SAFETY FIRST

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους, οπότε ήρθε η στιγμή να κατανοήσουμε καλύτερα τι αφορούν.

Η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό και μαζί της, έχουν διαφοροποιηθεί και οι τρόποι μετακινήσεών μας. Με την κινητικότητα να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική τα τελευταία χρόνια, διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, οι μελέτες και οι σχεδιασμοί για την ανάπτυξή της, έχουν αυξηθεί.

Ένας όρος που έχει μπει αισίως στην καθημερινότητά μας, είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Ο λόγος για στρατηγικό σχέδιο, που έχει ως στόχο την βελτίωση της κινητικότητας ατόμων και επιχειρήσεων.

Η ενοποίηση μεταξύ των χρήσεων του χώρου και του συγκοινωνιακού σχεδιασμού, έρχεται σε πρώτο πλάνο. Επίσης, οι παράμετροι που θα αποτελέσουν συντελεστές, για την ανάπτυξη ενός συστήματος αστικών μεταφορών, εξειδικεύονται ανάλογα με την εκάστοτε περιοχή (ήθη, έθιμα, πόροι, γεωγραφική τοποθεσία, τοπική νομοθεσία).

Μια διαφοροποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), σε σύγκριση με παλαιότερες προσεγγίσεις σε συγκοινωνιακές μελέτες ή διαχείριση κυκλοφορίας/στάθμευσης, έγκειται στο γεγονός πως τη βάση αποτελούν οι άνθρωποι και όχι τα οχήματος.

Έτσι, κύριο μέλημα είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας σε ένα μέρος, ενώ η βελτίωση της κυκλοφοριακής δυνατότητας των οχημάτων, έρχεται σε δεύτερο φόντο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) χαρακτηρίζεται από μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση, συνδυάζοντας υποδομές, αγορές και λειτουργίες.

Η διαδικασία μάθησης και βελτίωσης είναι διαρκής, ενώ οι εμπλεκόμενοι φορείς σε ένα τέτοιο σχέδιο, συμμετέχουν διαρκώς σε κάθε σκέλος της ανάπτυξής του.

Το βέλτιστο σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας δεν είναι συγκεκριμένη, αλλά διαφέρει ανάλογα με την περιοχή και τα εγγενή χαρακτηριστικά της. Δηλαδή, οι δυσκολίες ή απαιτήσεις κινητικότητας-προσβασιμότητας που μπορεί να υπάρχουν σε μια ορεινή περιοχή είναι διαφορετικά από εκείνα που υπάρχουν σε μια παραθαλάσσια περιοχή κ.ο.κ.

Σε κάθε περίπτωση, ένα ΣΒΑΚ έχει τους παρακάτω στόχους:

Προσβασιμότητα από το δίκτυο μεταφορών για όλους και ιδιαίτερα, για άτομα με αναπηρία

Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της προστασίας.

Μείωση εκπομπής ρύπων (ήχου και αέρα) και της κατανάλωσης ενέργειας.

Αύξηση της αποδοτικότητας των μεταφορών, ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Συμβολή στην ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος και του αστικού σχεδιασμού.

Αυτό που πάντως έχει ενδιαφέρον, είναι πως ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) λαμβάνει μεν υπ' όψιν ορισμένους γενικούς κανόνες, όμως είναι ευθύνη της εκάστοτε κοινότητας που το αναπτύσσει, ώστε να το "φέρει" στα μέτρα των αναγκών της κάθε περιοχής.

ΝΩΝΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ

Περισσότερα Safety First

Τo επόμενo Δωρεάν Σεμινάριo Οδικής Συμπεριφοράς Ιαβέρης
Η Σχολή μας συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν Σεμινάρια Οδικής Συμπεριφοράς - Διαβάστε πού και πότε θα διεξαχθούν οι επόμενες ομιλίες. ...(περισσότερα)
Τα αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για τον Δεκαπενταύγουστο
Η Ελληνική Αστυνομία παρουσίασε τα επιπλέον μέτρα που έχουν ληφθεί, ενόψει της εξόδου του Δεκαπενταύγουστου. ...(περισσότερα)
Εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου ανά την Ελλάδα
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Περιφέρεια Αττικής, ανακοίνωσαν την έναρξη έργων υποδομής, για βελτίωση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. ...(περισσότερα)
3.500 ζωές
Έτσι ονομάζεται η εκστρατεία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) αναφορικά με την Οδική Ασφάλεια, στην οποία συμμετέχουν ως πρεσβευτές και γνωστοί αθλητές ή καλλιτέχνες. ...(περισσότερα)
Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία!
Το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών που προκύπτουν από αυτά, είναι μεταξύ των πιο σημαντικών από όσα απασχολούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. ...(περισσότερα)
Έρχεται αναθεώρηση στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Διαβάστε ποιες είναι αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο προσεχές χρονικό διάστημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. ...(περισσότερα)
Αγγλία: Ενέργειες για μείωση του ορίου οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ
Οργανώσεις ιατρικής και Οδικής Ασφάλειας στην Αγγλία, έχουν ξεκινήσει ενέργειες προκειμένου να μειωθεί το κατώτατο επιτρεπτό όριο οδήγησης υπό επήρεια αλκοόλ στη χώρα. ...(περισσότερα)
Εκτόξευση για τα αυτόνομα αυτοκίνητα έως το 2030
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι η επόμενη σελίδα της σύγχρονης αυτοκίνησης και οι εταιρείες κινούνται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, διεξάγοντας ήδη έρευνες αναφορικά με το μερίδιο του αγοραστικού κοινού ...(περισσότερα)
Ιστορικό υψηλό για χρήση ζώνης στις Η.Π.Α.
Η χρήση ζώνης στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε για το 2016 σε επίπεδα που δεν έχει ξαναβρεθεί στο παρελθόν, καθώς οι χρήστες των Αμερικανικών δρόμων φορούν ζώνη σε ποσοστό 90,1%, που είναι σαφώς βελτιωμ...(περισσότερα)
Video: Εφαρμογή κινητού για βελτίωση στη διαδικασία διάσωσης από το Euro NCAP
Μέσω της εφαρμογής Euro Rescue, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP καταθέτει τη δική του πρόταση για βελτίωση των υπηρεσιών διάσωσης έπειτα από τροχαίο ατύχημα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. ...(περισσότερα)

S5 Box