SAFETY FIRST

Ο οργανισμός Euro NCAP παρουσίασε τις αλλαγές που θα ισχύσουν κατά τη διεξαγωγή δοκιμών πρόσκρουσης των νέων μοντέλων από φέτος.

Είναι γνωστό πως ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), αποτελεί το πλέον αξιόπιστο "εργαλείο", για τη δοκιμή και αξιολόγησης του επιπέδου ασφαλείας που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Το κύρος του φαίνεται και από το γεγονός ότι έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατασκευαστών, οι οποίοι δίνουν έμφαση στα αποτελέσματά του.

Κάθε δύο χρόνια, ο Euro NCAP ανανεώνει τις διαδικασίες πραγματοποίησης των δοκιμών, με τα νέα πρωτόκολλα να είναι πιο απαιτητικά και αυστηρά, από τα προηγούμενα. Οι αλλαγές που θα ισχύσουν από φέτος έχουν 3 σκέλη, καθώς αφορούν στην ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης με το εμπρός μέρος των οχημάτων, στην προστασία τους μετά το ατύχημα και στην αποτελεσματική λειτουργία των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Αναφορικά με την ασφάλεια των επιβατών σε εμπρόσθια σύγκρουση, εισάγεται το "moving barrier to moving car frontal crash test". Πρόκειται για δοκιμή πρόσκρουσης που αντικαθιστά αυτή που χρησιμοποιούνταν από το Euro NCAP τα τελευταία 23 χρόνια. Στόχος της εν λόγω διαφοροποίησης, είναι να μπορεί να αξιολογηθεί όχι μόνο η προστασία των επιβατών του ενός οχήματος, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο η σύγκρουση επιδρά στους επιβάτες του έτερου οχήματος, με την πρόκληση ή μη, τραυματισμών. Για αυτό το λόγο, στο τεστ πρόσκρουσης θα συμμετάσχει μια εξελιγμένη κούκλα με την ονομασία "Thor". Παράλληλα, θα υπάρξει μια νέα μέθοδος σύγκρισης των οχημάτων που εμπλέκονται στη σύγκρουση, ενώ θα δημιουργηθεί και ένα νέο εργαλείο που ονομάζεται "Mobile Progressive Deformable Barrier".

SF EuroNCAPnew02

Από εκεί και έπειτα, αλλαγές θα υπάρξουν και στην αξιολόγηση των πλευρικών συγκρούσεων, που αποτελούν τον δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, θα υπάρξουν ρυθμίσεις όσον αφορά στην ταχύτητα πλευρικής πρόσκρουσης, καθώς και τη μάζα του αντικειμένου, κάνοντας το τεστ ακόμη πιο αυστηρό. Για πρώτη φορά, θα υπάρξει αξιολόγηση της προστασίας του οδηγού, των επιβατών που βρίσκονται στην απέναντι πλευρά της πρόσκρουσης, αλλά και στην αλληλεπίδραση που θα υπάρξει μετά τη σύγκρουση, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.

Επίσης, ο Euro NCAP κάνει ακόμη πιο αυστηρή την αξιολόγηση των τελευταίας γενιάς συστημάτων πρόληψης ατυχημάτων και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Όσον αφορά στο Autonomous Emergency Braking (AEB), θα εισαχθούν πιο απαιτητικά τεστ για αυτοκίνητα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως η στροφή σε διασταύρωση. Ένα επιπλέον στοιχείο, αφορά στην αξιολόγηση των συστημάτων παρακολούθησης του οδηγού, όπως αυτά που αφορούν στην ανίχνευση κόπωσης ή απόσπασης προσοχής.

Εκτός από την προστασία κατά τη διάρκεια πρόσκρουσης, ιδιαίτερη σημασία έχει και η προστασία των επιβατών μετά από αυτή. Σε συνεργασία με την International Association of Fire & Rescue Services, αναπτύχθηκαν νέοι κανόνες αναφορικά με την ασφάλεια που πρέπει να παρέχουν τα αυτοκίνητα μετά το ατύχημα. Εφόσον τα αυτοκίνητα διαθέτουν ακριβείς και εύκολα διαθέσιμες πληροφορίες διάσωσης, οι κατασκευαστές θα παίρνουν επιπλέον βαθμούς. Ακόμη, ο Euro NCAP θα βαθμολογεί την ευκολία απεγκλωβισμού, τα ηλεκτρικά χερούλια στις πόρτες, ενώ ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να βελτιώσουν τις λειτουργίες του eCall.

Αυτή την περίοδο, τα τεστ πρόσκρουσης έχουν μπει σε παύση λόγω της πανδημίας, οπότε σύμφωνα με τον Euro NCAP, τα πρώτα αποτελέσματα αναμένονται μετά το καλοκαίρι.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Video για τα νέα δεδομένα του Euro NCAP

Περισσότερα Safety First

Περισσότερες από 20.000 παραβάσεις την εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου
Η εβδομάδα του Δεκαπενταύγουστου χαρακτηρίζεται συνήθως από χαλάρωση, όμως αυτό δε συμβαίνει στην περίπτωση των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα σε όλη την Επικράτεια. ...(περισσότερα)
Τα συστήματα ασφαλείας που γίνονται υποχρεωτικά από το 2022
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω βελτίωσης του επιπέδου προστασίας επιβατών, πεζών και δικυκλιστών, ολοένα και περισσότερα οχήματα στην Ευρώπη θα διαθέτουν υποχρεωτικά τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης οδη...(περισσότερα)
Η κίνηση στη ΛΕΑ θα φέρει μεγαλύτερες ποινές
Αυτό τουλάχιστον ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, με αφορμή τις επικείμενες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια: Οι 5 ενότητες
Η ελληνική κυβέρνηση παρουσίασε το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια, με στόχο τη μείωση κατά 50% των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με ...(περισσότερα)
Ελλάδα: 23.372 παραβάσεις σε 108.445 ελέγχους
Η Ελληνική Αστυνομία δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία των ελέγχων σε οδηγούς και οχήματα, κατά το χρονικό διάστημα 10-16 Ιουλίου. ...(περισσότερα)
Η μείωση των θανάτων δεν είναι αρκετή, σύμφωνα με το ETSC
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε νέα δεδομένα, αναφορικά με τους θανάτους στους δρόμους της Ευρώπης για το 2016. ...(περισσότερα)
Λακκούβες δεν έχουν μόνο οι ελληνικοί δρόμοι
Μπορεί οι λακκούβες να αποτελούν συνηθισμένο –και επικίνδυνο- θέαμα στους ελληνικούς δρόμους, όμως πρόσφατη έρευνα έδειξε πως αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Μεγάλη Βρετανία. ...(περισσότερα)
Πρωτοβουλία ενάντια στην οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών στις ΗΠΑ
Η National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) του Αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών, ανακοίνωσε την έναρξη εκστρατείας για την αντιμετώπιση της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, π...(περισσότερα)
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)
Πρόκειται για τον πιο γνωστό και αναγνωρισμένο οργανισμό διενέργειας crash test, από τον οποίο εξάγονται αποτελέσματα για εταιρείες και αυτοκίνητα στην Ευρώπη. ...(περισσότερα)
Στη Νορβηγία το βραβείο Οδικής Ασφάλειας του European Transport Safety Council
Η Νορβηγία που θα παραλάβει το ετήσιο βραβείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών για την Οδική Ασφάλεια, σημειώνοντας σαφή πρόοδο στην μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαί...(περισσότερα)

S5 Box