειας, κλοπής ή φθοράς.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η συγκεκριμένη διευκόλυνση αναμένεται να βάλει οριστικό τέλος σε γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούσαν αναμονή σε ουρές. Ακόμη, η ψηφιοποίηση βοηθά στην αποσυμφόρηση Διευθύνσεων Μεταφορών και Τμημάτων Αδειών Οδήγησης.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες για τις άδειες οδήγησης, είναι συνέχεια Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ων Υπουργείων Υποδομών&Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ η δράση υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ).
Η εφαρμογή τους ξεκίνησε πιλοτικά το Δεκέμβριο του 2020 στην Περιφέρεια Κρήτης και συνεχίστηκε τον Μάρτιο και Απρίλιο του τρέχοντος έτους, στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, αντίστοιχα.
Όπως αναφέρεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί μέσω του gov.gr, 7.071 αιτήσεις. Από αυτές, οι 3.408 αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης, εκ των οποίων έχουν εκτυπωθεί περισσότερα από 2.600 διπλώματα, ενώ επιπλέον 3.663 αφορούν σε ενημέρωση στοιχείων.
Για να γίνει αυτό, οι πολίτες εισέρχονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους κωδικούς Taxisnet. Έπειτα, καταχωρούν ψηφιακά την αίτηση, η οποία συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, μεταξύ των οποίων βρίσκονται η φωτογραφία, η υπογραφή και το αντίστοιχο παράβολο.
Εν συνεχεία, οι αρμόδιες υπηρεσίες αποστέλλουν ψηφιακά, όλα τα στοιχεία στη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ), όπου γίνεται αυθεντικοποίηση. Εφόσον η διαδικασία ολοκληρωθεί, οι πολίτες παραλαμβάνουν το νέο έντυπο οι ίδιοι, ή εξουσιοδοτώντας συγκεκριμένο πρόσωπο.
Σε ορισμένες Περιφέρειες, υπάρχει και η δυνατότητα αποστολής μέσω courier.
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