SAFETY FIRST

Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον μεγαλύτερο οργανισμό που δραστηριοποιείται στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, IAM RoadSmart.

Για να προχωρήσει αυτή η διαδικασία, ο IAM RoadSmart συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο του Warwick και συγκεκριμένα, με τον καθηγητή Carol Hawley, έχοντας σχετική χρηματοδότηση από το τμήμα Μεταφορών της χώρας.Από την έρευνα όπου συμμετείχαν

περισσότερα των 3.000 ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών από όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, προκύπτει το συμπέρασμα πως οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί, θεωρούν πολύ σημαντικά τα αυτοκίνητά τους, καθώς αυτά τους βοηθούν να διατηρούν την ανεξαρτησία τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν 12.151.845 οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών.

Οι οδηγοί ηλικίας 60-69 ετών υπολογίζουν πως θα βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για 15 χρόνια ακόμη, ενώ όσοι έχουν ξεπεράσει τα 70 έτη, θα συνεχίσουν να οδηγούν κατά μέσο όρο, για 9 χρόνια ακόμη.

Πάντα με βάση τα δεδομένα της έρευνας, η ηλικία που θα σταματήσουν οι οδηγοί κάτω των 70 ετών, είναι τα 79,4 χρόνια, ενώ για οδηγούς άνω των 70 ετών, φτάνει στα 85,4 χρόνια.

Κατά μέσο όρο λοιπόν, οι οδηγοί που ερωτήθηκαν, αναμένεται να συνεχίσουν να οδηγούν μέχρι την ηλικία των 82 ετών.

Ανάλυση οδηγών που διαθέτουν άδεια οδήγησης στο Ηνωμένο Βασίλειο ανά ηλικία:

Σύνολο: 12.151.845 (6.734.311 άντρες και 5.417.534 γυναίκες)

Ηλικία:

60-69 ετών: 6.721.167 (3.668.171 άντρες, 3.052.996 γυναίκες)

70-79 ετών: 3.947.960 (2.181.699 άντρες, 1.766.261 γυναίκες)

80-89 ετών: 1.359.117 (803.487 άντρες, 555.630 γυναίκες)

90-99 ετών: 123.192 (80.671 άντρες, 42.521 γυναίκες)

100-108 ετών: 409 (283 άντρες, 126 γυναίκες)

Ακόμη, στατιστικά δεδομένα της έρευνας αποκαλύπτουν, πως το 80% των οδηγών ηλικίας άνω των 70 ετών (4.344.542 άτομα) δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους.

Ενδιαφέροντα στατιστικά της έρευνας

79% των οδηγών της έρευνας αισθάνονται πως είναι άριστοι οδηγοί και για το ζήτημα του διπλώματος, μόνο ένας γιατρός ή ένας οπτικός θα μπορούσε να τους μεταπείσει.

79% των οδηγών που ερωτήθηκαν, ανέφεραν πως η οδήγηση είναι πολύ σημαντική για εκείνους.97% των οδηγών που χαρακτηρίζονται στη δημοσίευση ως "ώριμοι", δήλωσαν πως θα συνεχίσουν να οδηγούν στο προσεχές μέλλον, ορίζοντας ως σημαντικότερους λόγους για κάτι τέτοιο, την άνεση και την ανεξαρτησία τους.

Οι περισσότεροι από τους οδηγούς που ερωτήθηκαν, παραδέχθηκαν πως θα σκέφτονταν να σταματήσουν την οδήγηση, αν τους το εφιστούσε κάποιος ειδικός.

Μόνο 164 οδηγοί είπαν πως είχαν εμπλακεί σε ατύχημα τα τελευταία τρία χρόνια, με την πλειοψηφία αυτών να είναι άντρες.Πάνω από

40% των οδηγών, απάντησε πως δεν αποφεύγει την οδήγηση υπό δύσκολες συνθήκες όπως νύχτα, κακοκαιρία, οδήγηση μεγάλων αποστάσεων ή σε ώρα αιχμής.

Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς παραδέχθηκαν πως δεν αποφεύγουν την οδήγηση σε δρόμους που δεν τους είναι γνωστοί, έχουν αυξημένη κίνηση ή σε εθνικές οδούς.

Οδηγοί ηλικίας άνω των 70 ετών, είναι σαφώς πιο πιθανό να αποφύγουν την οδήγηση με   κακοκαιρία, κατά τη διάρκεια της νύχτας ή για μεγάλες αποστάσεις, από τους νεότερούς τους (κάτω των 70).

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

 

 

 

Περισσότερα Safety First

Ελαστικά και Οδική Ασφάλεια
Η διατήρηση των ελαστικών του οχήματός μας σε καλή κατάσταση, παίζει σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της ασφάλειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. ...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Φέρνει αποτελέσματα το νέο τεστ του Euro NCAP
Η τελευταία δοκιμασία που έχει εισάγει το Euro NCAP φαίνεται πως φέρνει αποτελέσματα, αφού σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, τρία νέα μοντέλα Ευρωπαίων κατασκευαστών έλαβαν 5 αστέρια, διαθέτοντας ...(περισσότερα)
Κάλεσμα για υποχρεωτικά alcohol interlocks
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας για την Ευρωπαϊκή Ένωση, περισσότεροι από 5000 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν ως αιτία την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Τι ισχύει για εξετάσεις οδήγησης και ΚΤΕΟ έως 30 Νοεμβρίου
Λόγω των μέτρων για την πανδημία, μέχρι το τέλος του μήνα έχει ανασταλεί η διαδικασία εξετάσεων για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, όχι όμως για απόκτηση επαγγελματικών αδειών ή Πιστοποιητικού Επαγγελματ...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Η επιστήμη πίσω από τον Graham
Μετά την πρώτη παρουσίαση του Graham, η TAC έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με το εγχείρημα σε επιστημονικό επίπεδο. ...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Μείωση ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές
Η Ουαλία γίνεται η πρώτη χώρα της Ευρώπης που ψηφίζει την μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, στα 20 μίλια (30 χλμ./ώρα). ...(περισσότερα)

S5 Box