SAFETY FIRST

Πρόσφατη έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε πως οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών, δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους πριν συμπληρώσουν 82 χρόνια ζωής.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον μεγαλύτερο οργανισμό που δραστηριοποιείται στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας στο Ηνωμένο Βασίλειο, IAM RoadSmart.

Για να προχωρήσει αυτή η διαδικασία, ο IAM RoadSmart συνεργάστηκε με το Πανεπιστήμιο του Warwick και συγκεκριμένα, με τον καθηγητή Carol Hawley, έχοντας σχετική χρηματοδότηση από το τμήμα Μεταφορών της χώρας.Από την έρευνα όπου συμμετείχαν

περισσότερα των 3.000 ατόμων ηλικίας άνω των 60 ετών από όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, προκύπτει το συμπέρασμα πως οι μεγαλύτερης ηλικίας οδηγοί, θεωρούν πολύ σημαντικά τα αυτοκίνητά τους, καθώς αυτά τους βοηθούν να διατηρούν την ανεξαρτησία τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν 12.151.845 οδηγοί ηλικίας άνω των 60 ετών.

Οι οδηγοί ηλικίας 60-69 ετών υπολογίζουν πως θα βρίσκονται πίσω από το τιμόνι για 15 χρόνια ακόμη, ενώ όσοι έχουν ξεπεράσει τα 70 έτη, θα συνεχίσουν να οδηγούν κατά μέσο όρο, για 9 χρόνια ακόμη.

Πάντα με βάση τα δεδομένα της έρευνας, η ηλικία που θα σταματήσουν οι οδηγοί κάτω των 70 ετών, είναι τα 79,4 χρόνια, ενώ για οδηγούς άνω των 70 ετών, φτάνει στα 85,4 χρόνια.

Κατά μέσο όρο λοιπόν, οι οδηγοί που ερωτήθηκαν, αναμένεται να συνεχίσουν να οδηγούν μέχρι την ηλικία των 82 ετών.

Ανάλυση οδηγών που διαθέτουν άδεια οδήγησης στο Ηνωμένο Βασίλειο ανά ηλικία:

Σύνολο: 12.151.845 (6.734.311 άντρες και 5.417.534 γυναίκες)

Ηλικία:

60-69 ετών: 6.721.167 (3.668.171 άντρες, 3.052.996 γυναίκες)

70-79 ετών: 3.947.960 (2.181.699 άντρες, 1.766.261 γυναίκες)

80-89 ετών: 1.359.117 (803.487 άντρες, 555.630 γυναίκες)

90-99 ετών: 123.192 (80.671 άντρες, 42.521 γυναίκες)

100-108 ετών: 409 (283 άντρες, 126 γυναίκες)

Ακόμη, στατιστικά δεδομένα της έρευνας αποκαλύπτουν, πως το 80% των οδηγών ηλικίας άνω των 70 ετών (4.344.542 άτομα) δε σκοπεύουν να παραδώσουν την άδεια οδήγησής τους.

Ενδιαφέροντα στατιστικά της έρευνας

79% των οδηγών της έρευνας αισθάνονται πως είναι άριστοι οδηγοί και για το ζήτημα του διπλώματος, μόνο ένας γιατρός ή ένας οπτικός θα μπορούσε να τους μεταπείσει.

79% των οδηγών που ερωτήθηκαν, ανέφεραν πως η οδήγηση είναι πολύ σημαντική για εκείνους.97% των οδηγών που χαρακτηρίζονται στη δημοσίευση ως "ώριμοι", δήλωσαν πως θα συνεχίσουν να οδηγούν στο προσεχές μέλλον, ορίζοντας ως σημαντικότερους λόγους για κάτι τέτοιο, την άνεση και την ανεξαρτησία τους.

Οι περισσότεροι από τους οδηγούς που ερωτήθηκαν, παραδέχθηκαν πως θα σκέφτονταν να σταματήσουν την οδήγηση, αν τους το εφιστούσε κάποιος ειδικός.

Μόνο 164 οδηγοί είπαν πως είχαν εμπλακεί σε ατύχημα τα τελευταία τρία χρόνια, με την πλειοψηφία αυτών να είναι άντρες.Πάνω από

40% των οδηγών, απάντησε πως δεν αποφεύγει την οδήγηση υπό δύσκολες συνθήκες όπως νύχτα, κακοκαιρία, οδήγηση μεγάλων αποστάσεων ή σε ώρα αιχμής.

Περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς παραδέχθηκαν πως δεν αποφεύγουν την οδήγηση σε δρόμους που δεν τους είναι γνωστοί, έχουν αυξημένη κίνηση ή σε εθνικές οδούς.

Οδηγοί ηλικίας άνω των 70 ετών, είναι σαφώς πιο πιθανό να αποφύγουν την οδήγηση με   κακοκαιρία, κατά τη διάρκεια της νύχτας ή για μεγάλες αποστάσεις, από τους νεότερούς τους (κάτω των 70).

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

 

 

 

 

Περισσότερα Safety First

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Πρόοδος στον έλεγχο παραβάσεων στο εξωτερικό
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά στις παραβάσεις που συντελούνται από χρήστες του δρόμου εκτός της χώρας καταγωγής τους, είχε θετικό αντίκτυπο. ...(περισσότερα)
Προσωρινή άδεια οδήγησης αυτοκινήτου από ηλικία 17 ετών
Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2023: Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών και οχήματα που εξαιρούνται
Η Τροχαία ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών οχημάτων μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3,5 τόνων από την Μεγάλη Πέμπτη 13 Απριλίου έως και την Τρίτη 18 Απριλίου. ...(περισσότερα)
Είδη και οχήματα των θανατηφόρων τροχαίων το 2019
Αναλύουμε τα θανατηφόρα τροχαία που σημειώθηκαν το 2019, με βάση το είδος του ατυχήματος, καθώς και τα οχήματα που εμπλέκονταν σε αυτό. ...(περισσότερα)
Αττική: Σωρεία παραβάσεων και 14 νεκροί τον Αύγουστο
Οι παραβάσεις και οι θάνατοι ή τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα, δεν έλειψαν ούτε κατά τη διάρκεια του Αυγούστου από την Αττική. ...(περισσότερα)
Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην υπηρεσία της ιατρικής;
Όπως φαίνεται, η σχέση του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την Ιατρική γίνεται ολοένα και πιο στενή χάρη στη δυνατότητα εφαρμογής της προηγμένης εφαρμοσμένης τεχνολογίας που έχει χρησιμοποιηθεί στον κάθε ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)

S5 Box