SAFETY FIRST

Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής.

Οι συνέπειες της πανδημίας, του Brexit και πιο πρόσφατα η ενεργειακή κρίση που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχουν δυσκολέψει ιδιαίτερα την καθημερινότητα των κατοίκων των Βρετανών.

Πρόσφατη έρευνα από τον ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό IAM RoadSmart, ο οποίος ειδικεύεται στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατέδειξε ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία, όσον αφορά στη συντήρηση των αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, μετά από έρευνα που έγινε σε δείγμα 1.004 οδηγών από την Μεγάλη Βρετανία, το 11% παραδέχθηκε πως έχει αναβάλει την αντικατάσταση ελαστικού παρά την υπέρμετρη φθορά, ενώ το 7% δήλωσε πως έχει αναβάλει την αλλαγή ελαστικού έπειτα από κλατάρισμα.

Αν αυτά τα ποσοστά αναχθούν στο συνολικό αριθμό ατόμων που διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης (36 εκατομμύρια), τότε προκύπτει ότι έως 4,2 και 2,5 εκατομμύρια Βρετανοί οδηγοί αναβάλλουν την συντήρηση των ελαστικών ή την επισκευή ενός κλαταρίσματος, αντίστοιχα.

Δυστυχώς, τα στατιστικά στοιχεία είναι για ακόμη μια φορά αμείλικτα. Με βάση τα αποτελέσματα έρευνας της βρετανικής πρωτοβουλίας TyreSafe αποκάλυψε ότι κατά μέσο όρο 153 άτομα χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά κάθε χρόνο λόγω προβλήματος στα ελαστικά.

Ακόμη, 1 στους 5 οδηγούς δεν έχει ελέγξει ποτέ τα ελαστικά του οχήματός του, ενώ 1 στα 4 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους βρετανικούς δρόμους, διαθέτουν ελαστικά τα οποία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Στον ανθρώπινο παράγοντα, οι απώλειες ζωών λόγω ατυχημάτων που είχαν ως βάση προβλήματα με φθαρμένα ελαστικά τα τελευταία 5 χρόνια ήταν 4.596, τη στιγμή που το κόστος για τη βρετανική οικονομία, ήταν 416 εκατομμύρια λίρες (περίπου 476 εκατομμύρια ευρώ).

Ενδεικτικό του προβλήματος που υπάρχει, ο συνολικός αριθμός καταδικών για κίνηση με ελαττωματικά ελαστικά τα τελευταία 3 χρόνια, φτάνει στις 150.000.

«Αν και αναγνωρίζουμε τα οικονομικά ζητήματα που θα αντιμετωπίσουν πολλοί οδηγοί σε τέτοιους δύσκολους καιρούς, το να ρισκάρεις με τα ελαστικά σου απλά δεν αξίζει τον κίνδυνο, όταν κινδυνεύει η δική σου ασφάλεια και η ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου», δήλωσε ο Neil Greig, διευθυντής πολιτικής και έρευνας του IAM RoadSmart. «Επιπλέον, η μη αντικατάσταση των ελαστικών που μπορεί να απογοητεύσει οικονομικά τους οδηγούς μακροπρόθεσμα. Πράγματι, η επένδυση σε ελαστικά υψηλών προδιαγραφών, τα οποία είναι κατάλληλα για την εποχή, θα βοηθήσει στην οικονομία καυσίμου. Αυτό θα βοηθήσει τους αυτοκινητιστές να εξοικονομήσουν χρήματα μακροπρόθεσμα - ειδικά όταν αυτό συνοδεύεται από πιο οικονομικές συνήθειες οδήγησης».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Βέλγιο: Μια ασυνήθιστη πρόταση από τον Υπουργό Κινητικότητας
Ο Υπουργός Κινητικότητας και Αναπληρωτής Πρωθυπουργός του Βελγίου, Georges Gilkinet, προχώρησε σε μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, προτείνοντας ποινή απαγόρευσης οδήγησης προς όσους προβαίνουν σε αναρτήσε...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Σεμινάριο Οδικής Συμπεριφοράς στη Θεσσαλονίκη
Η Coral Shell Licensee και η Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης «Ιαβέρης» διοργανώνουν από κοινού ένα δωρεάν σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς με ομιλητή τον Κωνσταντίνο «Ιαβέρη» Μαρκουΐζο, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Κολομβία: Αύξηση ποδηλατοδρόμων για αντιμετώπιση του κορωνοϊού
Στην προσπάθεια καταπολέμησης της μετάδοσης του COVID-19, οι αρχές της πρωτεύουσας της Κολομβίας, Μπογκοτά, αποφάσισαν την αύξηση του μήκους για τους ποδηλατόδρομους της πόλης. ...(περισσότερα)
12.749 παραβάσεις σε ένα τριήμερο
Η νέα χρονιά δεν φαίνεται να διαφοροποιεί τις άσχημες συνήθειες των συμπολιτών μας, αναφορικά με τις παραβάσεις που αυτοί διαπράττουν στους ελληνικούς δρόμους. ...(περισσότερα)
Η αύξηση των SUV επηρεάζει αρνητικά τον διαθέσιμο χώρο και την οδική ασφάλεια εντός πόλεων
Τα αυτοκίνητα SUV καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη, όμως αρκετές είναι οι ενστάσεις αναφορικά με τον όγκο τους και τη μειωμένη ασφάλεια όσον αφορά στους υπόλοιπους χρήσ...(περισσότερα)
Συνεχίζει στην προεδρία της FIA ο Jean Todt
O Jean Todt είναι έτοιμος για την τρίτη του θητεία ως Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), μετά από Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι. ...(περισσότερα)
Όχι στην τοποθέτηση των παιδιών στο παιδικό κάθισμα με μπουφάν
Μόλις χαμηλώσει η θερμοκρασία, πολλοί από εμάς συνηθίζουμε να διατηρούμε το μπουφάν στο αυτοκίνητο και ακριβώς το ίδιο, κάνουμε για τα παιδιά τα οποία κάθονται στο παιδικό κάθισμα. ...(περισσότερα)
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα πρέπει να διαθέτουν σύστημα ηχητικής προειδοποίησης
Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται πιο αυστηρή για τα ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία στο εξής θα πρέπει να διαθέτουν ειδικό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης. ...(περισσότερα)

S5 Box