SAFETY FIRST

Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού από το 2022.

Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης δίνουν έμφαση στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου, κάνοντας συντονισμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση. Υπολογίζεται πως χάρη σε αυτές τις ενέργειες, τα τελευταία χρόνια έχουν αποτραπεί 50.000 θάνατοι ετησίως.

Οι στατιστικές δείχνουν ότι 25.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο της ζωή τους από τροχαία στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, το 90% των ατυχημάτων που προκαλούν θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς, προέρχεται από ανθρώπινο λάθος. Με βάση αυτό, οι κατασκευαστές αλλά και οι νομοθετικές αρχές έχουν στραφεί στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων. Καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα δε θα οδηγούνται από ανθρώπους αλλά από υπολογιστές, θεωρείται πως θα συνεισφέρουν στο μηδενισμό των θανάτων από τροχαία στο απώτερο μέλλον.

Πρόσφατα, ανακοινώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πως η Ευρωβουλή και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, συμφώνησαν στην αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρχής γενομένης από το 2022, αρκετά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που υπάρχουν ήδη προαιρετικά, θα γίνουν υποχρεωτικά για την αγορά της Ευρώπης.

Τα συστήματα αυτά που θα γίνουν υποχρεωτικά από το 2022 και θα τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα, φορτηγάκια, φορτηγά ή λεωφορεία είναι (ανά όχημα):

  • Aυτοκίνητα, φορτηγάκια, φορτηγά και λεωφορεία: Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, συστήματα υποβοήθησης για κίνηση με όπισθεν (κάμερα και αισθητήρες), μαύρο κουτί για καταγραφή ατυχήματος και έξυπνο σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας

  • Aυτοκίνητα και φορτηγάκια: Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας

  • Λεωφορεία και φορτηγά: Συστήματα για τη βελτίωση της ορατότητας με στόχο την εκμηδένιση των νεκρών γωνιών ορατότητας, καθώς και την αναγνώριση ευάλωτων χρηστών του δρόμου, ιδιαίτερα όταν ένα μεγάλο βρίσκεται σε διαδικασία στροφής.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζει πως τα συγκεκριμένα μέτρα θα βοηθήσουν ώστε έως το 2038 να σωθούν 25.000 ζωές και να αποφευχθούν 140.000 σοβαροί τραυματισμοί. Αυτό είναι μέρος του μακροπρόθεσμου σχεδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ονομάζεται “Vision Zero” και προβλέπει μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία, έως το 2050.

Συστήματα που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022

Στατιστικές

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Υδρολίσθηση: Τι είναι και πώς την αντιμετωπίζουμε
Μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση. Γνωρίζετε τι είναι και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνετε; ...(περισσότερα)
Το Νότιο Αιγαίο στις περιοχές της Ευρώπης με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία
Σύμφωνα με στατιστικά ευρήματα της Eurostat για το 2016, το Νότιο Αιγαίο βρίσκεται στις 5 πιο επικίνδυνες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στην πιθανότητα θανάτου από τροχαίο ατύχημα. ...(περισσότερα)
Αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων κατά τον Απρίλιο
Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε α...(περισσότερα)
Πρωταθλητές στις κακές συνήθειες οι Έλληνες οδηγοί
Τα αποτελέσματα του 12ου Βαρόμετρου του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, πιστοποιούν πως οι Έλληνες διατηρούν πολλές από τις κακές τους συνήθειες πίσω από το τιμόνι. ...(περισσότερα)
Πώς σχετίζεται η τηλεργασία με τα τροχαία ατυχήματα;
Μπορεί εκ πρώτης όψεως να μη φαντάζουν σχετικές μεταξύ τους, όμως έρευνα στο Βέλγιο καταδεικνύει πως η αύξηση της τηλεργασίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. ...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Κανένας πεζός ή ποδηλάτης νεκρός το 2019 στο Ελσίνκι
Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας επιβεβαίωσε πως κατά τη διάρκεια του 2019, δεν υπήρξε κανένας θανάσιμος τραυματισμός για πεζό ή ποδηλάτη εντός των ορίων της. ...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Δείτε στο video τι συμβαίνει όταν δε φοράμε ζώνη ασφαλείας
Έχουμε πει πολλές φορές ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε ζώνη ασφαλείας, είτε καθόμαστε στα εμπρός είτε στα πίσω καθίσματα. ...(περισσότερα)

S5 Box