SAFETY FIRST

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου. 

 

Η φροντίδα και η χρήση σωστών πιέσεων στα ελαστικά, δεν επηρεάζουν μόνο την ασφάλειά μας στο δρόμο αλλά και την κατανάλωση. Μπορεί ελαστικά και κατανάλωση να μη φαίνεται πως έχουν άμεση σχέση, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια, η μείωση της εκπομπής ρύπων προς την ατμόσφαιρα, δεν εξαρτάται μόνο από την ταχύτητα και τον τρόπο που πατάμε το γκάζι, αλλά και από την κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, κυρίως αναφορικά με τις πιέσεις τους, ανά πάσα στιγμή.

Ας δούμε πώς και γιατί συμβαίνει αυτό, έχοντας τη βοήθεια της Michelin, με τη διεθνή της τεχνογνωσία στον τομέα. 

Όπως έχουν δείξει έρευνες, περίπου το 20% της κατανάλωσης ενός οχήματος οφείλεται στην αντίσταση κύλισης, δηλαδή στην αντίσταση που προκαλούν τα ελαστικά κατά την κίνηση στο δρόμο. 

Συγκεκριμένα, καθώς το πέλμα των ελαστικών έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα, κατά τη διάρκεια κάθε περιστροφής παραμορφώνεται.  Αυτή η παραμόρφωση οδηγεί σε υπερθέρμανση του ελαστικού, δηλαδή σε απώλεια ενέργειας υπό τη μορφή θερμότητας, και αυτή η διαδικασία συνιστά, κατά 90%, την αντίσταση του ελαστικού στην κύλιση. 

Iaveris.gr Michelin TyresConsumption04

Όσο αυξάνεται η αντίσταση στην κύλιση, τόσο αυξάνεται και η απαιτούμενη ισχύς για την κίνηση του αυτοκινήτου, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Εφόσον λοιπόν τα ελαστικά έχουν μικρότερη αντίσταση, τότε αυτόματα μειώνεται η κατανάλωση. 

Η Michelin δεν έχει μείνει αμέτοχη σε αυτή την προσπάθεια, εξελίσσοντας από την δεκαετία του '90 τα πράσινα ελαστικά και χρησιμοποιώντας τεχνολογικές λύσεις που προσφέρουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, πετυχαίνει εξοικονόμηση ενέργειας και κατά συνέπεια, μέγιστη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος. 

Οι επιδόσεις του ελαστικού όσον αφορά στην αντίσταση κατά την κύλιση, αποτυπώνονται στην ευρωπαϊκή ετικέτα που διαθέτει κάθε καινούριο ελαστικό, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει ώστε ο κάθε καταναλωτής να πάρει  την καλύτερη απόφαση για τις ανάγκες του.

Ακόμη, ιδιαίτερα χρήσιμο σε αυτή τη διαδικασία είναι το διάγραμμα στην ετικέτα που δείχνει τις επιδόσεις ενός ελαστικού στην κατανάλωση καυσίμων. Η ενεργειακή αποτελεσματικότητα βαθμολογείται από A (το πιο αποτελεσματικό) έως G (το λιγότερο αποτελεσματικό) και λόγω αυτής, μπορούν να εξοικονομηθούν μέχρι και €300 κατά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.  

Αυτό συμβαίνει καθώς για οδήγηση με 80 χιλιόμετρα/ώρα, ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας A, καταναλώνει κατά 7,5% λιγότερα καύσιμα από ένα αυτοκίνητο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας G. Σημειώνεται, πως τα αποτελέσματα μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου, ή τις κλιματολογικές συνθήκες αλλά οι διαφορές στις επιδόσεις είναι αποδεδειγμένες.

Περισσότερα Safety First

Περί ασφάλειας σε πίστες και δρόμους...
Η ιδιαίτερα δυσάρεστη είδηση του θανάτου του Nicky Hayden, έρχεται να πιστοποιήσει για ακόμη μια φορά πως η ασφάλεια που υπάρχει στο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό, είναι πολύ περισσότερη από εκείνη που έχουμ...(περισσότερα)
Νέα από την Ευρώπη σχετικά με την Οδική Ασφάλεια
Η νέα χρονιά φέρνει ελπίδες για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες θανάτων και σοβαρών τραυματισμών, ειδικά για τους νέους. ...(περισσότερα)
Ελαστικά και Οδική Ασφάλεια
Η διατήρηση των ελαστικών του οχήματός μας σε καλή κατάσταση, παίζει σημαντικό ρόλο στην βελτίωση της ασφάλειας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. ...(περισσότερα)
FIA Action for Road Safety
Μια από τις σημαντικότερες εκστρατείες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) τα τελευταία χρόνια, είναι το "FIA Action for Road Safety" που αφορά στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Ελβετία: Μείωση ορίων ταχύτητας, μείωση σοβαρών τροχαίων
Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%. ...(περισσότερα)
Τo επόμενo Δωρεάν Σεμινάριo Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης
Η Σχολή μας συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς - Διαβάστε πού και πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ομιλίες. ...(περισσότερα)
Δυτική Μακεδονία: Μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα τον Ιούνιο
Η στατιστική καταγραφή στην Δυτική Μακεδονία επιφύλαξε ευχάριστα νέα, αφού κατά την διάρκεια του Ιουνίου 2024 δεν σημειώθηκε κανένας θάνατος από τροχαία ατυχήματα στην περιοχή. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Οι κατασκευαστές θα ευθύνονται για τροχαία ατυχήματα με αυτόνομα οχήματα
Νομοσχέδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, προβλέπει πως η ευθύνη για τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόνομα οχήματα δε θα ανήκει στους ιδιοκτήτες, αλλά στους κατασκευαστές. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)

S5 Box