SAFETY FIRST

Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει σημαντική αύξηση στα τροχαία που καταγράφηκαν τον Απρίλιο 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς, με το lockdown να έχει παίξει πάντως σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα στοιχεία της έρευνας για τα "Οδικά Τροχαία Ατυχήματα", όσον αφορά στον Απρίλιο του τρέχοντος έτους.

Η έρευνα, παρουσιάζει μεταξύ άλλων και συγκριτικά στοιχεία σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020, όταν όμως τα τροχαία ήταν σαφώς μειωμένα, λόγω του εκτεταμένου lockdown και κατά συνέπεια, του περιορισμού μετακινήσεων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας λοιπόν, τα τροχαία (θανατηφόρα ή με τραυματισμό) που σημειώθηκαν στη χώρα μας κατά τον Απρίλιο του 2021, αυξήθηκαν ήταν κατά 140,7%.

Συγκεκριμένα, φέτος καταγράφηκαν 751 τροχαία ατυχήματα, ενώ τον Απρίλιο του 2020, ο αριθμός τους έφτασε στα 312.

Όσον αφορά στις απώλειες, που είναι και ο σημαντικότερος παράγοντας, φέτος είχαμε 35 νεκρούς και 36 σοβαρά τραυματίες, έναντι 23 νεκρών και 28 σοβαρά τραυματιών, πέρυσι.

Δηλαδή, υπήρξε αύξηση κατά 52,2% στους νεκρούς και κατά 28,6% αντίστοιχα, στους τραυματίες από τροχαία ατυχήματα.

Η μεγαλύτερη αύξηση, σε ποσοστό 146,9%, καταγράφηκε στους ελαφρούς τραυματισμούς, αφού φέτος σημειώθηκαν 790 τέτοιες περιπτώσεις, έναντι 320 για το ίδιο χρονικό διάστημα, το 2020.

Μπορεί σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020, που είχε την ιδιαιτερότητά του, η αύξηση των τροχαίων να είναι μεγάλη, όμως δε συμβαίνει το ίδιο και σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019.

Πιο συγκεκριμένα, η σύγκριση 2021 με 2019 έχει θετικό πρόσημο, αφού το 2019 είχαν σημειωθεί 856 τροχαία (751 το 2021), με 50 (έναντι 35 το 2021) νεκρούς, 44 βαριά τραυματίες (36 το 2019) και 995 ελαφρά τραυματίες (790 το 2021).

Επιστρέφοντας στα στατιστικά του Απριλίου 2021, τα περισσότερα τροχαία σημειώθηκαν -λογικά αν σκεφτούμε τον πληθυσμό- στην Αττική (59,8%), ενώ "ακολουθεί" η Κεντρική Μακεδονία με 18,5%.

Οι περισσότερες απώλειες ανθρώπινων ζωών καταγράφηκαν επίσης στην Αττική (34,3%), με Κεντρική Μακεδονία και Στερεά Ελλάδα, να έχουν από 14,3% σε αυτή τη θλιβερή στατιστική.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Μ. Βρετανία: Ποια είναι η πρώτη κλήση των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος;
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, έδειξε πως το πρώτο τηλεφώνημα που κάνουν οι οδηγοί εφόσον εμπλακούν σε μικρής έκτασης τροχαίο ατύχημα, δεν είναι αυτό που πιθανώς θα περιμέναμε. ...(περισσότερα)
Ο Εθνικός Φορέας Οδικής Ασφάλειας και ενδιαφέροντα στατιστικά
Κατά την ομιλία της στην Βουλή αναφορικά με την δημιουργία του Εθνικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δημοσιοποίησε σημαντικά στατιστικά στοιχεία γι...(περισσότερα)
Euro NCAP: Έκκληση για ευρύτερη χρήση συστημάτων ασφαλείας στα μικρά φορτηγά οχήματα
Ο οργανισμός Οδικής Ασφάλειας Euro NCAP, κάλεσε τους κατασκευαστές να διαθέσουν περισσότερα έξυπνα συστήματα ασφαλείας στον βασικό εξοπλισμό των μικρών επαγγελματικών τους οχημάτων – ο λόγος είναι ιδι...(περισσότερα)
Παραβάσεις που
Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η επανάληψη ορισμένων επικίνδυνων παραβάσεων, θα επιφέρει αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 5 χρόνια. ...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Θερμοπληξία: Μια συχνή αιτία θανάτου για τα μικρά παιδιά
Μπορεί να μην είναι η πιο συχνή αιτία θανάτου, ωστόσο η θερμοπληξία είναι μία από τις πολλές αιτίες θανάτου για μικρά παιδιά που βρίσκονται για αρκετή ώρα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα, όταν ο καιρός είν...(περισσότερα)
Προτάσεις για 11 βελτιώσεις στα νέα αυτοκίνητα έως το 2021
Στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τις προτάσεις της οι οποίες περιλαμβάνουν την υποχρεωτική τοποθέτηση 11 ...(περισσότερα)
Και το Άμστερνταμ αποκτά όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ακολουθώντας την τάση που έχει διαμορφωθεί, το Άμστερνταμ της Ολλανδίας προστίθεται στη λίστα των πόλεων που μειώνουν το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα. ...(περισσότερα)
Πολιτική Βούληση και Συναισθηματική Νοημοσύνη
Ο Ιαβέρης γράφει με αφορμή τον κορονοϊό, μια άποψη που αφορά και στην Οδική Ασφάλεια. ...(περισσότερα)

S5 Box