SAFETY FIRST

Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκστρατείας των Ηνωμένων Εθνών με τίτλο "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020" (UN Decade of Action for Road Safety 2011-2020), η FIA μέσω του Action for Road Safety καλεί τις κυβερνήσεις σε τοπικό και Διεθνές Επίπεδο, να υιοθετήσουν το "Safe System Approach" των Ηνωμένων Εθνών.


Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, στόχος της σύμπραξης των Ηνωμένων Εθνών (Decade of Action for Road Safety 2011-2020) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA Action for Road Safety) είναι η μείωση των θανάτων κατά 5 εκατομμύρια και των τραυματισμών κατά 50 εκατομμύρια παγκοσμίως, έως το 2020. Για να επιτευχθεί αυτό, τα Ηνωμένα Έθνη έχουν εκδώσει το "Safe System Approach", μια σειρά 5 δράσεων που αφορά στην ανάπτυξη δυνατοτήτων, σε ασφαλέστερα αυτοκίνητα, ασφαλέστερες υποδομές και δημιουργία δομών για άμεση ανταπόκριση και δράση μετά από ένα ατύχημα.

Η FIA έχει ενεργοποιήσει το Δίκτυο Οργανισμών και Κυβερνήσεων που συνεργάζεται σε παγκόσμιο επίπεδο, προτρέποντας μάλιστα ώστε η Οδική Ασφάλεια να αποτελέσει εθνική προτεραιότητα σε κάθε χώρα. Τελευταία τέτοια πρωτοβουλία είναι το FIA Road Safety Grant Programme, που υποστηρίζεται από το FIA Foundation ώστε να ενισχύει και να συντονίζει πρωτοβουλίες από την πλευρά των Χωρών-Μελών της, για συγκεκριμένες δράσεις αναφορικά με το "Safe System Approach". Από το 2012, το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει υποστηρίξει περί τις 200 πρωτοβουλίες σε περίπου 70 χώρες που αφορούν εκστρατείες ενημέρωσης, εκπαιδευτικά προγράμματα, προστασία των αδύναμων χρηστών του δρόμου, συνέδρια, εκδηλώσεις, εργαστήρια, πληροφορίες ασφάλειας για υποδομές δρόμων και προγράμματα επιθεώρησης αυτοκινήτου.

Οι 5 πυλώνες του Safe System Approach αναλυτικά:
1. Ανάπτυξη δυνατοτήτων: Στο πλαίσιο του ρόλου της ως παρατηρητής της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη από τα Ηνωμένα Έθνη, η FIA υποστηρίζει ενεργά την Ομάδα Εργασίας για την Οδική Ασφάλεια, που αποτελεί τη μοναδική ομάδα που έχει μόνιμη θέση στα Ηνωμένα Έθνη και ασχολείται με τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Σημειώνεται, πως η FIA είναι παράλληλα ενεργό μέλος του UNRSC (UN Road Safety Collaboration) ενώ ταυτόχρονα συνεισφέρει στις εργασίες της Διεθνούς Βάσης Δεδομένων για Ατυχήματα, παρέχοντας δεδομένα για τα διεθνή ατυχήματα που συλλέγονται σε διαρκή βάση. Χάρη στην Παγκόσμια Καμπάνια της, η FIA διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αναγνώριση, αλλά και στην ευθύνη που προκύπτει στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, για τους χρήστες των δρόμων.
2. Ασφαλείς οδηγοί: Σε αυτό το πλαίσιο, η FIA ενθαρρύνει εκστρατείες βελτίωσης της οδηγικής ικανότητας και αντίληψης των οδηγών, καθώς επίσης και την δια βίου εκπαίδευση στον τομέα της οδήγησης.
3. Ασφαλή Αυτοκίνητα: Η FIA προωθεί σχεδιασμό αυτοκινήτων που προστατεύει οδηγούς, και επιβάτες αυτοκινήτων, καθώς επίσης και τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου όπως είναι οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές ή οι ποδηλάτες. Ταυτόχρονα, η FIA είναι Ιδρυτικό Μέλος του Euro NCAP, του πιο σημαντικού Ευρωπαϊκού Οργανισμού Αξιολόγησης της ασφάλειας που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα. Καθώς μάλιστα οι νέες τεχνολογίες παρέχουν μεγαλύτερες δυνατότητες για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας χάρη στα προηγμένα, "έξυπνα" συστήματα, η Διεθνής Ομοσπονδία ενθαρρύνει διαρκώς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερες λύσεις ενεργητικής ασφάλειας στα οχήματα που κατασκευάζουν.
4. Ασφαλείς υποδομές: Οι καλύτερες δυνατές υποδομές σε οδικά δίκτυα, αποτελούν σημείο κλειδί για την επιτυχία της προσπάθειας για μείωση των θανάτων και τραυματισμών στους δρόμους. Η FIA και τα μέλη της υποστηρίζουν το πρόγραμμα iRAP, που λειτουργεί με την υποστήριξη Κυβερνήσεων και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων σε περισσότερες από 70 χώρες, με σκοπό την επιθεώρηση των δρόμων μεγάλου κινδύνου και τη δημιουργία αστεριών αξιολόγησης (στα πρότυπα του Euro NCAP) για τους δρόμους.
5. Παρέμβαση μετά από ατύχημα: Η ανάγκη για ύπαρξη καλής ποιότητας Πρώτων Βοηθειών στην περίπτωση ατυχήματος είναι δεδομένη, αφού μπορεί υπό συνθήκες να σώσει τη ζωή ανθρώπων που έχουν τραυματιστεί σε τροχαία ατυχήματα. Έχοντας ως βάση την συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό, που αποτελεί το μεγαλύτερο ανθρωπιστικό δίκτυο στον κόσμο, η FIA προάγει πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο, ώστε να αναδειχθεί η σημασία της γνώσης παροχής Πρώτων Βοηθειών σε θύματα Τροχαίων Ατυχημάτων.

