SAFETY FIRST

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή.

Οι παραβάσεις θα χωρίζονται σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας, ενώ προστέθηκαν και δύο επιπλέον κατηγορίες παραβάσεων, εκείνες που γίνονται με υψηλή συχνότητα ή που καταδεικνύουν αντικοινωνική συμπεριφορά. Μάλιστα, στις δύο τελευταίες περιπτώσεις θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες. Επιπλέον, για παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας όπως χρήση κινητού χωρίς ακουστικά, μη χρήση ζώνης ασφάλειας στα αυτοκίνητα ή κράνους στις μοτοσικλέτες και μη ασφαλής μεταφορά των παιδιών, θα γίνεται αφαίρεση πινακίδων και διπλώματος για 60 ημέρες. Σε περίπτωση που ο οδηγός διαπράξει την ίδια παράβαση αναφορικά με χρήση κινητού ή μη ασφαλή μεταφορά παιδιού εντός 6 μηνών, θα καλείται να περάσει εκ νέου από εξετάσεις οδήγησης.

Τα περισσότερα πρόστιμα θα μειωθούν κατά 40%, εκτός και αν πρόκειται για πολύ σημαντικές παραβάσεις -όπως οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, παραβίαση κόκκινου ή Stop και παράνομη προσπέραση,- για τις οποίες τα πρόστιμα αναμένεται να αυξηθούν, ενώ εφόσον ο οδηγός διαπράξει 3 φορές μέσα σε 5 χρόνια κάποιο από τα παραπάνω, τότε θα τιμωρείται με δια βίου αφαίρεση διπλώματος οδήγησης. Σημειώνεται, πως θα καταργηθεί η δυνατότητα μείωσης του προστίμου κατά το ήμισυ, εφόσον αυτό πληρωθεί εντός 10 ημερών από τη στιγμή της κλήσης.

Ακόμη, εκτός από σοβαρές παραβάσεις όπως οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβίαση κόκκινου φαναριού ή επικίνδυνη και αντικανονική προσπέραση -που τα πρόστιμα θα είναι κοινά για όλους,- προβλέπεται διαφοροποίηση των προστίμων ανάλογα με το εισόδημα του εκάστοτε οδηγού. Συγκεκριμένα, για οδηγούς με εισόδημα έως 50.000 ευρώ τα πρόστιμα θα παραμείνουν σταθερά, ενώ διπλασιάζονται εφόσον ο οδηγός έχει εισόδημα έως 100.000 ευρώ και τριπλασιάζονται, αν ξεπερνά τα 100.000 ευρώ.

Τέλος, σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, όπου υπερβολικά αργή οδήγηση μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη για τα άλλα αυτοκίνητα, ορίστηκαν ως κατώτατο όριο ταχύτητας τα 70 χιλιόμετρα/ώρα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Αναστολή λειτουργίας ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ έως 31 Μαρτίου
Η έξαρση του κορονοϊού COVID-19 έχει οδηγήσει, στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων, στην αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τουλάχιστον έως το τέλος Μαρτίου. ...(περισσότερα)
Υπέρ του ελέγχου στοιχείων μέσω κάμερας οι περισσότεροι Βρετανοί οδηγοί
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών, είναι υπέρ του ελέγχου μέσω κάμερας στους δρόμους, στοιχείων όπως αν το αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο και έχει περάσει τον απαραίτητο τεχνικό έλεγχο ή αν έχουν πληρ...(περισσότερα)
Απλοποίηση ανανέωσης άδειας οδήγησης για οδηγούς με κινητικά προβλήματα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε εγκύκλιο, με βάση την οποία η ανανέωση αδειών οδήγησης ατόμων με κινητικά προβλήματα, θα γίνει με μεγαλύτερη ευκολία. ...(περισσότερα)
Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 2ο bebefest
Καθώς οι βάσεις για τη σωστή εκπαίδευση των ανθρώπων μπαίνουν σε πολύ μικρή ηλικία, η Σχολή μας συνεργάζεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με το Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικίας bebefest, που...(περισσότερα)
Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Τροχαία και παραβάσεις Μαρτίου στην Αττική
Ανακοινώθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής τα τροχαία ατυχήματα και οι παραβάσεις στην Αττική κατά τον περασμένο Μάρτιο, όπου δυστυχώς ξεχωρίζουν οι 15 νεκροί σε ισάριθμα θανατηφόρα τροχαία ...(περισσότερα)
Αύξηση 14,8% στις παραβάσεις μεταξύ 2019 και 2018
Όπως προκύπτει από τα στατιστικά δεδομένα της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια του 2019 βεβαιώθηκαν 63.579 παραβάσεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά. ...(περισσότερα)
Αττική: Σωρεία παραβάσεων και 14 νεκροί τον Αύγουστο
Οι παραβάσεις και οι θάνατοι ή τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα, δεν έλειψαν ούτε κατά τη διάρκεια του Αυγούστου από την Αττική. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: Αλλαγές στις δοκιμές πρόσκρουσης για το 2020
Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος. ...(περισσότερα)

S5 Box