SAFETY FIRST

Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα στοιχεία της έρευνας για τα "Οδικά Τροχαία Ατυχήματα", όσον αφορά στον Απρίλιο του τρέχοντος έτους.

Η έρευνα, παρουσιάζει μεταξύ άλλων και συγκριτικά στοιχεία σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020, όταν όμως τα τροχαία ήταν σαφώς μειωμένα, λόγω του εκτεταμένου lockdown και κατά συνέπεια, του περιορισμού μετακινήσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας λοιπόν, τα τροχαία (θανατηφόρα ή με τραυματισμό) που σημειώθηκαν στη χώρα μας κατά τον Απρίλιο του 2021, αυξήθηκαν ήταν κατά 140,7%.

Συγκεκριμένα, φέτος καταγράφηκαν 751 τροχαία ατυχήματα, ενώ τον Απρίλιο του 2020, ο αριθμός τους έφτασε στα 312.

Όσον αφορά στις απώλειες, που είναι και ο σημαντικότερος παράγοντας, φέτος είχαμε 35 νεκρούς και 36 σοβαρά τραυματίες, έναντι 23 νεκρών και 28 σοβαρά τραυματιών, πέρυσι.

Δηλαδή, υπήρξε αύξηση κατά 52,2% στους νεκρούς και κατά 28,6% αντίστοιχα, στους τραυματίες από τροχαία ατυχήματα.

Η μεγαλύτερη αύξηση, σε ποσοστό 146,9%, καταγράφηκε στους ελαφρούς τραυματισμούς, αφού φέτος σημειώθηκαν 790 τέτοιες περιπτώσεις, έναντι 320 για το ίδιο χρονικό διάστημα, το 2020.

Μπορεί σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020, που είχε την ιδιαιτερότητά του, η αύξηση των τροχαίων να είναι μεγάλη, όμως δε συμβαίνει το ίδιο και σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019.

Πιο συγκεκριμένα, η σύγκριση 2021 με 2019 έχει θετικό πρόσημο, αφού το 2019 είχαν σημειωθεί 856 τροχαία (751 το 2021), με 50 (έναντι 35 το 2021) νεκρούς, 44 βαριά τραυματίες (36 το 2019) και 995 ελαφρά τραυματίες (790 το 2021).

Επιστρέφοντας στα στατιστικά του Απριλίου 2021, τα περισσότερα τροχαία σημειώθηκαν -λογικά αν σκεφτούμε τον πληθυσμό- στην Αττική (59,8%), ενώ "ακολουθεί" η Κεντρική Μακεδονία με 18,5%.

Οι περισσότερες απώλειες ανθρώπινων ζωών καταγράφηκαν επίσης στην Αττική (34,3%), με Κεντρική Μακεδονία και Στερεά Ελλάδα, να έχουν από 14,3% σε αυτή τη θλιβερή στατιστική.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Μήνυμα οδικής ασφάλειας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς!
Η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει στην αρχή της και εκτός από ευχές για καλή πρόοδο, σε χώρες όπως ο Καναδάς οι ευχές για Καλή Σχολική Χρονιά σχετίζονται και με την Οδική Συμπεριφορά. ...(περισσότερα)
Ευρωβουλή: Όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να ορίσει ως ανώτατο όριο για κίνηση εντός πόλεων τα 30 χλμ./ώρα, ενώ επεξεργάζεται και αρκετά ακόμη μέτρα για βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Βρυξέλλες: Μείωση ορίου ταχύτητας - υποδιπλασιασμός θανάτων από τροχαία
Μετά από τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις Βρυξέλλες στα 30 χλμ./ώρα, παρατηρήθηκε πτώση του αριθμού θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Στην Ελβετία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του ETSC
Η προσπάθεια βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια η Ελβετία, αναγνωρίστηκε στην πράξη από το European Transport Safety Council (ETSC). ...(περισσότερα)
Το κράνος έσωσε μικρό ποδηλάτη στην Αυστραλία
Ένα μικρό αγόρι που χτυπήθηκε με το ποδήλατό του από αυτοκίνητο στο Σίδνει, απέφυγε τα χειρότερα επειδή φορούσε κράνος. ...(περισσότερα)
Αντικατάσταση αδειών και πινακίδων: Αλλαγή σε διαδικασίες και έγγραφα που απαιτούνται
Οι διαδικασίες και τα έγγραφα που απαιτούνται για αντικατάσταση πινακίδων και αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών αλλάζουν, βάσει Κοινής Υπουργικής Απόφασης. ...(περισσότερα)
Δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στο Μεσολόγγι
Tο επόμενο δωρεάν Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς από την Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης "Ιαβέρης", θα διεξαχθεί στο Μεσολόγγι την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας 20-26 Αυγούστου
Με αμείωτη… ένταση συνεχίζονται οι παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους, όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία της προτελευταίας εβδομάδας του Αυγούστου. ...(περισσότερα)
Αξιολόγηση στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης από το Euro NCAP
Ο οργανισμός Euro NCAP δημιούργησε ένα πρωτόκολλο αξιολόγησης των νέων οχημάτων, όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. ...(περισσότερα)
Ξεκίνησε η ισχύς του ορίου 30 χλμ./ώρα στο Παρίσι
Το ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έχει ήδη υιοθετηθεί στο 60% των δρόμων της πρωτεύουσας της Γαλλίας. ...(περισσότερα)

S5 Box