Όπως γίνεται αντιληπτό, τίποτα δεν είναι τυχαίο και είναι πολύ σημαντικό όλοι μας, να έχουμε υπ' όψιν μας βασικές τουλάχιστον παραμέτρους, αναφορικά με έναν από τους πιο σημαντικούς κινδύνους θανάτων και τραυματισμών των τελευταίων ετών, που είναι τα Τροχαία Ατυχήματα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της τελευταίας πλήρους εβδομάδας του Ιουλίου
Η Ελληνική Αστυνομία έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία τροχαίων παραβάσεων που σημειώθηκαν στην χώρα μας, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 23-29 Ιουλίου – Διαβάστε την «κατάταξη» ανά είδος και ανά περιο...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των ορίων ταχύτητας αυξάνει τους θανάτους...
... ή τουλάχιστον, αυτό καταδεικνύει έρευνα για λογαριασμό του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ασφαλούς Οδήγησης σε Αυτοκινητοδρόμους (Insurance Institute for Highway Safety). ...(περισσότερα)
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά τον Απρίλιο
Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε α...(περισσότερα)
Περί απαγόρευσης της οδήγησης στους ηλικιωμένους...
Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες, σχετικά με την διαχείριση της άδειας οδήγησης των ηλικιωμένων. ...(περισσότερα)
3 βασικές ενέργειες συντήρησης του αυτοκινήτου μας στην καραντίνα
Η καραντίνα που επιβλήθηκε λόγω του κορονοϊού, έχει μειώσει πάρα πολύ τα χιλιόμετρα που πραγματοποιούμε με το αυτοκίνητο. Διαβάστε ποιες είναι οι βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, για την συντή...(περισσότερα)
Ευρώπη: Έκκληση για αυτονομία στη διαμόρφωση των ορίων ταχύτητας ανά περιοχή
Ένας μεγάλος αριθμός Δημάρχων και Αντιδημάρχων μεγάλων πόλεων της Ευρώπης, συνυπογράφει γράμμα-αίτημα προς τους Financial Times, μέσω του οποίου ζητά αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, αναφορικά με τη διαμ...(περισσότερα)
Ιούνιος: 478 τροχαία με 18 νεκρούς στην Αττική
Ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού, έδειξε πως οι επιδόσεις μας στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. ...(περισσότερα)

S5 Box