SAFETY FIRST

Κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους.

 

Η Κυριακή 19 Νοεμβρίου αποτέλεσε την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων για το 2017, μια ημέρα που ενώνει όλο τον κόσμο, στην κοινή προσπάθεια μείωσης και εντέλει εξάλειψης, μιας από τις σημαντικότερες πηγές θανάτων στον πλανήτη, ειδικά ανάμεσα στους νέους ανθρώπους.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι κάθε χρόνο υπολογίζεται πως περίπου 1,25 εκατομμύρια άνθρωποι (δηλαδή περίπου 3,4 χιλιάδες ανά ημέρα) χάνουν τη ζωή τους από τροχαία ατυχήματα στον πλανήτη, με τις χώρες χαμηλότερων εισοδημάτων να παρουσιάζουν την συντριπτική πλειοψηφία του 90% των θανάτων. Επιπλέον, τα τροχαία ατυχήματα όπως έχει πολλάκις επισημανθεί από το Διεθνή Οργανισμό Υγείας (WHO), την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (FEVR) αλλά και συνολικά τις έρευνες που διεξάγονται, "χτυπούν" κυρίως τους νέους ηλικίας 15-29 ετών, καθώς και τις επονομαζόμενες ως "ευπαθείς" ομάδες των δρόμων, όπως μοτοσικλετιστές, ποδηλάτες και πεζοί.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, που υπογράφεται από τον Πρόεδρο της επιτροπής συνεργασίας των Ηνωμένων Εθνών σε θέματα Οδικής Ασφάλειας, Dr. Etienne Krug:

"Αυτή την Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Ατυχημάτων, για ακόμη μια φορά οι σκέψεις μας είναι μαζί με τα εκατομμύρια που έχασαν αγαπημένους ανθρώπους στους δρόμους του κόσμου φέτος. Κάθε μέρα, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μας φέρνουν τραγικά νέα, πίσω από τα οποία υπάρχουν θλιμμένες οικογένειες και φίλοι, οι ζωές των οποίων άλλαξαν για πάντα. Είναι πράγματι μια στιγμή να θυμηθούμε και να αναγνωρίσουμε πως πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα -ακόμη και τώρα- ώστε να αποφευχθεί αυτός ο τραγικός χαμός ανθρώπινων ζωών.

Πριν από δύο χρόνια, οι κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο έθεσαν τον φιλόδοξο στόχο της δραστικής μείωσης των θανάτων και τραυματισμών στους δρόμους κατά 50%, έως το 2020. Τον περασμένο Μάιο εκδόθηκε από τον WHO, σε συνεργασία με μέλη της συνεργασίας του ΟΗΕ για την Οδική Ασφάλεια, το SaveLIVES, ένα τεχνικό εγχειρίδιο καθοδήγησης των κυβερνήσεων και συνεργατών τους, σχετικά με την οδική ασφάλεια. Με 6 στρατηγικές και 22 παρεμβάσεις, το εγχειρίδιο ήταν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς ώστε να δοθεί προτεραιότητα στις μεθόδους που αποδίδουν. Αυτές περιλαμβάνουν μέτρα για το σχεδιασμό των δρόμων και νέων αυτοκινήτων με γνώμονα την ασφάλεια, τη σωστή διαχείριση της ταχύτητας στους δρόμους, τη βελτίωση των νόμων καθώς και την παροχή υπηρεσιών εκτάκτου ανάγκης στα θύματα μετά από ένα τροχαίο. Η επιτάχυνση της προόδου στην επίτευξη πιο ασφαλών δρόμων, θα διευκολυνθεί με τη θεσμοθέτηση στόχων και δεικτών απόδοσης σε επίπεδο ασφάλειας, μια διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη και όταν τελειοποιηθεί, θα σημαίνει πως οι κυβερνήσεις θα γνωρίζουν πού έφτασαν και πόσο απέχουν ακόμη, από το να σώσουν εκατομμύρια ζωές.

Ο καλύτερος τρόπος να τιμήσουμε τη μνήμη όσων υπέφεραν στους δρόμους του κόσμου, θα είναι οι κυβερνήσεις να εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις που έκαναν στην αρχή της Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2011-2020 πριν να είναι πολύ αργά.

Οι συνεργάτες μου και εγώ σας εύχομαι μια επιτυχημένη Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης."

Από τη μεριά μας, να σχολιάσουμε πως πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις όπως η συγκεκριμένη είναι χρήσιμες, ειδικά όταν συμβαίνουν σε πολυεθνικό επίπεδο, όμως όπως συμβαίνει με όλα τα σημαντικά ζητήματα της ζωής μας, η ευαισθητοποίηση για το φλέγον ζήτημα των θανάτων στους δρόμους επιβάλλεται να είναι διαρκής, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Οδήγηση υπό βροχή: Βασικές ενέργειες
Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα απαιτεί σύνεση και γνώση, αφού η πρόσφυση μειώνεται και παράλληλα, οι απαιτούμενες αποστάσεις φρεναρίσματος, αυξάνονται. ...(περισσότερα)
Μια σκληρή τιμωρία επεφύλαξε Γερμανός αστυνομικός, προς τους περίεργους οδηγούς οι οποίοι σταματούσαν σε σημείο που έγινε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, για να φωτογραφίσουν το "θέαμα". ...(περισσότερα)
Θυμός κατά την οδήγηση: Μια ανησυχητική τάση
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε πως οι πιο θυμωμένοι οδηγοί έχουν ηλικία 17-45 ετών. ...(περισσότερα)
Ολλανδία: Μείωση ορίων ταχύτητας, για μείωση εκπομπής ρύπων
Σε μια κίνηση που έχει ήδη προκαλέσει συζητήσεις, η Ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο μείωσης των ορίων ταχύτητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, με πρώτο στόχο τη μείωση της εκπομπής ρύπων και όχι, ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: Προς νομοθεσία για ψηφιακή διαθεσιμότητα των ορίων ταχύτητας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να αναβαθμίσει τους κανόνες στον τομέα των μετακινήσεων, ζητώντας την ψηφιακή παροχή δεδομένων για τα όρια ταχύτητας, από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος: Οι παραβάσεις κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο στην Αττική
Η Τροχαία έδωσε στη δημοσιότητα τον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στην Αττική, κατά τις πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου. ...(περισσότερα)
Μεγάλη Βρετανία: Οι κακές συνήθειες των επαγγελματιών οδηγών
Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία δείχνει πως οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων έχουν κακές συνήθειες, οι οποίες θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο άλλους χρήστες των δρόμων και επιφέρουν οικονομική επιβάρυνση στις επ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)
Όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους με φόντο την οικονομία;
Είναι γνωστό πως ορισμένοι αυτοκινητόδρομοι της Γερμανίας δεν διαθέτουν ανώτατο όριο ταχύτητας, όμως τυχόν αλλαγή μπορεί να επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο κράτος - Διαβάστε γιατί. ...(περισσότερα)
Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη
H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί κύρια αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και οι στατιστικές, το επιβεβαιώνουν. ...(περισσότερα)

S5 Box