SAFETY FIRST

Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό.

Μέσω του Σχεδίου Νόμου "Οδηγώντας με Ασφάλεια", το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει να αναμορφώσει το πλαίσιο θεωρητικής εκπαίδευσης και πρακτικής δοκιμασίας για τους υποψήφιους οδηγούς, όσον αφορά στην απόκτηση άδειας οδήγησης.

Μια βασική διαφοροποίηση που φέρνει το προτεινόμενο Νομοσχέδιο, μεγέθους 72 σελίδων, είναι ότι ως κατώτατο όριο ηλικίας για παρακολούθηση μαθημάτων θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης για απόκτηση άδειας οδήγησης, ορίζονται τα 17 έτη.

Συγκεκριμένα, υποψήφιοι που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν ολοκληρώσει τον ελάχιστο προβλεπόμενο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης, θα μπορούν να εξεταστούν τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε πρακτικό.

Εφόσον οι υποψήφιοι περάσουν τις εξετάσεις, θα μπορούν να λάβουν προσωρινή άδεια οδήγησης μέχρι τη συμπλήρωση 18 ετών, όταν και θα τους χορηγηθεί το κανονικό έντυπο και η άδειά τους, θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα.

Στο χρονικό διάστημα μέχρι την ενηλικίωση, όσοι έχουν λάβει προσωρινή άδεια, θα μπορούν να οδηγούν έχοντας μαζί τους συνοδό.

Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την οδήγηση με συνοδό, θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, η οποία θα εκδοθεί εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου.

Ακόμη, μέσω του προτεινόμενου Νομοσχεδίου προβλέπονται μεταξύ άλλων:

Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών

Αναδιαμόρφωση και απλούστευση στην ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης

Διάθεση Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής

Αυστηρότερος έλεγχος διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος

Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης

Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών

Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο στόχος για το Σχέδιο Νόμου "Οδηγώντας με Ασφάλεια" είναι τετραπλός.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, το Νομοσχέδιο εστιάζει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών, στην ενίσχυση της διαφάνειας ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα διαφθοράς, κάτι που θα επιτευχθεί εφόσον διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας εξέτασης, καθώς επίσης και στην προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας με πράξεις.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Φωτογραφία: Unsplash-Jan Baborak

Περισσότερα Safety First

Χαμηλότερα όρια ταχύτητας = Λιγότερα τροχαία ατυχήματα
Οι στατιστικές έρευνες στο Βέλγιο, καθώς και στη Γαλλία, δείχνουν πως η στρατηγική μείωσης των ορίων ταχύτητας σε αστικές και αγροτικές περιοχές, επιφέρουν σταθερή μείωση στους θανάτους από τροχαία ατ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Χάρη στη ζώνη απέφυγε τα χειρότερα ο Sergio Aguero
Το πρόσφατο αυτοκινητιστικό ατύχημα ενός εκ των κορυφαίων ποδοσφαιριστών στον κόσμο, Sergio Aguero, φέρνει ξανά στο προσκήνιο τη μεγάλη σημασία της χρήσης ζώνης ασφαλείας εντός του αυτοκινήτου. ...(περισσότερα)
Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
Ανησυχητικά αποτελέσματα για την οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή φαρμάκων
Η οδήγηση υπό επήρεια ναρκωτικών ή χαπιών είναι ένα ζήτημα που αποκτά ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, γεγονός που αποδεικνύεται στην περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας. ...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: Επικίνδυνες οδηγικές συνήθειες από τους νεαρούς Βρετανούς
Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει πως οι νεαροί διαθέτουν ορισμένες πολύ επικίνδυνες συνήθειες κατά την οδήγηση, όπως μεταξύ άλλων η καταγραφή βίντεο και το ποστάρισμά του στα social media. ...(περισσότερα)
H Ford θέτει το gaming στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας (+video)
Με το πρόγραμμα "Driving Skills for Life" (DSFL) και τη βοήθεια Ευρωπαίων gamers, η Ford επιδιώκει να βοηθήσει τους νέους, ώστε να αντιληφθούν ευρύτερα τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκο...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκή Ένωση: 6.000 παιδιά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία σε μια δεκαετία
Ο αριθμός των παιδιών ηλικίας έως 14 ετών, που έφυγαν από τη ζωή λόγω τροχαίων ατυχημάτων στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2011-2020, καθιστά επιτακτική την άμεση εύρεση ...(περισσότερα)
5 συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις
Το καλοκαίρι είναι η περίοδος κατά την οποία πραγματοποιούμε πολλές μετακινήσεις, με την αυξημένη θερμοκρασία να είναι ένας παράγοντας που δεν πρέπει να υποτιμήσουμε. ...(περισσότερα)

S5 Box