SAFETY FIRST

Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.

Αυτό προκύπτει ως αποτέλεσμα της έκδοσης 2019 του Ευρωβαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Vinci Autoroutes. Στην έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ipsos, συγκέντρωσε απαντήσεις από 12.418 πολίτες, οι οποίοι προέρχονταν από 11 διαφορετικές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβακία, Σουηδία).

Μια παράμετρος που αυξάνει ολοένα και περισσότερο τον κίνδυνο ατυχήματος, είναι η χρήση συσκευών κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Συγκεκριμένα:
- 25% των Ευρωπαίων οδηγών στέλνει ή διαβάζει μηνύματα ή emails στο κινητό ενώ οδηγεί, παρόλο που το 97% θεωρούν επικίνδυνη αυτή την ενέργεια. Στην Ελλάδα, αυτή η κίνηση θεωρείται επικίνδυνη από το 98% των ερωτηθέντων, ωστόσο πραγματοποιείται από το 31%.

- Σχεδόν 50% των Ευρωπαίων και το 60% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο μέσω Bluetooth ενώ οδηγεί, παρά το γεγονός ότι αυτή η ενέργεια επηρεάζει την προσοχή στο δρόμο.

- 33% των οδηγών στην Ευρώπη μιλάει μέσω ασύρματων ή ενσύρματων ακουστικών, ποσοστό που στη χώρα μας φτάνει στο 54%.

- 27% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί hands free (που έχει απαγορευτεί και στις 11 χώρες της Έρευνας), ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό οδηγών που μιλάει με hands free είναι 51%.

- 43% των Ευρωπαίων οδηγών ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί, με τους Έλληνες να βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο, καθώς κάνουν τη συγκεκριμένη ενέργεια σε ποσοστό 44%.

- Πάνω από 1 στους 10 Ευρωπαίους παραδέχονται ότι παραλίγο να έχουν, ή είχαν ατύχημα, λόγω απόσπασης προσοχής εξαιτίας του κινητού τηλεφώνου, ποσοστό που στην Ελλάδα διπλασιάζεται (1 στους 5 οδηγούς).

- Tο 55% των οδηγών στην Ευρώπη έχει παραδεχθεί ότι παρατήρησε απόσπαση προσοχής λόγω κούρασης, ποσοστό που στην Ελλάδα είναι 51%.

H δυσάρεστη πρωτιά που κατέχουν οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με έρευνα του ίδιου ιδρύματος

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Παρίσι: Η πιο φιλική πόλη για την παιδική κινητικότητα
Έρευνα έδειξε πως το Παρίσι αποτελεί την πιο φιλική πόλη για τις μετακινήσεις των παιδιών είτε περπατώντας, είτε με ποδήλατο. ...(περισσότερα)
Video: Η τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών από την Ford
Η Ford δοκιμάζει μια τεχνολογία συνδεδεμένων φωτεινών σηματοδοτών, που μπορεί να διευκολύνει τη διέλευση ασθενοφόρων, πυροσβεστικών ή περιπολικών. ...(περισσότερα)
Αύξηση της παραβίασης ορίων ταχύτητας λόγω του κορωνοϊού
Η απαγόρευση κυκλοφορίας που ισχύει στις περισσότερες χώρες λόγω της πανδημίας του COVID-19, έχει επιφέρει αύξηση των παραβιάσεων στα όρια ταχύτητας, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Η.Π.Α. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν τον Ιούλιο
Περισσότερες από 60 χιλιάδες παραβάσεις σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου μήνα, με την πλειονότητα αυτών να συμβαίνει στην Αττική. ...(περισσότερα)
Δεν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα οι Βρετανοί
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί δεν αισθάνονται έτοιμοι να... παραδώσουν το τιμόνι σε ένα αυτόνομο όχημα. ...(περισσότερα)
Έως και 40% των θανάτων στους δρόμους σχετίζονται με τη δουλειά
 Σύμφωνα με νέα στοιχεία αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 25.671 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το 2016. ...(περισσότερα)
Δυνατότητα οδήγησης δικύκλου με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για την Βιώσιμη Μικροκινητικότητα, προβλέπει μεταξύ άλλων πως κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, θα έχουν τη δυνατότητα οδήγησης και δικύκλων έως 125 κ.εκ. ...(περισσότερα)
Κύρια αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών τα τροχαία ατυχήματα
Απογοητευτικά είναι τα δεδομένα που προκύπτουν από το νέα, ετήσια αναφορά του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), σύμφωνα με την οποία οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη συνεχίζουν να αυξάν...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)
Ουαλία: Θετική εξέλιξη με την μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλης στα 20 μίλια/ώρα
Τα πρώτα στατιστικά δεδομένα για την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 20 μίλια/ώρα (30 χλμ./ώρα), δείχνουν πως η μέση ταχύτητα εντός αστικών περιοχών έχει μειωθεί, στοιχείο θετικό για την βελτίωση της Ο...(περισσότερα)

S5 Box