SAFETY FIRST

Σύμφωνα με έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, πολλοί οδηγοί καθυστερούν τη διαδικασία επισκευής ή αλλαγής ελαστικών, λόγω του αυξημένου κόστους ζωής.

Οι συνέπειες της πανδημίας, του Brexit και πιο πρόσφατα η ενεργειακή κρίση που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχουν δυσκολέψει ιδιαίτερα την καθημερινότητα των κατοίκων των Βρετανών.

Πρόσφατη έρευνα από τον ανεξάρτητο φιλανθρωπικό οργανισμό IAM RoadSmart, ο οποίος ειδικεύεται στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας, κατέδειξε ιδιαίτερα ανησυχητικά στοιχεία, όσον αφορά στη συντήρηση των αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα, μετά από έρευνα που έγινε σε δείγμα 1.004 οδηγών από την Μεγάλη Βρετανία, το 11% παραδέχθηκε πως έχει αναβάλει την αντικατάσταση ελαστικού παρά την υπέρμετρη φθορά, ενώ το 7% δήλωσε πως έχει αναβάλει την αλλαγή ελαστικού έπειτα από κλατάρισμα.

Αν αυτά τα ποσοστά αναχθούν στο συνολικό αριθμό ατόμων που διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης (36 εκατομμύρια), τότε προκύπτει ότι έως 4,2 και 2,5 εκατομμύρια Βρετανοί οδηγοί αναβάλλουν την συντήρηση των ελαστικών ή την επισκευή ενός κλαταρίσματος, αντίστοιχα.

Δυστυχώς, τα στατιστικά στοιχεία είναι για ακόμη μια φορά αμείλικτα. Με βάση τα αποτελέσματα έρευνας της βρετανικής πρωτοβουλίας TyreSafe αποκάλυψε ότι κατά μέσο όρο 153 άτομα χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σοβαρά κάθε χρόνο λόγω προβλήματος στα ελαστικά.

Ακόμη, 1 στους 5 οδηγούς δεν έχει ελέγξει ποτέ τα ελαστικά του οχήματός του, ενώ 1 στα 4 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους βρετανικούς δρόμους, διαθέτουν ελαστικά τα οποία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας.

Στον ανθρώπινο παράγοντα, οι απώλειες ζωών λόγω ατυχημάτων που είχαν ως βάση προβλήματα με φθαρμένα ελαστικά τα τελευταία 5 χρόνια ήταν 4.596, τη στιγμή που το κόστος για τη βρετανική οικονομία, ήταν 416 εκατομμύρια λίρες (περίπου 476 εκατομμύρια ευρώ).

Ενδεικτικό του προβλήματος που υπάρχει, ο συνολικός αριθμός καταδικών για κίνηση με ελαττωματικά ελαστικά τα τελευταία 3 χρόνια, φτάνει στις 150.000.

«Αν και αναγνωρίζουμε τα οικονομικά ζητήματα που θα αντιμετωπίσουν πολλοί οδηγοί σε τέτοιους δύσκολους καιρούς, το να ρισκάρεις με τα ελαστικά σου απλά δεν αξίζει τον κίνδυνο, όταν κινδυνεύει η δική σου ασφάλεια και η ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου», δήλωσε ο Neil Greig, διευθυντής πολιτικής και έρευνας του IAM RoadSmart. «Επιπλέον, η μη αντικατάσταση των ελαστικών που μπορεί να απογοητεύσει οικονομικά τους οδηγούς μακροπρόθεσμα. Πράγματι, η επένδυση σε ελαστικά υψηλών προδιαγραφών, τα οποία είναι κατάλληλα για την εποχή, θα βοηθήσει στην οικονομία καυσίμου. Αυτό θα βοηθήσει τους αυτοκινητιστές να εξοικονομήσουν χρήματα μακροπρόθεσμα - ειδικά όταν αυτό συνοδεύεται από πιο οικονομικές συνήθειες οδήγησης».

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: IAM Roadsmart

Περισσότερα Safety First

Στο δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση
Η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναχθεί σε προτεραιότητα και οι χώρες της Ευρώπης ανακοινώνουν η μία μετά την άλλη την πρόθεση να απαγορεύσουν τη χρήση αυτοκινήτων βενζίνης ή πετρελαίου, με στόχο έ...(περισσότερα)
Παραβίαση ΚΟΚ: Κανόνας, όχι εξαίρεση
Σε κανόνα έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως παραδέχονται Έλληνες και Ευρωπαίοι οδηγοί. ...(περισσότερα)
Φύλο και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
Πρόσφατη έρευνα στον Καναδά, πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα την αντίληψή μας σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για άντρες και γυναίκες. ...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Οι καλύτερες και χειρότερες πόλεις για οδήγηση στον κόσμο - Η θέση της Αθήνας
Μεγάλη έρευνα ανέδειξε τις καλύτερες, αλλά και τις χειρότερες πόλεις για τους οδηγούς παγκοσμίως, με την Αθήνα βρίσκεται μόλις στην 90ή θέση της κατάταξης, έχοντας ωστόσο και μια πρωτιά... ...(περισσότερα)
Στάση αντί για κλήση σε περίπτωση υπερβολικής ταχύτητας, εφαρμόζει η Εσθονία
Μια ξεχωριστή μορφή αντιμετώπισης της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα υιοθετείται στην Εσθονία, προσφέροντας δυνατότητα στάσης 45 ή 60 λεπτών, αντί για τη πληρωμή προστίμου. ...(περισσότερα)
Πρωτοβουλία ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών στις ΗΠΑ
Η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, ανακοίνωσε την έναρξη εκστρατείας για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, π...(περισσότερα)
Ευρώπη: Πιέσεις για περισσότερα όρια ταχύτητας 30 χλμ./ώρα εντός πόλεων
Η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές στην Ευρώπη, όπως φαίνεται από πρόσφατα αιτήματα σε Ιταλία και Αυστρία. ...(περισσότερα)
Πρόστιμο 1.500 ευρώ για κάπνισμα στο αυτοκίνητο
Με νέα εγκύκλιο που εκδόθηκε από το Υπουργείο Υγείας, ο Υπουργός Ανδρέας Ξανθός ζητά να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι, τη στιγμή που ο αντικαπνιστικός νόμος περιλαμβάνει πρόστιμα και για όσους καπνίζουν...(περισσότερα)
Ηνωμένο Βασίλειο: 4 στους 10 οδηγούς δε γνωρίζουν το όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Δυστυχώς η άγνοια για σημαντικές παραμέτρους της οδήγησης φαίνεται πως υφίσταται και σε θεωρητικά προηγμένες χώρες, όπως εκείνες που απαρτίζουν την Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)

S5 Box