SAFETY FIRST

Οι 3D διαβάσεις πεζών στη χώρα μας είναι γεγονός και μία τέτοια βρίσκεται κοντά σε δύο σχολεία, στο Χαλάνδρι Αττικής.

Πρόκειται για μέθοδο "παραπλάνησης" των διερχόμενων οδηγών, που έχει χρησιμοποιηθεί αρκετά σε Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ισλανδία, στην οποία είχαμε αναφερθεί.

Το φαινόμενο της κίνησης με υπερβολική ταχύτητα σε αστικές περιοχές -ειδικά σε περιοχές γύρω από σχολεία- είναι σύνηθες, οπότε η λήψη μέτρων είναι απαραίτητη. Στα σχολεία υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένες διαβάσεις και άνθρωποι επιφορτισμένοι με ειδικό ρόλο, ώστε οι μετακινήσεις των παιδιών να είναι όσο πιο ασφαλείς γίνεται. Ωστόσο αυτό, έχει αποδειχθεί πως δεν αρκεί και απαιτούνται επιπλέον ενέργειες.

SF 3D01

Ένα ευφάνταστο μέτρο, είναι η δημιουργία 3D διαβάσεων για τους πεζούς. Με αυτόν τον τρόπο, οι διαβάσεις φαίνονται ως "αντικείμενα" που εξέχουν από το δρόμο, δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη που αναγκάζει τους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα. Τρισδιάστατες διαβάσεις στη χώρα μας, δημιουργήθηκαν στην περιοχή του Χαλανδρίου Αττικής. Συγκεκριμένα, βρίσκονται γύρω από το 2ο Δημοτικό και το 2ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου, στο κέντρο της πόλης.

Η πρωτοβουλία για τη συγκεκριμένη κίνηση ανήκει στην ΟΚ! Anytime Markets. Για τη δημιουργία των τρισδιάστατων διαβάσεων χρειάστηκε η συνδρομή της καλλιτεχνικής ομάδας Urban Act. Στόχος της OK! Anytime Markets, είναι να δημιουργηθούν και άλλες τέτοιες διαβάσεις (3D), σε άλλες γειτονιές της Αθήνας.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Φωτογραφίες: OK Markets

Περισσότερα Safety First

20 χρόνια Euro NCAP
Ο Οργανισμός που διοργανώνει τα Crash Tests των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια δραστηριότητας που προσφέρει στην ασφάλεια όσων κινούνται με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτε...(περισσότερα)
Το κράνος έσωσε μικρό ποδηλάτη στην Αυστραλία
Ένα μικρό αγόρι που χτυπήθηκε με το ποδήλατό του από αυτοκίνητο στο Σίδνει, απέφυγε τα χειρότερα επειδή φορούσε κράνος. ...(περισσότερα)
Οδήγηση στην ομίχλη: Ένα απαιτητικό εγχείρημα
Η οδήγηση στην ομίχλη απαιτεί γνώση και αυτοσυγκέντρωση, όμως πάνω από όλα χρειάζεται, όπως σε κάθε δραστηριότητα της οδήγησης, κοινό νου. ...(περισσότερα)
Έρχεται πλαίσιο κανόνων κίνησης για οχήματα μικροκινητικότητας
Το Υπουργείο Μεταφορών παρουσίασε σχέδιο Νόμου σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας στους οποίους θα υπόκεινται ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards και segway, τα οποία στο εξής θα ονομάζονται "Ελ...(περισσότερα)
Victoria Αυστραλίας: Οι λιγότεροι θάνατοι όλων των εποχών από τροχαία το 2018
Μια σημαντική μέτρηση κατέγραψε το Κράτος της Victoria στην Αυστραλία, καθώς το 2018 ήταν η χρονιά με τους λιγότερους θανάτους από τροχαία ατυχήματα. ...(περισσότερα)
Στη σωστή κατεύθυνση η υιοθέτηση ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα
Ελληνική έρευνα δείχνει πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, όχι μόνο δεν προκαλεί επιπλέον προβλήματα, αλλά έχει θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. ...(περισσότερα)
Ευρώπη: Ανεπαρκής στατιστική αποτίμηση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα
H διαδικασία καταμέτρησης και αποτίμησης των σοβαρών τραυματισμών στους Ευρωπαϊκούς δρόμους δεν είναι επαρκής, γεγονός που δημιουργεί δυσκολίες στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. ...(περισσότερα)
Ελλάδα: Μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία μεταξύ 2010-2020
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως τα θανατηφόρα τροχαία του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 17% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, ενώ η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση μεταξύ τω...(περισσότερα)
Επίσημο: Ισοδυναμία άδειας οδήγησης αυτοκινήτου με άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου ή ελαφρού δικύκλου
Η Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου υπερψήφισε την ισοδυναμία ανάμεσα στην άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β, με εκείνη της οδήγησης μοτοποδηλάτου (ΑΜ) έως 50 κ.εκ. ή ελαφρού δικύκλου (Α1) έω...(περισσότερα)
Αυστραλία: Δράση για την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση
Η αυστραλιανή Transport Accident Commission (TAC) δημιούργησε τη δράση "Pause Stop", για ευαισθητοποίηση σχετικά με την αποφυγή της υπνηλίας κατά την οδήγηση. ...(περισσότερα)

S5 Box