Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά τη συνεδρίαση των 28 Κρατών-Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Βαλέττα της Μάλτας, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν το 2016 κατά 2% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Οι στατιστικές που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δείχνουν μια πτώση 2% στους θανάτους σε όλη την Ευρώπη, καθώς το 2016 έχασαν τη ζωή τους στους Ευρωπαϊκούς δρόμους 25.500 άνθρωποι, που είναι 600 λιγότεροι σε σύγκριση με το 2015 και 6000 λιγότεροι σε σύγκριση με το 2010. Επιπλέον, η Επιτροπή υπολογίζει πως ακόμη 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά. Μετά από 2 χρόνια στασιμότητας, το 2016 αποτελεί σημείο καμπής σε θετικά αποτελέσματα, ενώ επισημαίνεται πως από το 2010 μέχρι και σήμερα, οι απώλειες στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν μειωθεί συνολικά κατά 19%. Παρόλα αυτά, αν η μείωση δεν επιταχυνθεί περαιτέρω, ο στόχος της μείωσης των θανάτων στο μισό όταν ολοκληρωθεί η δεκαετία, δηλαδή το 2020, φαντάζει από δύσκολος έως ακατόρθωτος.
Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc δήλωσε: "Οι σημερινές στατιστικές δείχνουν μια βελτίωση και αποτελούν μια θετική βάση. Όμως αυτό που με ανησυχεί δεν είναι οι αριθμοί καθαυτοί, αλλά οι ζωές που χάνονται και οι οικογένειες που μένουν πίσω. Σήμερα θα χαθούν ακόμη 70 ζωές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και 490 άτομα θα τραυματιστούν σοβαρά. Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να αυξήσουν την προσπάθειά τους, ώστε να πετύχουμε τον αντικειμενικό μας στόχο που είναι ο υποδιπλασιασμός των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, με την ολοκλήρωση της δεκαετίας 2010-2020".
Οι αιτίες θανάτου ποικίλουν μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως παρόλο που οι διαφορές μειώνονται κάθε χρόνο, χοντρικά στις χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων υπάρχουν 3 φορές μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσει ένας πολίτης τη ζωή του από τροχαίο ατύχημα, σε σύγκριση με εκείνες που έχουν χαμηλότερους δείκτες. Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε για πρώτη φορά στοιχεία αναφορικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς, συγκεντρώνοντας στοιχεία από 16 Κράτη-Μέλη της Ε.Ε. που αποτελούν το 80% του πληθυσμού. Με βάση αυτά τα στοιχεία, 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά, ενώ μεγάλο ποσοστό αυτών ανήκει στις ευάλωτες ομάδες χρηστών των δρόμων, όπως οι δικυκλιστές ή οι πεζοί.
ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ
Παρακάτω, απεικονίζεται ο πίνακας των θανάτων ανά 1 εκατομμύριο κατοίκων, στις 28 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας έχει σημειωθεί σημαντική μείωση, με ποσοστό 36% στους θανάτους από τροχαία κατά το διάστημα 2010-2016, εντούτοις παραμένουμε στις ψηλότερες θέσεις αυτής της δυσάρεστης κατάστασης.
2010 |
2015 |
2016 |
2015 - 2016 |
2010 - 2016 |
|
Belgium |
77 |
65 |
56 |
-13% |
-24% |
Bulgaria |
105 |
98 |
99 |
0% |
-9% |
Czech Republic |
77 |
70 |
59 |
-16% |
-23% |
Denmark |
46 |
31 |
37 |
18% |
-18% |
Germany |
45 |
43 |
39 |
-7% |
-12% |
Estonia |
59 |
51 |
54 |
6% |
-10% |
Ireland |
47 |
36 |
40 |
13% |
-11% |
Greece |
112 |
73 |
75 |
2% |
-35% |
Spain |
53 |
36 |
37 |
2% |
-31% |
France |
64 |
54 |
54 |
0% |
-13% |
Croatia |
99 |
82 |
73 |
-12% |
-28% |
Italy |
70 |
56 |
54 |
-5% |
-21% |
Cyprus |
73 |
67 |
54 |
* |
-23% |
Latvia |
103 |
95 |
80 |
-16% |
-28% |
Lithuania |
95 |
83 |
65 |
-22% |
-37% |
Luxembourg |
64 |
64 |
52 |
* |
-6% |
Hungary |
74 |
65 |
62 |
-6% |
-18% |
Malta |
36 |
26 |
51 |
* |
69% |
Netherlands |
32 |
31 |
33 |
4% |
3% |
Austria |
66 |
56 |
49 |
-11% |
-23% |
Poland |
102 |
77 |
79 |
2% |
-23% |
Portugal |
80 |
57 |
54 |
-10% |
-40% |
Romania |
117 |
95 |
97 |
1% |
-19% |
Slovenia |
67 |
58 |
63 |
8% |
-6% |
Slovakia |
65 |
57 |
50 |
-12% |
-22% |
Finland |
51 |
49 |
45 |
-6% |
-8% |
Sweden |
28 |
27 |
27 |
2% |
-1% |
United Kingdom |
30 |
28 |
28 |
1% |
-4% |
EU |
63 |
51.5 |
50 |
-2% |
-19% |