SAFETY FIRST

Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2022.

Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης δίνουν έμφαση στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου, κάνοντας συντονισμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Υπολογίζεται πως χάρη σε αυτές τις ενέργειες, τα τελευταία χρόνια έχουν αποτραπεί 50.000 θάνατοι ετησίως.

Οι στατιστικές δείχνουν ότι 25.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο της ζωή τους από τροχαία στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, το 90% των ατυχημάτων που προκαλούν θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς, προέρχεται από ανθρώπινο λάθος. Με βάση αυτό, οι κατασκευαστές αλλά και οι νομοθετικές αρχές έχουν στραφεί στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων. Καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα δε θα οδηγούνται από ανθρώπους αλλά από υπολογιστές, θεωρείται πως θα συνεισφέρουν στο μηδενισμό των θανάτων από τροχαία στο απώτερο μέλλον.

Πρόσφατα, ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως η Ευρωβουλή και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, συμφώνησαν στην αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρχής γενομένης από το 2022, αρκετά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που υπάρχουν ήδη προαιρετικά, θα γίνουν υποχρεωτικά για την αγορά της Ευρώπης.

Τα συστήματα αυτά που θα γίνουν υποχρεωτικά από το 2022 και θα τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα, φορτηγάκια, φορτηγά ή λεωφορεία είναι (ανά όχημα):

  • Aυτοκίνητα, φορτηγάκια, φορτηγά και λεωφορεία: Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, συστήματα υποβοήθησης για κίνηση με όπισθεν (κάμερα και αισθητήρες), μαύρο κουτί για καταγραφή ατυχήματος και έξυπνο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας

  • Aυτοκίνητα και φορτηγάκια: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας

  • Λεωφορεία και φορτηγά: Συστήματα για τη βελτίωση της ορατότητας με στόχο την εκμηδένιση των νεκρών γωνιών ορατότητας, καθώς και την αναγνώριση ευάλωτων χρηστών του δρόμου, ιδιαίτερα όταν ένα μεγάλο βρίσκεται σε διαδικασία στροφής.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζει πως τα συγκεκριμένα μέτρα θα βοηθήσουν ώστε έως το 2038 να σωθούν 25.000 ζωές και να αποφευχθούν 140.000 σοβαροί τραυματισμοί. Αυτό είναι μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ονομάζεται “Vision Zero” και προβλέπει μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία, έως το 2050.

Συστήματα που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022

Στατιστικές

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αυξάνονται οι πόλεις με όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα
Στο πλαίσιο βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας, αλλά και της μείωσης εκπομπής ρύπων, αρκετές πόλεις στην Ευρώπη υιοθετούν ως ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Ιανουάριος: 15 νεκροί σε 381 τροχαία ατυχήματα στην Αττική
Ακόμη μια χρονιά ξεκινάει άσχημα όσον αφορά στα τροχαία ατυχήματα, καθώς τον Ιανουάριο έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Αττικής 15 άνθρωποι, ακόμη 10 τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ καταγράφηκαν και 13...(περισσότερα)
Αισθητήρες παρκαρίσματος: Το πιο δημοφιλές
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι νέοι οδηγοί θεωρούν πιο σημαντικό προαιρετικό αξεσουάρ για το αυτοκίνητο, τους αισθητήρες παρκαρίσματος. ...(περισσότερα)
Χάρη στη ζώνη απέφυγε τα χειρότερα ο Sergio Aguero
Το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα ενός εκ των κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, Sergio Aguero, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μεγάλη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας εντός του αυτοκινήτου. ...(περισσότερα)
ΗΠΑ: Αύξηση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα
Τα στατιστικά δεδομένα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνουν πως το 2020 σημειώθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων από τροχαία ατυχήματα των τελευταίων ετών, με αρνητικά ρεκόρ σε θανάτους πεζών, μοτοσικλετ...(περισσότερα)
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)
Πρόκειται για τον πιο γνωστό και αναγνωρισμένο οργανισμό διενέργειας crash test, από τον οποίο εξάγονται αποτελέσματα για εταιρείες και αυτοκίνητα στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Χιλιάδες κλήσεις για στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ
Η ελλιπέστατη οδηγική, αλλά και συνολική, παιδεία μας αποκαλύπτεται για ακόμη μια φορά, από τη στατιστική των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν σε αστικές περιοχές, για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου 2019...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Χριστούγεννα: Σημαντικό ποσοστό Βρετανών θα οδηγήσει υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποκαλύπτει ότι το ποσοστό Βρετανών οδηγών που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι υπό επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μόνο αμελητέο δεν π...(περισσότερα)

S5 Box