SAFETY FIRST

Με νέο σχέδιο Νόμου, προβλέπεται μεταξύ άλλων η δυνατότητα απόκτησης διπλώματος αυτοκίνητου για άτομα ηλικίας 17 ετών, που θα έχουν δυνατότητα οδήγησης με συνοδό.

Μέσω του Σχεδίου Νόμου "Οδηγώντας με Ασφάλεια", το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στοχεύει να αναμορφώσει το πλαίσιο θεωρητικής εκπαίδευσης και πρακτικής δοκιμασίας για τους υποψήφιους οδηγούς, όσον αφορά στην απόκτηση άδειας οδήγησης.

Μια βασική διαφοροποίηση που φέρνει το προτεινόμενο Νομοσχέδιο, μεγέθους 72 σελίδων, είναι ότι ως κατώτατο όριο ηλικίας για παρακολούθηση μαθημάτων θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης για απόκτηση άδειας οδήγησης, ορίζονται τα 17 έτη.

Συγκεκριμένα, υποψήφιοι που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν ολοκληρώσει τον ελάχιστο προβλεπόμενο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης, θα μπορούν να εξεταστούν τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε πρακτικό.

Εφόσον οι υποψήφιοι περάσουν τις εξετάσεις, θα μπορούν να λάβουν προσωρινή άδεια οδήγησης μέχρι τη συμπλήρωση 18 ετών, όταν και θα τους χορηγηθεί το κανονικό έντυπο και η άδειά τους, θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα.

Στο χρονικό διάστημα μέχρι την ενηλικίωση, όσοι έχουν λάβει προσωρινή άδεια, θα μπορούν να οδηγούν έχοντας μαζί τους συνοδό.

Όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις για την οδήγηση με συνοδό, θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, η οποία θα εκδοθεί εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου.

Ακόμη, μέσω του προτεινόμενου Νομοσχεδίου προβλέπονται μεταξύ άλλων:

Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών

Αναδιαμόρφωση και απλούστευση στην ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης

Διάθεση Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής

Αυστηρότερος έλεγχος διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος

Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης

Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών

Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο στόχος για το Σχέδιο Νόμου "Οδηγώντας με Ασφάλεια" είναι τετραπλός.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, το Νομοσχέδιο εστιάζει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών, στην ενίσχυση της διαφάνειας ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα διαφθοράς, κάτι που θα επιτευχθεί εφόσον διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας εξέτασης, καθώς επίσης και στην προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας με πράξεις.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Φωτογραφία: Unsplash-Jan Baborak

Περισσότερα Safety First

Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
Περισσότερη κίνηση σε σύγκριση με το περσινό lockdown στην Αττική
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, η κίνηση κατά την πρώτη ημέρα του φετινού lockdown, ήταν σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα, πέρυσι. ...(περισσότερα)
Νέο σύστημα ανίχνευσης κίνησης ατόμων στο αυτοκίνητο
Ένα σύστημα που θα μπορεί να εξάγει συμπεράσματα για την κατάσταση του οδηγού και να αναλύει το βαθμό ελέγχου που έχει εκείνος στο αυτοκίνητο, έρχεται στο προσκήνιο. ...(περισσότερα)
Video: Το πρώτο μετωπικό crash test μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η Mercedes-Benz πραγματοποίησε ένα ασυνήθιστο crash test, φέρνοντας δύο ηλεκτρικά της οχήματα σε μετωπική σύγκρουση – δείτε το σχετικό video. ...(περισσότερα)
Η χρήση ακουστικών κατά την κίνηση αυξάνει την πιθανότητα ατυχήματος (+video)
Πείραμα της Ford έδειξε πως η χρήση ακουστικών κατά τις μετακινήσεις με τετράτροχα ή δίτροχα οχήματα, καθώς και ως πεζοί, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη για τους χρήστες των δρόμων. ...(περισσότερα)
Πότε πραγματικά γερνούν τα ελαστικά μας και πόση σημασία έχει, τελικά, η ημερομηνία παραγωγής τους;
Η πραγματική ηλικία των ελαστικών ενός αυτοκινήτου, αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων και διαφέρει σε κάθε περίπτωση. ...(περισσότερα)
Οι άντρες ρισκάρουν περισσότερο από τις γυναίκες στο δρόμο
Έρευνα του 2011 είχε δείξει πως η συντριπτική πλειοψηφία των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα είναι άντρες, τη στιγμή που πρόσφατα δεδομένα από το Βέλγιο, δείχνουν πως το 83% όσων οδηγούν υπό την επήρεια...(περισσότερα)
Συνεργασία κρατών και αυτοκινητοβιομηχανιών για εξέλιξη συστημάτων ασφαλείας
Μια νέα προσπάθεια αρχίζει στην Ευρώπη, για την ανάπτυξη συστημάτων που θα βοηθήσουν στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ειδική σήμανση στις ράμπες του Δήμου Αθηναίων
Θέλοντας να διευκολύνει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία και κινητικά προβλήματα, αλλά και να μειώσει την παράνομη στάθμευση, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε ειδική σήμανση στις αντίστοιχες ράμπ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)

S5 Box