SAFETY FIRST

Αν και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την Οδική Ασφάλεια φαινομενικά αυξάνεται, η απόσπαση προσοχής, συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.

Αυτό προκύπτει ως αποτέλεσμα της έκδοσης 2019 του Ευρωβαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Vinci Autoroutes. Στην έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ipsos, συγκέντρωσε απαντήσεις από 12.418 πολίτες, οι οποίοι προέρχονταν από 11 διαφορετικές χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβακία, Σουηδία).

Μια παράμετρος που αυξάνει ολοένα και περισσότερο τον κίνδυνο ατυχήματος, είναι η χρήση συσκευών κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Συγκεκριμένα:
- 25% των Ευρωπαίων οδηγών στέλνει ή διαβάζει μηνύματα ή emails στο κινητό ενώ οδηγεί, παρόλο που το 97% θεωρούν επικίνδυνη αυτή την ενέργεια. Στην Ελλάδα, αυτή η κίνηση θεωρείται επικίνδυνη από το 98% των ερωτηθέντων, ωστόσο πραγματοποιείται από το 31%.

- Σχεδόν 50% των Ευρωπαίων και το 60% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο μέσω Bluetooth ενώ οδηγεί, παρά το γεγονός ότι αυτή η ενέργεια επηρεάζει την προσοχή στο δρόμο.

- 33% των οδηγών στην Ευρώπη μιλάει μέσω ασύρματων ή ενσύρματων ακουστικών, ποσοστό που στη χώρα μας φτάνει στο 54%.

- 27% των Ευρωπαίων οδηγών χρησιμοποιεί hands free (που έχει απαγορευτεί και στις 11 χώρες της Έρευνας), ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό οδηγών που μιλάει με hands free είναι 51%.

- 43% των Ευρωπαίων οδηγών ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί, με τους Έλληνες να βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο, καθώς κάνουν τη συγκεκριμένη ενέργεια σε ποσοστό 44%.

- Πάνω από 1 στους 10 Ευρωπαίους παραδέχονται ότι παραλίγο να έχουν, ή είχαν ατύχημα, λόγω απόσπασης προσοχής εξαιτίας του κινητού τηλεφώνου, ποσοστό που στην Ελλάδα διπλασιάζεται (1 στους 5 οδηγούς).

- Tο 55% των οδηγών στην Ευρώπη έχει παραδεχθεί ότι παρατήρησε απόσπαση προσοχής λόγω κούρασης, ποσοστό που στην Ελλάδα είναι 51%.

H δυσάρεστη πρωτιά που κατέχουν οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με έρευνα του ίδιου ιδρύματος

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα συστήματα C-ITS
Η ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρουσίασε το πόρισμά της σχετικά με την πλατφόρμα C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems), το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά από συστάσεις με...(περισσότερα)
Οι δρόμοι και οι ώρες που έγιναν θανατηφόρα τροχαία το 2018
Όπως έχουμε αναφέρει με σειρά άρθρων, η Ελληνική Αστυνομία έχει ανακοινώσει τα στατιστικά της Τροχαίας, αναφορικά με τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους το 2018. ...(περισσότερα)
Αυτοκίνητα που επικοινωνούν μεταξύ τους;
Μπορεί ο τίτλος να περιγράφει ένα σενάριο που φαντάζει μακρινό, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική... ...(περισσότερα)
Τα στατιστικά των τροχαίων στην Ελλάδα
Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Οι τελευταίες τροχαίες παραβάσεις του 2022
Κατά την τελευταία εβδομάδα της χρονιάς που ολοκληρώθηκε σημειώθηκαν 17.753 τροχαίες παραβάσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε σε παράνομη στάθμευση και κίνηση με υπερβολική ταχύτητα. ...(περισσότερα)
Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Τρισδιάστατη διάβαση πεζών και στην Ελλάδα
Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής. ...(περισσότερα)
Κάλεσμα για υποχρεωτικά alcohol interlocks
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα νέας έρευνας για την Ευρωπαϊκή Ένωση, περισσότεροι από 5000 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν ως αιτία την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)

S5 Box