SAFETY FIRST

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection) έχουν βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων.

 

Αυτή η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη πως τα νέα -τεχνολογικά προηγμένα, συστήματα ασφαλείας, βοηθούν στη διαρκή μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Τα τελευταία δείγματα μιας σειράς ερευνών που διενεργήθηκαν με επικεφαλής την Jessica Cicchino -αντιπρόεδρο στον τομέα της έρευνας του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού IIHS, που ασχολείται με επιστημονική και επιμορφωτική δράση αναφορικά με τη μείωση των ατυχημάτων στις Η.Π.Α- μελετούν τα δεδομένα που προέρχονται από τις στατιστικές των ατυχημάτων που αναφέρονται στην Αμερικανική τροχαία.

Οι στατιστικές αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες αναφορικά με τις ακριβείς συνθήκες ενός ατυχήματος, προσφέροντας ακριβή δεδομένα για τις συνθήκες μιας σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων. Για παράδειγμα, προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει πως το σύστημα "Front Crash Prevention" που ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο , προειδοποιώντας ή ακόμη και φρενάροντας αν χρειαστεί, έχει οδηγήσει σε μείωση των συγκρούσεων στο πίσω μέρος αυτοκινήτων κατά 50%, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας έχει βοηθήσει στην αποφυγή ενός στα 6 ατυχήματα.

Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) - που ανιχνεύει μέσω κάμερας αν το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τη λωρίδα δίχως ο οδηγός να έχει ανάψει φλας και τον προειδοποιεί να επιστρέψει στη λωρίδα του- μειώνει το βαθμό μετωπικών, πλευρικών ή συγκρούσεων που εμπλέκεται μόνο ένα όχημα κατά 11%, ενώ στην περίπτωση αποφυγής σοβαρού τραυματισμού, το ποσοστό αυξάνεται στο 21%. Σύμφωνα με τα αριθμητικά δεδομένα, αν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα διέθεταν το εν λόγω σύστημα, το 2015 θα είχαν αποφευχθεί τουλάχιστον 85.000 συγκρούσεις και 55.000 τραυματισμοί. Η ανάλυση λάμβανε υπόψιν στοιχεία όπως ηλικία, φύλο, ρίσκο και άλλους παράγοντες που μπορεί να συντελέσουν σε ένα ατύχημα, ενώ μια άλλη, πιο απλή, έρευνα που δεν λάμβανε υπόψιν δημογραφικά στοιχεία των οδηγών, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το σύστημα "Lane Departure Warning" βοήθησε στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 86%.

SafetyFirst LDW60002

Ένα ακόμη σύστημα που εξετάστηκε ήταν το "Blind Spot Detection", που παρέχει οπτικό σήμα στην περίπτωση που κάποιο άλλο αυτοκίνητο βρίσκεται στη νεκρή γωνία, όταν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα έχοντας ανάψει το φλας. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση φτάνει το 14% για ατυχήματα με κάθε μορφής τραυματισμό, ενώ μόνο για σοβαρούς τραυματισμούς η μείωση είναι 23%.

Με αφορμή τα παραπάνω, πρέπει να τονιστεί πως τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να βοηθούν τους οδηγούς στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τους υποκαταστήσουν. Αυτό σημαίνει πως αν κάνουμε κάποιο πολύ μεγάλο λάθος, όπως στην περίπτωση του άρθρου, αλλάξουμε απότομα λωρίδα χωρίς να προειδοποιήσουμε ανάβοντας φλας, το σύστημα δε θα καταφέρει να κάνει πολλά για να αποφευχθεί το μοιραίο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι ανάμεσα σε 631 σχετικά ατυχήματα της έρευνας, το 34% των οδηγών δεν μπορούσαν να ενεργήσουν στο σήμα που τους δόθηκε, οπότε το ατύχημα δεν αποφεύχθηκε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Οι 20 χειρότερες συνήθειες των νεαρών Βρετανών κατά την οδήγηση
Τα στατιστικά δεδομένα στην Μεγάλη Βρετανία αναδεικνύουν τις συνήθειες των νεαρών οδηγών όταν αυτοί βρίσκονται πίσω από το τιμόνι, οι οποίες δυστυχώς δε βοηθούν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 22.720 παραβάσεις σε μια εβδομάδα
Η Τροχαία ανακοίνωσε πως κατά το χρονικό διάστημα 29 Ιανουαρίου-4 Φεβρουαρίου 2023, βεβαιώθηκαν 22.720 παραβάσεις, ως αποτέλεσμα των 100.547 τροχονομικών ελέγχων που διενεργήθηκαν. ...(περισσότερα)
Πόδια στο ταμπλό: Μια θανάσιμα κακή συνήθεια
Όταν βάζουμε τα πόδια στα ταμπλό ενώ βρισκόμαστε στη θέση του συνοδηγού διαπράττουμε ένα τεράστιο λάθος, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος, έστω και με μικρή ταχύτητα, οι επιπτώσεις θα είναι από σπάσιμο π...(περισσότερα)
Ευθυγράμμιση: Πότε την ελέγχουμε και γιατί είναι τόσο σημαντική;
Μια από τις ενέργειες που σχετίζονται άμεσα με τη βέλτιστη απόδοση των ελαστικών και κατά συνέπεια, με την ασφάλειά μας στο δρόμο, είναι η ευθυγράμμιση. ...(περισσότερα)
Προτάσεις για μέτρα μείωσης των απωλειών στους δρόμους!
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) παρουσίασε μια σειρά από προτάσεις, για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας όσον αφορά στην κατηγορία των νέων ανθρώπων (1...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Ανανέωση αδειών οδήγησης και υποβολή δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω διαδικτύου
Το Υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής ανανέωσης άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω...(περισσότερα)

S5 Box