SAFETY FIRST

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη μεγάλη σημασία που έχουν τα ελαστικά, τόσο για την ασφάλεια κατά τη μετακίνηση, όσο και για την κατανάλωση του αυτοκινήτου. 

 

Η φροντίδα και η χρήση σωστών πιέσεων στα ελαστικά, δεν επηρεάζουν μόνο την ασφάλειά μας στο δρόμο αλλά και την κατανάλωση. Μπορεί ελαστικά και κατανάλωση να μη φαίνεται πως έχουν άμεση σχέση, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η μείωση της κατανάλωσης και κατά συνέπεια, η μείωση της εκπομπής ρύπων προς την ατμόσφαιρα, δεν εξαρτάται μόνο από την ταχύτητα και τον τρόπο που πατάμε το γκάζι, αλλά και από την κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, κυρίως αναφορικά με τις πιέσεις τους, ανά πάσα στιγμή.

Ας δούμε πώς και γιατί συμβαίνει αυτό, έχοντας τη βοήθεια της Michelin, με τη διεθνή της τεχνογνωσία στον τομέα. 

Όπως έχουν δείξει έρευνες, περίπου το 20% της κατανάλωσης ενός οχήματος οφείλεται στην αντίσταση κύλισης, δηλαδή στην αντίσταση που προκαλούν τα ελαστικά κατά την κίνηση στο δρόμο. 

Συγκεκριμένα, καθώς το πέλμα των ελαστικών έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα, κατά τη διάρκεια κάθε περιστροφής παραμορφώνεται.  Αυτή η παραμόρφωση οδηγεί σε υπερθέρμανση του ελαστικού, δηλαδή σε απώλεια ενέργειας υπό τη μορφή θερμότητας, και αυτή η διαδικασία συνιστά, κατά 90%, την αντίσταση του ελαστικού στην κύλιση. 

Iaveris.gr Michelin TyresConsumption04

Όσο αυξάνεται η αντίσταση στην κύλιση, τόσο αυξάνεται και η απαιτούμενη ισχύς για την κίνηση του αυτοκινήτου, γεγονός που απαιτεί μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου. Εφόσον λοιπόν τα ελαστικά έχουν μικρότερη αντίσταση, τότε αυτόματα μειώνεται η κατανάλωση. 

Η Michelin δεν έχει μείνει αμέτοχη σε αυτή την προσπάθεια, εξελίσσοντας από την δεκαετία του '90 τα πράσινα ελαστικά και χρησιμοποιώντας τεχνολογικές λύσεις που προσφέρουν χαμηλή αντίσταση στην κύλιση, πετυχαίνει εξοικονόμηση ενέργειας και κατά συνέπεια, μέγιστη δυνατή προστασία του περιβάλλοντος. 

Οι επιδόσεις του ελαστικού όσον αφορά στην αντίσταση κατά την κύλιση, αποτυπώνονται στην ευρωπαϊκή ετικέτα που διαθέτει κάθε καινούριο ελαστικό, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει ώστε ο κάθε καταναλωτής να πάρει  την καλύτερη απόφαση για τις ανάγκες του.

Ακόμη, ιδιαίτερα χρήσιμο σε αυτή τη διαδικασία είναι το διάγραμμα στην ετικέτα που δείχνει τις επιδόσεις ενός ελαστικού στην κατανάλωση καυσίμων. Η ενεργειακή αποτελεσματικότητα βαθμολογείται από A (το πιο αποτελεσματικό) έως G (το λιγότερο αποτελεσματικό) και λόγω αυτής, μπορούν να εξοικονομηθούν μέχρι και €300 κατά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.  

Αυτό συμβαίνει καθώς για οδήγηση με 80 χιλιόμετρα/ώρα, ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας A, καταναλώνει κατά 7,5% λιγότερα καύσιμα από ένα αυτοκίνητο με τέσσερα ελαστικά βαθμολογίας G. Σημειώνεται, πως τα αποτελέσματα μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου, ή τις κλιματολογικές συνθήκες αλλά οι διαφορές στις επιδόσεις είναι αποδεδειγμένες.

Περισσότερα Safety First

Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)
Praise Awards 2016
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών (European Transport Safety Council - ETSC) έχει δημιουργήσει τα "Praise Awards", βραβεία που απονέμονται κάθε χρόνο σε εταιρείες που έχουν πάρει μέτρα για τη β...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Μεγάλη χορηγική συμφωνία μεταξύ Heineken και Formula 1
H FOM (Formula One Management) σε πολυετή χορηγική συμφωνία με τη γνωστή ζυθοποιία Heineken, η οποία θα είναι από τον αγώνα της Μόντσα, που θα μετονομαστεί σε Formula 1 Gran Premio Heineken D' Italia ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Αύξηση της κίνησης κατά 37,5% στην Αττική σε σύγκριση με το πρώτο lockdown
Με βάση τα στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 37,5%, ενώ είναι μειωμένη συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ έχει μειωθεί κατά 15,4% σε σχ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)
Η αύξηση στις τιμές καυσίμων οδηγεί σε πιο οικολογικές μορφές μετακίνησης
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία καταδεικνύει πως η νέα αύξηση στην τιμή των καυσίμων, έχει φέρει στο προσκήνιο πιο "πράσινους" τρόπους μετακίνησης. ...(περισσότερα)
Δυτική Αττική: Προκήρυξη έργων για την Οδική Ασφάλεια
Ο ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός που έχει ως αντικείμενο τη βελτίωση των οδικών υποδομών, προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια Αττικής. ...(περισσότερα)

S5 Box