SAFETY FIRST

Έρευνα του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) στις Η.Π.Α. έδειξε πως τα συστήματα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) και Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Detection) έχουν βοηθήσει στη μείωση των ατυχημάτων.

 

Αυτή η έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη πως τα νέα -τεχνολογικά προηγμένα, συστήματα ασφαλείας, βοηθούν στη διαρκή μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Τα τελευταία δείγματα μιας σειράς ερευνών που διενεργήθηκαν με επικεφαλής την Jessica Cicchino -αντιπρόεδρο στον τομέα της έρευνας του ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού IIHS, που ασχολείται με επιστημονική και επιμορφωτική δράση αναφορικά με τη μείωση των ατυχημάτων στις Η.Π.Α- μελετούν τα δεδομένα που προέρχονται από τις στατιστικές των ατυχημάτων που αναφέρονται στην Αμερικανική τροχαία.

Οι στατιστικές αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες αναφορικά με τις ακριβείς συνθήκες ενός ατυχήματος, προσφέροντας ακριβή δεδομένα για τις συνθήκες μιας σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να μπορεί να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων. Για παράδειγμα, προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει πως το σύστημα "Front Crash Prevention" που ανιχνεύει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο , προειδοποιώντας ή ακόμη και φρενάροντας αν χρειαστεί, έχει οδηγήσει σε μείωση των συγκρούσεων στο πίσω μέρος αυτοκινήτων κατά 50%, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας έχει βοηθήσει στην αποφυγή ενός στα 6 ατυχήματα.

Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι το σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Warning) - που ανιχνεύει μέσω κάμερας αν το αυτοκίνητο ξεφεύγει από τη λωρίδα δίχως ο οδηγός να έχει ανάψει φλας και τον προειδοποιεί να επιστρέψει στη λωρίδα του- μειώνει το βαθμό μετωπικών, πλευρικών ή συγκρούσεων που εμπλέκεται μόνο ένα όχημα κατά 11%, ενώ στην περίπτωση αποφυγής σοβαρού τραυματισμού, το ποσοστό αυξάνεται στο 21%. Σύμφωνα με τα αριθμητικά δεδομένα, αν όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα διέθεταν το εν λόγω σύστημα, το 2015 θα είχαν αποφευχθεί τουλάχιστον 85.000 συγκρούσεις και 55.000 τραυματισμοί. Η ανάλυση λάμβανε υπόψιν στοιχεία όπως ηλικία, φύλο, ρίσκο και άλλους παράγοντες που μπορεί να συντελέσουν σε ένα ατύχημα, ενώ μια άλλη, πιο απλή, έρευνα που δεν λάμβανε υπόψιν δημογραφικά στοιχεία των οδηγών, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το σύστημα "Lane Departure Warning" βοήθησε στη μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων κατά 86%.

SafetyFirst LDW60002

Ένα ακόμη σύστημα που εξετάστηκε ήταν το "Blind Spot Detection", που παρέχει οπτικό σήμα στην περίπτωση που κάποιο άλλο αυτοκίνητο βρίσκεται στη νεκρή γωνία, όταν ο οδηγός προσπαθήσει να αλλάξει λωρίδα έχοντας ανάψει το φλας. Σε αυτή την περίπτωση, η μείωση φτάνει το 14% για ατυχήματα με κάθε μορφής τραυματισμό, ενώ μόνο για σοβαρούς τραυματισμούς η μείωση είναι 23%.

Με αφορμή τα παραπάνω, πρέπει να τονιστεί πως τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να βοηθούν τους οδηγούς στην προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να τους υποκαταστήσουν. Αυτό σημαίνει πως αν κάνουμε κάποιο πολύ μεγάλο λάθος, όπως στην περίπτωση του άρθρου, αλλάξουμε απότομα λωρίδα χωρίς να προειδοποιήσουμε ανάβοντας φλας, το σύστημα δε θα καταφέρει να κάνει πολλά για να αποφευχθεί το μοιραίο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός, ότι ανάμεσα σε 631 σχετικά ατυχήματα της έρευνας, το 34% των οδηγών δεν μπορούσαν να ενεργήσουν στο σήμα που τους δόθηκε, οπότε το ατύχημα δεν αποφεύχθηκε.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Το κράνος έσωσε μικρό ποδηλάτη στην Αυστραλία
Ένα μικρό αγόρι που χτυπήθηκε με το ποδήλατό του από αυτοκίνητο στο Σίδνει, απέφυγε τα χειρότερα επειδή φορούσε κράνος. ...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Θάνατοι από τροχαία και διαφθορά...
Σύμφωνα με μεγάλο αριθμό ερευνών και μελέτη στατιστικών τα τελευταία χρόνια, η σχέση μεταξύ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τα ποσοστά διαφθοράς σε μία χώρα είναι ευθέως ανάλογη. ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών αποσπάται κατά την οδήγηση
Η απώλεια συγκέντρωσης λόγω κούρασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα θανάτων από τροχαία ατυχήματα φτάνοντας στο 62%, ενώ μετά τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Exchange and Mar...(περισσότερα)
Ανανέωση αδειών οδήγησης και υποβολή δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω διαδικτύου
Το Υπουργείο Μεταφορών γνωστοποίησε πως από τον Οκτώβριο θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής ανανέωσης άδειας οδήγησης, καθώς επίσης και υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για μεταβίβαση οχημάτων μέσω...(περισσότερα)
Εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου ανά την Ελλάδα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας: Τι περιλαμβάνουν και ποιος είναι ο σκοπός τους
Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν. ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)

S5 Box