SAFETY FIRST

Το Iaveris.gr θα παρουσιάσει μέσω μιας σειράς άρθρων, με πολύ απλή εξήγηση, τη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας που υπάρχουν πλέον στα αυτοκίνητα. Το πρώτο από αυτά, αφορά στο ABS, το οποίο είναι για ένα από τα πρώτα συστήματα που παρουσιάστηκαν και αφορά την υποβοήθηση του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης, δηλαδή εντάσσονται στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.

Το ABS (Anti-lock Braking System) είναι σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, δηλαδή σύστημα που επενεργεί κατά τη διάρκεια απότομου φρεναρίσματος στο αυτοκίνητο με τέτοιο τρόπο, ώστε οι κινητήριοι τροχοί να μην μπλοκάρουν και κατά συνέπεια, το όχημα να διατηρεί την κατευθυντικότητά του. Παράλληλα, εκτός από τη δυνατότητα που παρέχει στον οδηγό, εφόσον το χρησιμοποιεί σωστά, να διατηρήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμη και κατά τη διάρκεια απότομου φρεναρίσματος, προσφέρει τη δυνατότητα μείωσης των αποστάσεων φρεναρίσματος, αφού το αυτοκίνητο μειώνει την ταχύτητά του ακαριαία μόλις το φρένο πατηθεί με δύναμη.

Το συγκεκριμένο σύστημα, αναπτύχθηκε για πρώτη φορά το 1929 στη βιομηχανία αεροπλάνων, από τον Γάλλο εφευρέτη Gabriel Voisin. Η αεροπορική τεχνολογία, σχετίζεται ανέκαθεν με την τεχνολογία που αναπτύσσεται στην αυτοκινητοβιομηχανία αφού συνήθως, πολλά από τα συστήματα που έρχονται στα αυτοκίνητα, έχουν πρώτα εξελιχθεί στα αεροπλάνα. Το ABS πέρασε στα αυτοκίνητα κατά τη δεκαετία του 1970, αφού το 1971 η Chrysler παρουσίασε το Imperial με ABS σε όλους τους τροχούς στην αμερικανική αγορά, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία που εισήγαγε το ABS στην Ευρώπη ήταν η Mercedes, το 1978.

Ουσιαστικά, το ABS που πια είναι υποχρεωτικό σε όλα τα αυτοκίνητα, υπήρξε ο πρόδρομος όλων των τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων με τα οποία εφοδιάζονται τα αυτοκίνητα σήμερα, αφού με βάση αυτό προχώρησε η εξέλιξή τους στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Το "αστείο" της υπόθεσης, που φυσικά δεν είναι καθόλου αστείο είναι πως, παρά τα πλεονεκτήματα που αναφέρθηκαν και παραπάνω, το ABS έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα. Αν οι οδηγοί δεν κατανοήσουν πλήρως τον τρόπο λειτουργίας του, μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο καθώς η παρουσία του, ειδικά κατά τη διάρκεια των περασμένων ετών, δημιουργούσε έναν αδικαιολόγητο εφησυχασμό, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σε πολλές περιπτώσεις ατυχήματα, επειδή ο οδηγός θεώρησε πως το ABS θα λύσει εντελώς μόνο του το πρόβλημα, δίχως κατάλληλο χειρισμό από εκείνον.

Μια ακόμη απόδειξη πως η άγνοια είναι η πιο σημαντική αιτία των ατυχημάτων, από τη στιγμή μάλιστα που έχει αποδειχθεί ότι η πλειοψηφία τους, οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα.

 

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αυστραλία: Δράση για την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση
Η αυστραλιανή Transport Accident Commission (TAC) δημιούργησε τη δράση "Pause Stop", για ευαισθητοποίηση σχετικά με την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών τοποθετείται...
... σχετικά με την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Ψηφιακή ανανέωση άδειας οδήγησης
Όπως έγινε επισήμως γνωστό, η ανανέωση της άδειας οδήγησης καθώς και η απόκτηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας, θα μπορούν να πραγματοποιηθούν από το gov.gr. ...(περισσότερα)
Παγκόσμια πρώτη: Δυνατότητα αυτόνομου παρκαρίσματος στο μουσείο της Mercedes-Benz
Σε μια στιγμή-ορόσημο για την πορεία της αυτόνομης αυτοκίνησης, εγκρίθηκε στη Γερμανία το Automated Valet Parking, που επιτρέπει για πρώτη φορά το αυτόνομο παρκάρισμα οχήματος, χωρίς την παρουσία οδηγ...(περισσότερα)
Η κίνηση στη ΛΕΑ θα φέρει μεγαλύτερες ποινές
Αυτό τουλάχιστον ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, με αφορμή τις επικείμενες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Φρανκφούρτη: Όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα εντός πόλης
Τους τελευταίους μήνες, η Φρανκφούρτη της Γερμανίας έχει αποκτήσει σε ορισμένα σημεία εντός πόλης, όρια ταχύτητας που περιορίζονται στα 20 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Λονδίνο: Η μείωση των ορίων ταχύτητας έφερε μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Η καθιέρωση ορίων ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα σε κεντρικές οδούς του Λονδίνου, έχει επιφέρει σημαντική μείωση των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα στην πρωτεύουσα της Αγγλίας. ...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)

S5 Box