Στο πρόσφατο Ράλλυ Γερμανίας, 9ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), οι Γάλλοι Stephane Lefebvre-Gabin Moreau είχαν μια άσχημη έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, που θα μπορούσε να προξενήσει πολύ μεγαλύτερο τραυματισμό και στους δύο, αν τα μέτρα ασφαλείας δε βρίσκονταν σε τόσο υψηλό επίπεδο.
Οι νεαροί Γάλλοι, που αποτελούν ένα από τα πιο ταλαντούχα πληρώματα της χώρας τους, αγωνίζονταν στο ασφάλτινο Ράλλυ Γερμανίας με ένα Citroen DS3 WRC. Ενώ βρίσκονταν στη δυσκολότερη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, όταν ο 24χρονος Lefebvre έχασε τον έλεγχο με πολλά χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χτυπήσει με δύναμη σε ένα δέντρο. Αμέσως ο αγώνας διακόπηκε, ώστε ασθενοφόρα και διασώστες να μεταβούν στο σημείο για τον απεγκλωβισμό του πληρώματος, ενώ η πρώτη εικόνα του αυτοκινήτου έφερνε ανησυχία, αφού η ζημιά ήταν μεγάλη. Ο κινητήρας είχε ουσιαστικά αποκοπεί από το υπόλοιπο πλαίσιο, δεδομένο που μαρτυρούσε τη σφοδρότητα της σύγκρουσης. Ευτυχώς, και γράφουμε ευτυχώς καθώς αυτή η έξοδος θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις για το πλήρωμα, ο τραυματισμός των Lefebvre και Moreau "περιορίστηκε" σε σπάσιμο χεριού και ποδιού για τον συνοδηγό, καθώς και σε εσωτερικούς τραυματισμούς που έκαναν την μετέπειτα νοσηλεία και του οδηγού, αναγκαία. Όμως, η ζωή αμφότερων δεν απειλήθηκε και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να βγουν από το νοσοκομείο και να επιστρέψουν στην Γαλλία.
Λίγες ημέρες μετά το ατύχημα, οι Stephane Lefebvre και Gabin Moreau μίλησαν μέσω της σελίδας του οδηγού στο Facebook για αυτή την εμπειρία, τονίζοντας το ρόλο που έπαιξαν τα υψηλής ποιότητας μέτρα ασφαλείας του αυτοκινήτου, που αποτελεί ένα από τα πλέον σύγχρονα στο παγκόσμιο στερέωμα των ράλλυ. Πιο συγκεκριμένα, ο Moreau δήλωσε: "Αν δούμε την κατάσταση του αυτοκινήτου, τότε αισθάνομαι τυχερός. Τόσο ο κλωβός ασφαλείας, όσο και άλλα κομμάτια του εξοπλισμού ασφαλείας έκαναν καλά τη δουλειά τους, ενώ σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια του πληρώματος διαδραμάτισαν και ορισμένα ειδικά ενισχυμένα σημεία, τα οποία μάλιστα δεν ήταν υποχρεωτικά αλλά είχαν γίνει ακριβώς για αυτό το σκοπό, δηλαδή την ενίσχυση της ασφάλειάς μας σε περίπτωση ατυχήματος". Από τη μεριά του, ο Lefebvre πρόσθεσε: "Τόσο ο Gabin όσο και εγώ, θεωρούμε πως ήμασταν καλά προστατευμένοι από το αυτοκίνητο. Στα ράλλυ δεν μπορείς ποτέ να ελέγξεις το εξωτερικό περιβάλλον και θεωρώ πως πληρώσαμε ακριβό τίμημα για την έξοδό μας, όμως είμαστε αποφασισμένοι να επιστρέψουμε σύντομα και δυνατοί".
Η έξοδος των Lefebvre-Moreau με το Citroen DS3 WRC υπενθύμισε σε όλους ότι τα μέτρα ασφαλείας στους αγώνες αυτοκινήτων και στην προκειμένη περίπτωση στην κατασκευή των αυτοκινήτων που συμμετέχουν σε ράλλυ βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Παράλληλα από τη μεριά της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) η βελτίωση αποτελεί διαρκές ζητούμενο, κάτι που έμμεσα έχει επίπτωση και στα δικά μας αυτοκίνητα, αφού η εμπειρία και η τεχνογνωσία που αποκτούν οι κατασκευαστές από τον χώρο των αγώνων, έπειτα μεταφέρεται σε αρκετές περιπτώσεις, στα αυτοκίνητα παραγωγής.
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ
* H δημοσιοποίηση φωτογραφιών με αυτοκίνητα που έχουν υποστεί μεγάλες υλικές ζημιές βρίσκεται ενάντια στη λογική μας λόγω του σεβασμού στην προσπάθεια των πληρωμάτων απέναντι στο χρονόμετρο. Oι συγκεκριμένες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, αναδημοσιεύονται καθαρά και μόνο με σκοπό να τονιστεί η ασφάλεια που παρέχουν τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα πληρώματά τους.