SAFETY FIRST

Έρευνα στην Ελβετία έδειξε πως η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός αστικών περιοχών στα 30 χλμ./ώρα, έχει αποφέρει αντίστοιχη μείωση των σοβαρών τροχαίων κατά 38%.

Η μείωση της ταχύτητας κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων στους δρόμους αποτελεί διαχρονικά, αδιαπραγμάτευτη παραίνεση στην Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης Ιαβέρης.

Διόλου τυχαία, η κίνηση με υπερβολική ταχύτητα αποτελεί τη συχνότερη αιτία τροχαίων ατυχημάτων όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς. Σε αυτό το πλαίσιο, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κοινή τάση για μείωση των ορίων ταχύτητας. Για αυτό, ο ορισμός του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε αστικές περιοχές, υιοθετείται σε ολοένα και περισσότερες πόλεις του κόσμου.

Οι πρώτες στατιστικές, δείχνουν πως αυτή η τάση έχει άμεσα θετικό αντίκτυπο στη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας. Μια τέτοια στατιστική προέρχεται από τον ελβετικό κέντρο συμβουλών για την πρόληψη ατυχημάτων, Beratungsstelle für Unfallverhütung (BFU).

Αντικείμενο της μελέτης του Οργανισμού BFU, ήταν η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων που έχουν ληφθεί στην Ελβετία, επηρεάζοντας τις οδικές υποδομές.

Για την εξαγωγή των συμπερασμάτων χρησιμοποιήθηκε η γεωγραφική βάση δεδομένων EVAMIR, που δημιουργήθηκε από την BFU το 2014 και περιλαμβάνει γεωγραφικό σύστημα πληροφοριών (GIS) για 2.500 μέτρα που σχετίζονται με Οδική Ασφάλεια-Οδικές Υποδομές και χωρίζονται σε 28 επιμέρους τύπους.

Στην ανακοίνωση της BFU, αναφέρεται πως επιτεύχθηκε η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας σε 7 τύπους μέτρων, από όπου προκύπτει πως υπήρξε μείωση ατυχημάτων σε εύρος ποσοστών από 11% έως 66%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η μείωση του ορίου ταχύτητας σε συγκεκριμένα σημεία αστικών περιοχών, από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα. Αυτή η ενέργεια, απέφερε μείωση των σοβαρών ατυχημάτων σε 600 ζώνες κυκλοφορίας, κατά μέσο όρο 38%.

«Το αποτέλεσμα αποδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες διάσωσης που παρέχει το όριο των 30 χλμ./ώρα. Η BFU τάσσεται συνεπώς υπέρ μιας αλλαγής παραδείγματος στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό», αναφέρεται στην ανακοίνωση του BFU. «Το Tempo 30 πρέπει να εισαχθεί όπου το απαιτεί η ασφάλεια της κυκλοφορίας - από τους δρόμους της γειτονιάς και σε καθορισμένα τμήματα οδών με προσανατολισμό στην κυκλοφορία».

Ακόμη, η μετατροπή διασταυρώσεων σε κυκλικούς κόμβους (roundabouts), καθώς και η τοποθέτηση άσπρων και μαύρων βελών κατεύθυνσης σε στροφές, είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση των σοβαρών ατυχημάτων κατά 63%.

Επιπλέον, η οριοθέτηση κεντρικών γραμμών και η σήμανση ποδηλατοδρόμων είχαν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, με μείωση τροχαίων κατά 73 έως 78% αντίστοιχα.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της μείωσης των ορίων ταχύτητας, ιδιαίτερα σε αστικές περιοχές, γεγονός που έχει επιφέρει αυξημένες εκκλήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Χαρακτηριστικά, αντίστοιχη τοποθέτηση έκανε πρόσφατα στο Βέλγιο, η Πρόεδρος του Φλαμανδικού Forum Οδικής Ασφάλειας, Cathy Berx, ενώ και η Ουαλία προχώρησε στην εφαρμογή νέου εθνικού ορίου ταχύτητας 20 μιλίων/ώρα (30 χλμ./ώρα) σε περιοχές με αυξημένη κίνηση πεζών και κατοικίες.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Photo: Unsplash - Johnson Hung

Περισσότερα Safety First

Η Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης συνεργάζεται με το 1o bebefest
Πιστή στο έργο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των συνανθρώπων μας αναφορικά με το "Εθνικό Θέμα" των τροχαίων ατυχημάτων, η Σχολή μας είναι συνεργάτης στο 1ο Φεστιβάλ Εγκυμοσύνης και Βρεφικής Ηλικ...(περισσότερα)
3 βασικές ενέργειες συντήρησης του αυτοκινήτου μας στην καραντίνα
Η καραντίνα που επιβλήθηκε λόγω του κορονοϊού, έχει μειώσει πάρα πολύ τα χιλιόμετρα που πραγματοποιούμε με το αυτοκίνητο. Διαβάστε ποιες είναι οι βασικές ενέργειες που πρέπει να κάνουμε, για την συντή...(περισσότερα)
Μείωση των ορίων ταχύτητας στη Γαλλία
Μετά από απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης, τα όρια ταχύτητας μειώθηκαν από τα 90, στα 80 χιλιόμετρα/ώρα, σε 400.000 χιλιόμετρα του γαλλικού οδικού δικτύου. ...(περισσότερα)
Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο: Κριτική στην πολιτική περί Οδικής Ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αναφέρεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα μέλη της πρέπει να αυξήσουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να υπάρξει επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί έως ...(περισσότερα)
Οικολογική οδήγηση: Τι πρέπει να γνωρίζετε;
Η μείωση της κατανάλωσης και, κατά συνέπεια, των ρύπων που εκλύονται προς το περιβάλλον, αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα για τους οδηγούς, σήμερα. ...(περισσότερα)
Ιούνιος: 478 τροχαία με 18 νεκρούς στην Αττική
Ο πρώτος μήνας του καλοκαιριού, έδειξε πως οι επιδόσεις μας στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. ...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Αυξάνονται τα αυτοκίνητα με 5 αστέρια στο Euro NCAP
Το Euro NCAP ανακοίνωσε τα μηνιαία αποτελέσματα ασφαλείας για 4 νέα αυτοκίνητα, τα Kia Niro, Renault Scenic, Subaru Levorg και Toyota Hilux. ...(περισσότερα)
Παράταση κυκλοφοριακών μέτρων στο κέντρο της Αθήνας έως 21 Νοεμβρίου
Την παράταση των κυκλοφοριακών μέτρων που ισχύουν στο κέντρο της για 3 μήνες Αθήνας λόγω του κορονοϊού, ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. ...(περισσότερα)
Οι παραβάσεις της εβδομάδας 20-26 Αυγούστου
Με αμείωτη… ένταση συνεχίζονται οι παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους, όπως αποδεικνύουν και τα στατιστικά στοιχεία της προτελευταίας εβδομάδας του Αυγούστου. ...(περισσότερα)

S5 Box