SAFETY FIRST

Τις αλλαγές που προβλέπει το νομοσχέδιο για τον νέο ΚΟΚ, ο οποίος θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες, ανακοίνωσε σε πρόσφατες συνεντεύξεις ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Κατά γενική ομολογία, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στα πρόστιμα, τα οποία θα υπολογίζονται με εισοδηματικά κριτήρια. Συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ένα πρόστιμο βάσης, που θα αυξάνεται έχοντας ως βάση του οικονομικά στοιχεία του εκάστοτε παραβάτη, όπως αυτά προκύπτουν από το σύστημα Taxis. Όπως δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, "θέλουμε να χτυπήσουμε τη λογική τού έχω χρήματα, πληρώνω και παρανομώ."

Επιπλέον, ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει παραβάσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς, όπως η ομιλία στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η ρίψη τσιγάρων στο δρόμο από το παράθυρο ή η στάθμευση σε διάβαση αναπήρων. Οι συγκεκριμένες παραβάσεις θα συνεπάγονται αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας οχήματος και διπλώματος των οδηγών, την πρώτη φορά για 2 και την δεύτερη φορά για 4 μήνες. Να σημειωθεί, ότι εφόσον η άδεια και το δίπλωμα αφαιρεθούν περισσότερες από 2 φορές, οι οδηγοί θα πρέπει να δίνουν εκ νέου εξετάσεις.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, τα πρόστιμα θα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους σε μικρή, μεσαία και υψηλή. Επιπλέον, θα αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ενώ θα υπάρχουν ρυθμίσεις στον Κώδικα και σήματα για τα ποδήλατα. Τέλος, η έκδοση πινακίδων και διπλωμάτων θα γίνεται ηλεκτρονικά, καθώς στόχος της κυβέρνησης είναι να χτυπήσει τα κυκλώματα που λειτουργούν σε αυτόν τον τομέα.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποβληθεί σε σημαντικές διαφοροποιήσεις, με βάση το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία στη Βουλή. ...(περισσότερα)
Euro NCAP: O τρόπος βαθμολόγησης
Το συνολικό σκορ υπολογίζεται ως άθροισμα πόντων της κάθε ενότητας ενώ πρέπει οπωσδήποτε σε καμιά ενότητα να μην υπάρχει βαθμός κάτω από τη βάση. ...(περισσότερα)
Φεβρουάριος 2020: Τα στατιστικά των τροχαίων στην Αττική
Οι ανθρώπινες απώλειες και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας δεν έλειψαν ούτε το προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. ...(περισσότερα)
Πάσχα 2022: Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας και τα οχήματα που εξαιρούντα
H Τροχαία θα προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την κατά το δυνατόν πιο ασφαλή μετακίνηση των εκδρομέων κατά την περίοδο του Πάσχα. ...(περισσότερα)
Η σημασία του πέλματος στις επιδόσεις των ελαστικών
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι τα ελαστικά αποτελούν το μοναδικό σημείο του αυτοκινήτου που βρίσκεται σε διαρκή επαφή με το δρόμο. ...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Υπερβολική ταχύτητα: Η αγαπημένη παράβαση των Ελλήνων
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσιοποίησε τον αριθμό και το είδος παραβάσεων που καταγράφηκαν από την Τροχαία το 2018, με την υπερβολική ταχύτητα να κατέχει την συντριπτική πλειοψηφία. ...(περισσότερα)
Μεγάλο ποσοστό Βρετανών αποσπάται κατά την οδήγηση
Η απώλεια συγκέντρωσης λόγω κούρασης αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα θανάτων από τροχαία ατυχήματα φτάνοντας στο 62%, ενώ μετά τη σχετική έρευνα που διενεργήθηκε από τη Βρετανική Exchange and Mar...(περισσότερα)
Οι νέοι κανόνες ασφάλειας θα επιφέρουν μείωση στις οθόνες αφής
Η αλλαγή των κανονισμών στη διαδικασία αξιολόγησης του Euro NCAP, με φόντο τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, συνδέεται με την αύξηση στα κουμπιά ή τους διακόπτες και την αντίστοιχη μείωση στις οθόνες ...(περισσότερα)

S5 Box